Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Innlegg
- 20.014
- Antall liker
- 10.540
Dårlig ide, mc og vinter med is hører ikke sammen.Skulle man kjøpt noen pigger og våget seg på en vintersesong igjen?
Dårlig ide, mc og vinter med is hører ikke sammen.Skulle man kjøpt noen pigger og våget seg på en vintersesong igjen?
Ja i både stavanger og bergen brukte jeg sykkelen hele åretDa er årets første tur et faktum, -i høyst ureglementert antrekk, og på jobb-pendleren noen runder i garasjen
Bedre enn ingenting.
Justering på gass, nedre og øvre clutchwire utført samtidig. Og biken er sesong klar. Kan knapt vente på å slippe det # buss helvette. Heller «Frog Game» mellom bilistene på Ringen. Skulle man kjøpt noen pigger og våget seg på en vintersesong igjen?
Vis vedlegget 994122
En kammerat og jeg fandt en adskildt gul 750 m III i papkasser ... i start 80 erne.
Skruede den sammen og havde en sjov, men noget småfarlig sommer.
Den havde sin helt egen mening om hvor kurven i et sving skulle ende - Hvilket yderst sjældent var den du selv havde planlagt.
Motor vibrationerne gjorde ens hænder totalt følelsesløse efter 20 km kørsel.
Men Herre jemini for et optræk ...... Heftig ting
Eg har kjørt motard året rundt i fleire år, men det er nok lettare her i Stavangerområdet.Dårlig ide, mc og vinter med is hører ikke sammen.
RS 250, det har jeg også hatt. Den var nok ergonomisk bygd for små italienere og ikke for noen på rundt 1,80. Når jeg forsøkte å krype nedi den, så slo jeg konsekvent hjelmen i kåpeglasset.snakk om 2 stroke, kjørt mye rs 250 og rgv 250
Apriliana fikk tuning til 60 hk på bakhjulet . )
ronax 500, neweste of everything ,2 stroke injected v4
Vis vedlegget 994201
Får adrenalin kick av bare høre dem ,,, de helt ville
Ja oplevde ikke sitte stillig meg selv problematisk , må være den ene cm da : )RS 250, det har jeg også hatt. Den var nok ergonomisk bygd for små italienere og ikke for noen på rundt 1,80. Når jeg forsøkte å krype nedi den, så slo jeg konsekvent hjelmen i kåpeglasset.
Solgte den og kjøpte Ducati 916 i stede. Det var en relativ stor overgang for å si det slik...
I forrige årtusen (?) så var det en egen 250 standard klasse i RR her i Norge. Den ble etablert fordi en 250 racing maskin kostet en arm OG en legg hvis den skulle være konkuransedyktig. Og med tilhørende servicekostnader. Det var ikke så mange som hadde råd til det, så da lagde de 250 standardklasse. Ideen var enkel, sykkelen skulle være standard, en kunne bytte kåper, eksosanlegg og et par småting til. Det gikk klart flest RS250'er i den klassen. Senere kom 600 production og den klassen erstattet 250 standard. Samme konsept men med 600 4-takt motorer.Ja oplevde ikke sitte stillig meg selv problematisk , må være den ene cm da : )
Road racing gutta da våre var noe lange tynne laurer " i tillegg og godt humør ,, Pappaer i olje bransjen og spesial fuel versjoner var ett faktum : )
RS250 var jo egentlig en bane sykkel ,,, vi solgte flere uten reg
og klargjøring for bane
For verstingene ble kun motor sent til england for å hente ut 6- 10hk ekstra
En perle og ett konsept av en maskin ,,,for bane
Sist RS kunde sente jeg meldingen ; Hjelp ,,, hent sykkeln din før jeg drreper meg "
PS kjøiring etter rep var avtalt : )
Nabosønnen hadde en blå 750 Mach III den gang da de kom.
Vel kommen etter DUC ,, du kjører jo maskinen deretter ?I forrige årtusen (?) så var det en egen 250 standard klasse i RR her i Norge. Den ble etablert fordi en 250 racing maskin kostet en arm OG en legg hvis den skulle være konkuransedyktig. Og med tilhørende servicekostnader. Det var ikke så mange som hadde råd til det, så da lagde de 250 standardklasse. Ideen var enkel, sykkelen skulle være standard, en kunne bytte kåper, eksosanlegg og et par småting til. Det gikk klart flest RS250'er i den klassen. Senere kom 600 production og den klassen erstattet 250 standard. Samme konsept men med 600 4-takt motorer.
Og ja, det var en artig sykkel:
Skal vi se, må vist slures igang på rundt 4000, slipper en clutchen på under det, så kveler den seg.
Motorbrems - hva er det, finnes ihvertfall ikke i denne motoren.
Ellers var den vel omtrent slik:
4000 - her skjer det ingenting.
5000 - skjer fortsatt ingenting.
6000 - hm, skal det skje noe snart (?)
7000 - nå begynner det å skje noe her.
8000 - ikke så værst, nå går ihvertfall raskere fremover.
9, 10, 11 og 12000, bare å holde seg fast.
Det skal sies at girkassa var drevet deretter.
Hvis en konsekvent klikket inn neste gir på 12000,
Så falt den til 9000 som var i effektområdet.
Til vanlig småkjøring, så var det muligens litt slitsomt.
Overgangen til 916 var ganske stor, den skal IKKE slures igang på 4000...
Han hadde forstått allt . ) Alle har vi vært ungdommer ? : )Nabosønnen hadde en blå 750 Mach III den gang da de kom.
Han kjente bare til et turtall ...
Mange teknikker å bruke ,, Noen bruke liit bakbrems for å kontrollere slide " Beste er en motor m low down torq ala duc og 1190Fordelen med 916 og 1098'en er at de har et ganske bredt effektområdet, en kan tillate seg å slippe de litt ned. Men det er klart, de gjør sitt beste i rundt 7-11000 området.
I motsetning til det mange tror, så er faktisk 916 ganske tung styrt. Men når en først har fått lagt den i kurven en vil følge, så går den igjennom som et godstog. Er lite som påvirker den
1098'en er mye av det samme, men for meg, så vandret den litt ut av svingen når en gir på ved utgangene. Byttet styrekrone og linkarmen i baksvingen, da ble den mye bedre.
Har slipper på 1098'ene, er veldig greit å kunne gire ned uten at den logrer med halen...
Er noen år siden jeg var på bane med banejernet, men den står her fortsatt. Kanskje en skulle se litt på den til våren...
Dessverre hadde han ikke forstått riktig alt.Han hadde forstått allt . ) Alle har vi vært ungdommer ? : )
Og sjøl om vi blir eldre og kansje ,, ? klokere med tiden så er det en sjarme med å se noen
beholde litt av det ungdommelige / barnslige ennå i voksen alder IMO
Så altfor sant
Derfor finnes og tesjeer . )Dessverre hadde han ikke forstått riktig alt.
Det ryktedes i tid at denne oppstod som kopi av honda cb 500 4 cylinderen ,,,bare med 2 ekstra sylindre : )Var veeeeldig ung, da jeg mødte ett hold tyskere på påskeferie i Århus.
En av de var så flink å la meg prøve denne. Kjørte en tur på vel små 10 Km, og har aldrig glemt det.
Drømte om å få råd de neste 20 årene..... men med danske avgifter......... Det lykkedes aldrig
Vis vedlegget 995418
https://silodrome.com/benelli-750-sei/
Den skulle det fulgt med lyd fil : )MC med Lamborghini Espada V12. Ikke for hvem som helst kanskje?
Vis vedlegget 996901
3-takter kanskje … ?Snodig motor - kan se ut som en blanding av 2- og 4-takt...
Du ser vel at det er en firetakts totakter.Snodig motor - kan se ut som en blanding av 2- og 4-takt...