Sport, sykkel og trening Den store tennistråden (kamper, turneringer, spillere m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Sterkt av Ruud. Han har blitt en del tøffere siste året. Og servene er rå! Men en av hans styrker er også en svakhet, han slår ofte ballen rett utenfor motstanders grunlinje, i iveren etter å tvinge motstanderen lengst mulig tilbake. Og enkelte unødvendige feil, bl.a. drive volleys fra senter av egen banehalvdel, de går ofte i nettet og er egentlig unødvendige når motstanderen står helt utspilt i motsatt hjørne. Men han har den gode evnen at han holder seg kald og rolig uansett.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24

Storspill av Casper i natt - videre i French Open!!​

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Ja, satt oppe til det var slutt.
    Nå snart må han slå Fritz og det har han normalt kapasitet til. Da vil han møte Djokovic eller Cerundolo og de kan han også slås og da er det semifinale.
    Bare de store igjen nå unntatt Rublev og Medvedev tror jeg. Spennende og håper det går rett vei. Følger med.

U

Utgattmedlem 762

Gjest
    Imponert over skallen til Djokovic. Spilte til kvart over tre om natta i forgårs og snur det som ser ut som en tapt match, til seier i fem sett over nesten fem timer i dag. Bra utholdenhet til å nærme seg førti.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.018
    En liten tennisquiz, vi begynner enkelt.

I tennis er et "golden set" et sett der en spiller vinner 6-0 uten at motspilleren vinner en eneste ballveksling. Dette har kun skjedd en gang i historien i sluttspillet i en major-turnering. Så vi spør rett og slett:

Når?
    Hvor?
    Hvem spillte?

(jeg er ikke interessert i tennis, men "golden set" var løsningsord i kryssordet i NY Times her om dagen så jeg las om det på Wikipeda - jeg hadde aldri hørt om begrepet før).

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Imponerende i høy grad av Djokovic men tror Ruud kan slå han som i Monte Carlo. Ruud er stort sett bedre enn Cerundolo.
    Ruud var sterk i dag mot god motstand de 3 første settene. Fritz hadde mange serve-ess og reddet mange break-baller og jeg trodde på et tidspunkt at Ruud kunne bukke under men nei da, han mørnet amerikaneren og til kvartfinale. Storartet.
    Sinner og Alcaraz blir ei hard nøtt å knekke.
    Zverev-Rune nå. Må se.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Sinner har imponert stort hittil. Veldig tidlig på ballen og det føkker opp timingen til motstanderne litt... Brutal spiller. Redd han blir vanskelig.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Må slå Serberen og så blir det Rune, Zverev eller De Minaur i semien og de kan slås og da er det 3 e finale på rad. Wow.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Håper han denger sytpeisen... :cool:

AV-tuning

Bransjeaktør
    Ble medlem
    30.10.2023
    Antall liker
    15
    Sted
    Rygge
    Torget vurderinger
    0
    Nokså tøft "startfelt" i kvart´n. Mye god tennis å glede seg til nå:)
    (- og det skader ikke med god strømrens heller, så man ser hver liten del av grusen på Roland Garros:D)

Skjermbilde 2024-06-04 kl. 05.53.53.png

U

Utgattmedlem 762

Gjest
    Imponerende i høy grad av Djokovic men tror Ruud kan slå han som i Monte Carlo.
    Ja, Djokovic er ikke favoritt i år, han spiller langt fra sitt beste. Men det er fortsatt imponerende hvordan han aldri gir opp uansett hvor mørkt det ser ut.

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    3.087
    En liten tennisquiz, vi begynner enkelt.

I tennis er et "golden set" et sett der en spiller vinner 6-0 uten at motspilleren vinner en eneste ballveksling. Dette har kun skjedd en gang i historien i sluttspillet i en major-turnering. Så vi spør rett og slett:

Når?
    Hvor?
    Hvem spillte?

(jeg er ikke interessert i tennis, men "golden set" var løsningsord i kryssordet i NY Times her om dagen så jeg las om det på Wikipeda - jeg hadde aldri hørt om begrepet før).
    Wimbledon?

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.726
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Good riddance. 😇

Sinner er #1 og det er jo hyggelig. :cool:

Casper kan klare sin tredje RG-finale på rad, hvilket vil være litt av en prestasjon. Zverev blir tøff nok, og slår han Alcaraz eller Sinner blir jeg mektig imponert.

🤞

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Zverev slo ut Rune og De Minaur slo ut Medvedev. De møtes i dag og jeg tror de er omtrent like gode.
    Lurer på hvem av de to, Ruud foretrekker å møte i semifinalen?

H

Hardingfele

Gjest
    Zverev slo ut Rune og De Minaur slo ut Medvedev. De møtes i dag og jeg tror de er omtrent like gode.
    Lurer på hvem av de to, Ruud foretrekker å møte i semifinalen?

I know.

Skjermbilde 2024-06-05 kl. 17.14.06.png

Skjermbilde 2024-06-05 kl. 17.13.56.png

Sist redigert av en moderator:

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    De Minaur slo ut Medvedev over 5 set og det er ikke så lett nei.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.726
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Ulrikke Eikeri tapte dessverre sin kamp i dag, men semifinale i en Grand Slam er jo stort uansett! 🎾👏 Mixed double er artig å se
    på synes jeg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Synd med Casper - men skulle han ryke ut så var Zverev ihvertfall den mest sympatiske.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Nja, han banker kjærester, så de flykter halvnaken i korridorer på hotell i Sveits etter hva jeg leste for et år siden. Han ble anmeldt. Kanskje bare tull?
    Det publiseres jo så mangt og så hører vi ikke mer. Men i media fremstår de fleste som sympatisk

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Trist med Casper i dag, han ble syk etter første sett, litt spesielt men troverdig, han så tydelig preget ut.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.726
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Casper var helt fantastisk i første sett! Det lover godt for fremtiden, det var et nivå jeg ikke har sett før.

Leit å ryke ut på den måten, men det kommer flere muligheter.

Jeg heier på Zverev på søndag. 🤞🏻😊

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.726
    Sted
    Interiore Simplicitate
    ATP skal teste ut en automatisk shot-clock, som starter 3 sek etter spilt poeng.

Synd at det må gå så langt, men dette er taktiske somlekopper som Nadal og Djokobic sin fortjeneste.

Alcaraz er kritisk, og skjønner jo hva han mener om man ender et langt poeng ved nett. Da går 25 sekunder fort når man skal tørke litt svette, få et par baller og ikke minst sprette noen ganger.

Synes denne var artig. 🤭

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.726
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Casper hadde lite å stille opp med mot Monteiro i dag, dessverre. Men senere i dag er det duket for mer double med Rafa, det kan bli gøy. 👍🏻🎾

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Ja, Djokovic er nesten utrolig. Tilbake etter skade og tapte noen kamper, (også mot Ruud en gang) og 37 år, jeg trodde han var ferdig i år men i stedet tar han Olympisk gull. Trodde feil igjen. Veldig god kamp, kanskje beste jeg har sett noen gang. Skyhøyt nivå som få er i nærheten av.
    Han er kanskje den aller beste som har vært (har alle kvaliteter) og vi får ikke noen av samme kaliber med det første, blir mer utjevnet etterhvert tror jeg og ingen som er helt suveren, som Federer, Nadal og Djokovic. Alcaraz er vel det nærmeste til disse.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    US Open.
    Ruud har vunnet 3 kamper nå og er klar for 4 runde. Der møter han T. Fritz (nr 12) som er en jævel til å serve så det gjelder for Ruud og få til bra retur så ballen kommer i spill og slik tror jeg han kan vinne, måtte det skje. Fritz liker ikke så lange ball vekslinger.
    Djokovic, Alcaraz, Tsitsipas er slått ut.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Dårlig spill av Ruud i går. Første sett katastrofe. Tok ballen altfor kjapt på oppspretten og mister kontroll. Ventet ikke ut motstanderen

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Ja, men de 3 siste settene gikk bra for Ruud, kanskje fordi motstander gikk tom.? Jeg opplever ikke Ruud som stabilt god, han kan tape ofte når som helst.
    Men det er flere som gjør det, men mer sjelden desto høyere de er ranket. (Man er ikke bedre enn hva motstander tillater er et bra uttrykk)
    Men noen ganger er Ruud god og han er fortsatt nr 8 i verden i sin idrett, mest p.g.a at han har spilt mange turneringer og høstet mange poeng.
    Noen ganger ryker han på hodet ut tidlig og da blir jeg sur men slik er det.
    Men de beste 200 i verden er gode spillere og kan slå en av de aller beste på en god dag. Artig og ha en nordmann med. Svenskene har hatt mange men ingen nå.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Det har vært en trist høst for Ruud. Rett ut i Tokyo, Shanghai, vant vel 1 kamp i Stockholm og så ut, rett ut i Basel og i Paris masters og sist i Metz.
    Vant 1 kamp i 6 turneringer men er fortsatt ranket som nr 7 eller 8 og er i ATP finale i Torino. Bare de 8 beste er med der og i fjor var han ikke med.
    Nå slo han Alcaraz i første kamp, 6-1. / 7-5. Første gang han slår Alcaraz, har tapt mot ham 4 ganger før.
    Så da håper vi han er kommet i form igjen. Artig med norsk spiller helt der oppe i toppen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn