Den store OL2008 tråden

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.634
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
OL 2008 er igang. Akkurat nå spiller et par jenter fra Norge beachvolleyball.
Vant første settet mot Belgia.

Noen som har noen favoritt OL gren?
Personlig synes jeg beachvolley er ganske spennende samt Badminton.

La oss se bort ifra de negative sidene med kina i denne tråden og heller konsentrere oss om idretten.

V

villov

Gjest
Joda, og Nrk nett-tv har 6 kanaler hvorav 4 av dem er igang med forskjellige ting.
Det blir lange netter...har ingen favoritter. Allsidigheten er det som er gøy også.

K

KindOfBlue

Gjest
For et medlem i Målemafiaen er OL et høydepunkt som kommer kun hvert fjerde år.

Citius, Altius, Fortius -- Hurtigere, høyere, sterkere -- det er umulig å avgjøre dette uten å måle hastighet ned til tusendelen (med foto!), distanser og høyder ned til millimeteren, og vekter ned til grammet. Bare det å avgjøre en tett luftpistol-cluster, der forskjellen mellom Gull og Sølv kan ligge i et bittelite intakt papirfiber - en drøm!

Det å studere forskjellige måleteknikker er simpelthen umistelig. Og vi i mafiaen sitter og diskuterer fremskritt siden forrige OL, studerer nye teknikker for vurdering av mellomdistanser og etapper, og kikker på løsninger innen grafisk representasjon av samme.

Ha! Omprogrammerte favorittkanalene mine i går -- nå er det OL-sendinger på 12 kanaler.

Leve OL, der forskjellene er virkelige og ikke innbilte!

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.178
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Alle sykkelrytterne har på kamuflasjedrakter i dag, og når jeg ikke får inn Roberto Vacchi (Eurosport SE) sin eminente kommentering er det litt vanskelig å følge med.

Italienerne sykler i hvitt til og med. Håpløst.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.101
Torget vurderinger
1
Bra trykk på syklinga no, Kurt heng bra på enno :)

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
367
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
sykling som gjelder for meg, og kanskje en 100 meter i ny og ne. resten er bare høns på en fotballbane og annet søppel. Heia kurt!!!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Damesandvolleyball

Maaseide og Glesnes etter at de slo Belgia i natt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg ønsker meg en innføring av stilkarakterer i samtlige øvelser. Det hadde hevet lekene mange hakk. Hvor uendelig uniteressant er det ikke å noen skynde seg i flokk for å komme først i mål hvis det hele gjennomføres så totalt uestetisk. Bonus for fine drakter er også vel vedre å vurdere. Estetikk er mer enn nyttårsraketter og synkronsviming i åpningssermonien.

K

KindOfBlue

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Jeg ønsker meg en innføring av stilkarakterer i samtlige øvelser. Det hadde hevet lekene mange hakk. Hvor uendelig uniteressant er det ikke å noen skynde seg i flokk for å komme først i mål hvis det hele gjennomføres så totalt uestetisk. Bonus for fine drakter er også vel vedre å vurdere. Estetikk er mer enn nyttårsraketter og synkronsviming i åpningssermonien.
Men ganske interessant at i øvelser der effekt er i fokus, er beste resultat også vanligvis en funksjon av eleganse i utførelsen.

O

omholt

Gjest
500 milliarder kostet åpningsseremonien. Nesten like mye som Norges statsbudsjett. Sikkert bare jeg som reagerer. Skal uansett klare å kose meg sporten. Fotball er selvfølgelig høydepunktet.

K

KindOfBlue

Gjest
omholt skrev:
500 milliarder kostet åpningsseremonien. Nesten like mye som Norges statsbudsjett. Sikkert bare jeg som reagerer. Skal uansett klare å kose meg sporten. Fotball er selvfølgelig høydepunktet.
Det går nok litt inflasjon i det tallet. Totalt, med bygging av alle stadiae, personale, åpningsseremoni, logistikk og innkvartering koster det 44 milliarder dollar. (Da ser man bort fra hva det koster å slå av industrien for å unngå smog.)

Det beløpet er likevel betraktelig under hva du mener åpningsseremonien alene kostet (nesten 100 milliarder dollar) -- vi i Målemafiaen måler videre.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Damebeachvolley - ingen over ingen ved siden - det blir liksom ikke så viktig hvilket land spillerne kommer fra eller hvem som vinner, og det er jo litt chill da.
Men hadde satt stor pris på en liten catfight når de først holder på da ;D

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
367
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
room skrev:
sykling som gjelder for meg, og kanskje en 100 meter i ny og ne. resten er bare høns på en fotballbane og annet søppel. Heia kurt!!!
Jeg må nok spise opp hatten og vurdere og krype til korset. Det er jo moro og se dale oen sette ny olympisk rekord på 100m bryst. ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
og så vant fotball-jentene sin andre kamp...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
og håndballjentene vant...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.634
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Oen er i form ser det ut for.
Men seiling er nitrist å se på.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Trur jaggu jeg må opp i natt og se på Oen.
Har han psyke til å ro i land dette, er det den største norske idrettsprestasjonen gjennom tidene spør du meg. Og da har jeg ikke glemt Leif Jensen -72 (han var grisedopa, det har han sagt selv.) ;D

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
decibelius skrev:
Har han psyke til å ro i land dette, er det den største norske idrettsprestasjonen gjennom tidene spør du meg.
Støttes. Det vil overgå selv Vebjørn Rodals gull fra -96.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.634
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Husk at Rodal slapp Wilson Kipketer den gangen. Hadde han vært med ville han blitt henvist til 2. plass.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ligner han ikke litt på David Letterman? ;D

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Lurer på hva han har i flaska der - Whiskey?
Og har han strengt tatt tid til å kul'n for å ta en slurk?
Trodde vekt på båten var viktig her...

finn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
E itj de der ol-sjiten snart færdi? ;D

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Nå har endelig en utøver reagert slik det bør reageres i forhold til korrupsjon innen idrett: http://www.vg.no/sport/ol/2008/artikkel.php?artid=500173

Jeg har full forståelse for reaksjonen hans.

Som den gjennomkorrupte organisasjonen IOK er så regner jeg med at svensken blir fradømt medaljen samt rett til å konkurere i fremtidige OL. Dommeren som gjorde feil vil selvfølgelig ikke få en eneste reaksjon

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.634
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er jo en million forskjellige svømmedistanser, stilarter etc.
Burde vært 2.
Svømming - kortistanse
og
Svømming - langdistanse

Kappgang er jo løping med bremsene på.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
367
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Regress er vel tingen og gjøre her. La mannen betale utgiftene for turen selv i etterkant. :mad:

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.178
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Herlig. Denne klarer dere vel å lage stor ståhei ut av, Eros?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Valentino skrev:
Herlig. Denne klarer dere vel å lage stor ståhei ut av, Eros?
Blir vel ikke så mye bøss, max en sidetopp, men fornøyelig er det.
Idrett er jo den helligste kua her til lands. ;)

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
367
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
En av de store skattekuene ja. Pengeforvaltning i de store idrettsforbundene har vel hatt noen skjær i sjøen de siste årene.
Pengene skal vel gå til idretten og ikke rekreasjon til pampene skal det vel!!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
room skrev:
En av de store skattekuene ja. Pengeforvaltning i de store idrettsforbundene har vel hatt noen skjær i sjøen de siste årene.
Pengene skal vel gå til idretten og ikke rekreasjon til pampene skal det vel!!
Toppidrett er perfekt for maktglade/søkende arrogante og egoistiske, synsere og menere, som helst vil reise på første klasse for minst mulig fornuftig "arbeids"innsats. :p

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.634
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Stå opp kl. 0600 i morgen tidlig for å se stor badminton kunst på Nrk2.

EDIT: Jeg fikk det ikke med meg :-\

Men skal innrømme at det faktisk har vært litt fiksing av kamper da kineserne har hatt rene semifinaler. Trist men sant.

Topp Bunn