Denafrips venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.001
    Sted
    Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
    Torget vurderinger
    1
    Del gjerne ditt inntrykk av den - har lyst på en jeg og 👍
    Jeg jobber med saken og lover komme med tilbakemeldinger.

Akkurat nå har jeg fått konfigurert streameren min med riktige drivere til å kjøre videre med I2S over HDMI og dette lover riktig så godt :)

Skal sies at siden DHL var her i dag har ikke TV'n vært på, bare musikk og atter musikk - blir glad av dette merker jeg :geek:

Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen som har erfaringer å dele om forforsterkeren Athena 12th? Jeg ser at det går an å få den inn i Norge for ca. 30K NOK inklusiv frakt og moms. Det er en av få forforsterkere som har det jeg har behov for når det gjelder innganger (4 XLR), lineær strømforsyning og display som tydelig kan sees fra godstolen. Dataene ser bra ut og prisen er betalbar. Er det noen grunn til å ikke kjøpe den?

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.565
    Sted
    Sørlandet
    Er det noen som har erfaringer å dele om forforsterkeren Athena 12th? Jeg ser at det går an å få den inn i Norge for ca. 30K NOK inklusiv frakt og moms. Det er en av få forforsterkere som har det jeg har behov for når det gjelder innganger (4 XLR), lineær strømforsyning og display som tydelig kan sees fra godstolen. Dataene ser bra ut og prisen er betalbar. Er det noen grunn til å ikke kjøpe den?
    Hei mister,

Håper alt står bra til med deg.

Jeg kjenner ikke til Athena 12th men jeg kjenner godt til Denafrips og kan ikke annet enn å skryte av både produktene og servicen deres. Meget forseggjorte produkter og det ser ut som om denne er like velbygd som de jeg har eid.

Alt det beste og lykke til!

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Jo takk formen er ok selv om det er vinter og jeg er i Norge. Jeg håper du også har det bra. Kommentaren din tyder på at Denafrips er et greit kvalitetsmerke og at jeg ikke går i noen felle hvis jeg kjøper. Da mangler det bare at noen kjenner den konkrete forforsterkeren og kan si noe om den.

Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    376
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Følger meg inn i rekken med Pontus 15th. Ventetiden er ulidelig 😅
    Mottok DAC'en, men gleden ble kortvarig. Den ene RCA kontakten stakk ca 3mm eller så lenger ut enn alle andre og jeg kunne skimte metall mellom kontakte og isolasjonsmaterialet. Helt åpenbaret feil montert eller defekt RCA kontakt med fare for å løsne når man bytter kabler. Det var kjipt, men Denafrips tok den omgående i retur og skal sende meg en ny DAC. Det er bra, og de betaler også frakt tilbake. Men jeg frykter alt toll/moms helvete som potensielt kan oppstår nå, med dobbel moms og søknad om tilbakebetaling osv når en ny DAC skal importeres. Selv med Proformadeklarasjon / Tolldeklarasjon. Har prøvd å komme igjennom til Tollvesesenet i mange dager uten hell, treffer bare på en dum chatbot som er hjerneskada og til ingen nytte. Hvis jeg skal være litt kritisk til Denafrips, så vil jeg si at dette aldri burde ha gått igjennom QA og visuell inspeksjon, men så langt har servicen vært god, så jeg aksepterer det. Sånt kan skje. Det var visstnok første gangen de har opplevd det.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.001
    Sted
    Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
    Torget vurderinger
    1
    Mottok DAC'en, men gleden ble kortvarig. Den ene RCA kontakten stakk ca 3mm eller så lenger ut enn alle andre og jeg kunne skimte metall mellom kontakte og isolasjonsmaterialet. Helt åpenbaret feil montert eller defekt RCA kontakt med fare for å løsne når man bytter kabler. Det var kjipt, men Denafrips tok den omgående i retur og skal sende meg en ny DAC. Det er bra, og de betaler også frakt tilbake. Men jeg frykter alt toll/moms helvete som potensielt kan oppstår nå, med dobbel moms og søknad om tilbakebetaling osv når en ny DAC skal importeres. Selv med Proformadeklarasjon / Tolldeklarasjon. Har prøvd å komme igjennom til Tollvesesenet i mange dager uten hell, treffer bare på en dum chatbot som er hjerneskada og til ingen nytte. Hvis jeg skal være litt kritisk til Denafrips, så vil jeg si at dette aldri burde ha gått igjennom QA og visuell inspeksjon, men så langt har servicen vært god, så jeg aksepterer det. Sånt kan skje. Det var visstnok første gangen de har opplevd det.
    Den var jo litt lei da - skjønner godt det la litt demper på dagen. Fint de opptrer ryddig, da løser det seg. Ang dobbel MVA så skal du slippe det dersom du merker forsendelsen med 'Return for repair' eller 'Return to manufacturer' - det skal være et av alternativet på tolldeklareringen.

Lykke til da!

Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    376
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Ja, merket tolldeklarasjonen med Warranty repair, så jeg satser på at det går bra 👍

dagognatt

Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    33
    Sted
    Hordaland
    Min erfaring med Athena er god. Kjøpte den for 2 år siden, så min er ikke 12th utgaven. Lydsignaturen opp mot Hegel P30 sitt nivå. Godt display med 3 trinn for skarphet. Solid fjernkontroll.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn