Sport, sykkel og trening Den store tennistråden (kamper, turneringer, spillere m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg har knapt satt mine ben i en «rekkert», for å sitere Sunde, men synes tennis er veldig artig å se og følge med på. Spesielt artig nå som vi har en nordmann på toppnivå. Selv om det har vært spesielt å oppleve æraen der Federer, Nadal og Djokovic har vært suverent dominerende, synes jeg personlig det er enda mer spennende nå med mange gode spillere i toppen og større uforutsigbarhet.

    Tenkte derfor det kunne vært fint med en tråd, der vi kan diskutere aktuelle kamper og turneringer, spillere og nyheter. Det kan både være herre- og dametennis. Dere som spiller tennis, må gjerne diskutere det også.


    Please take your seats, the players are ready.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.748
    Antall liker
    1.087
    Ruud er god men skuffet igjen i dag, vant 1 kamp i Toronto og så ferdig. Hadde sjansen i 3e sett men rotet det bort. Mulig han skulle finne en annen trener enn sin far? Kanskje prøve nye finesser enn bare å slå ball. ( men jeg tilstår, jeg kan svært lite om dette, men interessen er stor)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ja, Ruud kan være veldig frustrerende å se på. Når du tror seieren er innen rekkevidde, så blir han plutselig veldig defensiv og slår tilsynelatende veldig enkle baller til motstanderen. Han har holdt seg lenge til samme formel nå, og er helt enig i at han trenger å utvide repertoaret og bli mer aggressiv. Jeg har også tenkt tanken at det kanskje kunne vært godt med friskt blod på trenersiden.

    Blir spennende å se i US Open nå. Han har mange poeng å forsvare der. Skulle han ryke ut tidlig der, blir det fort en del plasser ned på listen.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.412
    Antall liker
    5.634
    Har fulgt med av og på siden jeg som hormonell tenåring ble avstandsforelsket i Anna Korunikova. Siden ble jeg tryggere på egen seksualitet og ser nå primært på herretennis med platonisk distanse (og primært på GS, er ikke interessert nok til å følge med på andre turneringer). Og det har definitivt vært en gullalder med rekordjakten til Federer, Nadal og Djokovic de siste ti-femten årene.

    Det mest fascinerende nå i det siste, synes jeg i grunn har vært hvordan alle gikk fra å snakke om at The Djoker ville vinne både 25 og 30 slams etter French Open, til å noen uker senere snakke om at han er past his prime og bør legge opp etter Winbledon. Dette etter at han kom til finalen og tapte den knepent i fem sett. Pr. nå er det bare Alcaraz og Holger Rune på en optimal dag som kan slå ham (dog neppe i en femsetter for Rune sin del), så jeg tipper han har 26 eller 27 når han til slutt gir seg.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.386
    Antall liker
    11.207
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dette er egentlig en generell tennistråd selv om det er mest Ruud
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.412
    Antall liker
    5.634
    Det gir mer mening å ha en generell tennistråd som heter "Den store tennistråden" enn en som heter "Roland Garros 2022". Bedre å stenge den andre tråden da.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Dette er egentlig en generell tennistråd selv om det er mest Ruud
    Den så jeg ikke. Jeg søkte på tennis og bare i overskrifter, og da fant jeg bare en gammel tråd.

    Kanskje du kan slå sammen denne tråden med den andre, og eventuelt endre tittelen på den andre så den blir mer generell?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har fulgt med av og på siden jeg som hormonell tenåring ble avstandsforelsket i Anna Korunikova. Siden ble jeg tryggere på egen seksualitet og ser nå primært på herretennis med platonisk distanse (og primært på GS, er ikke interessert nok til å følge med på andre turneringer). Og det har definitivt vært en gullalder med rekordjakten til Federer, Nadal og Djokovic de siste ti-femten årene.

    Det mest fascinerende nå i det siste, synes jeg i grunn har vært hvordan alle gikk fra å snakke om at The Djoker ville vinne både 25 og 30 slams etter French Open, til å noen uker senere snakke om at han er past his prime og bør legge opp etter Winbledon. Dette etter at han kom til finalen og tapte den knepent i fem sett. Pr. nå er det bare Alcaraz og Holger Rune på en optimal dag som kan slå ham (dog neppe i en femsetter for Rune sin del), så jeg tipper han har 26 eller 27 når han til slutt gir seg.
    Djokovic er utenomjordisk. Det er helt vilt det han presterer. Jeg har ikke sans for ham som person eller tennisstilen hans (selv om presisjonen fra umulige vinkler får meg til å måpe i blant), men det går nok lenge til noen slår prestasjonene hans. Respekt.

    Når det gjelder andre turneringer enn GS, synes jeg de kan være vel så underholdende. Også varer jo ikke kampene en evighet ... De viser mye på polsk TV (jeg bor i Polen), og av til abonnerer jeg på tennistv.com.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så nettopp høydepunktene fra kvartfinalen mellom Carlos Alcaraz og Tommy Paul (USA) fra Masters-turneringen i Toronto. Paul vant faktisk, men Alcaraz er bare en fryd å se på. Ikke bare har han mange av de tekniske kvalitetene til De tre store, men han koser seg på banen. Smiler og flirer samtidig som det er tennis på aller høyeste nivå. Topp underholdning.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Tap for Ruud i dag (1-2) mot australske Max Purcell (70 på rankingen) i runde 2 i Cincinatti. Han detter fort utenfor topp 10 hvis det fortsetter sånn.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.511
    Antall liker
    106.574
    Torget vurderinger
    23
    Vekdig ustabil så langt i år dessverre.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Alcaraz og Djokovic skal straks måle krefter i finalen i Cincinnati. Kan bli underholdende. Djokovic har kommet seg gjennom turneringen uten å tape et sett, dessuten var det en motstander som trakk seg på grunn av skade. Alcaraz har spilt tre-settere hele veien, men så er han 15 år yngre enn Djokovic og har en fysikk som er helt rå. Var det i fjor, tro, at han på grunn av værforhold spilte semifinale og finale på samme dag – og vant?! Go Alcaraz!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    I skrivende stund 23.05 er det 38 grader og solsteik i Cincinnati!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Djokovic sliter tungt i varmen, men har en fightervilje av dimensjoner.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Tre dobbeltfeil etter hverandre fra Djokovic. Mannen er overopphetet.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Djokovic henter seg inn, vinner en tiebtrakthriller, og så er det 1-1 i sett. For en skalle på Djokovic.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Gratulerer, Djokovic, men han måtte slite for seieren. Han ledet 5-3 i tredje sett, og så leverte Alcaraz helt vill tennis. Den gutten er ikke risikosky, for å si det mildt, men så har han evnene til å gjennomføre også. 6-5 stod det i Alcaraz' favør etter noen helt legendarisk spennende games. Djokovic, den gamle ringreven han er, karret til seg 6-6, og så ble det avgjort med et ulidelig spennende tiebreak. Sjekk YouTube, og se høydepunktene. Tredje sett er legendarisk tennis med tanke på kvalitet, spenning og underholdning. Nesten fire timers kamp, på tre sett ...
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ta dere en kopp kaffe eller hva som måtte behage, og kikke på dette:
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.412
    Antall liker
    5.634
    Spennende, var visst den lengste tresettsfinalen på ATP-touren siden før 1990. Jeg så den ikke, men tuner inn om et par uker når US Open begynner å nærme seg sluttspillfasen.

    Djokovic til Alcaraz etter finalen i går: "You never give up, do you?" he said. "I love that about you. I hope we meet in New York. That would be fun -- well, for the fans, not for me."

    Men jeg holder nok Djokovic som knepen favoritt til å ta US Open også.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Alcaraz-leiren skal nok i gang med enda grundigere analysearbeid :)

    Amerikaneren Tommy Paul har forresten gjort det skarpt i det siste. Kan bli spennende å følge med på han. Ruud har jeg dessverre lagt på hylla for i år. Ser på Instagram-kanalen hans at det går mye i golf og motebilder for tiden ...
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.511
    Antall liker
    106.574
    Torget vurderinger
    23
    Håper prispengene er såpass at de får råd til barbersaker...
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Håper prispengene er såpass at de får råd til barbersaker...
    Nå Djokovic er ubarbert og havner i det litt ustabile mentale hjørnet før han får tatt sine to-tre medical timeouts med yoga, massasje og «cocktails», ser han ut som om han kommer rett fra en tre dagers fyllekule :ROFLMAO:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.511
    Antall liker
    106.574
    Torget vurderinger
    23
    Scruffy appearance på mange dessverre. Savner Stan Smith 😏
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Scruffy appearance på mange dessverre. Savner Stan Smith 😏
    He-he. Nå var det en del uflidde tennisstjerner i hine hårde dager også. Vilas, Borg og McEnroe var ikke akkurat noen fruktfat på banen de heller. Agassi?

    Litt scruff tåler jeg, men det er par stykker som er direkte rølpete som jeg kan styre meg for. Tenker på Kyrgios og Kokkinakis.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.511
    Antall liker
    106.574
    Torget vurderinger
    23
    Jeg tenker nok enda lenger tilbake... da det var "mandatory" med hvite klær, anstendig oppførsel og et velsoignert utseende! :) :)
    Den gang tennisracketene var av tre... og menn av stål!

    Stan Smith var en skikkelig smoothing

    1692612015631.png
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Gleder meg. Både Alcaraz og Djokovic er favoritter, og Alcaraz er selvfølgelig sugen på revansje etter tapet i Cincinnati. Men det er mange gode motstandere på veien, så ingenting er gitt. Håper i alle fall på en thrillerfinale, ikke som Roland Garros for et år siden, da Nadal fullstendig overkjørte Ruud i tre sett. Tror jeg hadde følt meg litt snytt hvis jeg hadde kjøpt billetter til den finalen :ROFLMAO:
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Oj, Rune ute etter første runde. Uventet.

    Ser på Tiafoe nå. Ultraåpen bolersinglet med kjerringmønster. Ja, ja.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ruud videre, men ikke helt overbevisende mot 155. rangerte Emilio Nava. Fire sett og tie break.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Og der var Ruud ute av US Open etter fem sett og tap mot kinesiske Zhang (67). Har sett Zhang spille litt dette året, og han spiller bra! Så bare glimt av kampen samt siste sett. Ruud blir for defensiv, altså. Lett å være ekspert fra sofaen, særlig for en som ikke spiller selv (...), men har inntrykk av at Ruud har stagnert. Mer av det samme, selv om det ikke funker, liksom. Ifølge live-rankingen på ATP er han nå nr. 9, og det er fullt mulig at han havner utenfor topp 10 innen US Open er omme. Nå kommer det flere 500- og 1000-turneringer utover høsten, så tvi tvi. Men jeg har vel ikke helt troen.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har ikke fått sett så mange hele US Open-kamper, men noen har det blitt. Amerikanerne gjør det skarpt i år, og Tommy Paul spilte en knallkamp mot spanske Davidovich Fokina, men ble slått av landsmann Ben Shelton. Tiafoe er også på hugget, så det blir garantert én amerikaner i semifinalen:

    1693845927424.png
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det øvre tablået ser sånn ut:

    1693846101775.png

    Tipper det blir Alcaraz og Medvedev i den andre semifinalen, men Alex de Minaur spiller veldig skarpt om dagen, og jeg ser ikke bort fra at han kan komme seg helt til SF. Synd de Mineaur og Medvedev spiller om natta ...
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.511
    Antall liker
    106.574
    Torget vurderinger
    23
    "Når US Open spilles snur Sluket døgnet" Gammelt jungelordtak. :cool: Har sett de fleste herrekampene så langt. Skjønner ikke Ruud's 5. ranking..... Det er helt avsindig mange gode spillere nå.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.748
    Antall liker
    1.087
    I den gaten RUUD var kunne han vært der i stedet for Tiafoe nå, hvis han hadde lykkes og vært god nok men slik ble det ikke, Kineseren som slo ut Ruud ble utslått i neste runde og han som slo seierherren der var Tiafoe tror jeg. Ruud hadde god sjanse denne gangen også men for passiv. Bare slår og slår. Noen andre er smartere og bedre og ser hvordan de kan slå Ruud. Casper var ranket som nr 5 i turneringen men på ATP ranking har han falt til nr 9 tror jeg og nedturen kan fortsette. Sinner -Zverev kan bli spennende. Sinner er god og lur.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.511
    Antall liker
    106.574
    Torget vurderinger
    23
    Ja, for snill og lite aggressiv og ofte mer opptatt av å få ballen over fortest mulig men uten å se at det blir alt for enkelt.. Flere som gjør dette i kampens hete - hadde de stoppet opp noen mikrosekunder så hadde plasseringen av ballen kunne blitt så mye bedre. Ikke alltid at det lønner seg å lempe over for enhver pris.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.511
    Antall liker
    106.574
    Torget vurderinger
    23
    Men kineseren var svingod og sterk i den kampen, alt stemte, mens Ruud ikke hadde en god dag med servingen som jo er et viktig våpen for ham.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    "Når US Open spilles snur Sluket døgnet" Gammelt jungelordtak. :cool: Har sett de fleste herrekampene så langt. Skjønner ikke Ruud's 5. ranking..... Det er helt avsindig mange gode spillere nå.
    Live-rankingen hans er nr. 9 nå, men det ender vel fort på 11-12 etter US Open. Og deretter raser det fort nedover hvis ikke han tar mange poeng i løpet av høsten. Men blant de 20 beste er det veldig mange gode spillere med mange ess i ermet. Den oppvisningsturneen med Nadal i fjor tror jeg kostet dyrt. Dyrebar tid han kunne brukt til å videreutvikle spillet. Sånn det er nå, er det nesten vondt å se på. Og underholdningsverdien er lik null.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.511
    Antall liker
    106.574
    Torget vurderinger
    23
    Rabiate Rublev mot engelske Draper nå... han nesten selvantenner i raseri når han misser..🤣🤣 Snakk om å sløse energi
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn