Har også litt bass uvaner. 2x10" peerless xxls med hypex ds8 i hvert hjørne, og en earthquake mk6 for å ta det lille ekstra.
Bass to the people!
Når vel ditt anlegg til knærne hva bass angår :/
Bass er alfa omega for musikalsk nytelse
Det er jo bra drivere og hypex er game. Bygget du selv, eller? Driver og maler kassene nå; skulle ønske jeg hadde lakkpistol.
Har du sett disse ville bassprosjektene folk holder på med om dagen da?
anders1234 og Tytte71 bygger double bass array og
8x12_Tom har ikke mindre enn 8 stk 24"(!) på vei mot døra, haha.
Det som er så trist med bass er at hver lille økning i output koster eksponentielt mer. De første dB'ene er billige, men når man skal øke noen få dB, så må man doble opp på antall basskasser, amper, strømkurser osv for hver lille økning. Omtrent som heroin, vil jeg tro. Flatt til 20 Hz @ 126dB krever sitt, spess i lukket.
Veldig gøy å bygge også, har fått verktøysfetish etter å ha blitt bitt av basillen, så håper på noen harde pakker under treet i år.
PS: Jeg er enig med ardilla angående TH900. De gjør mye ekstremt riktig, men diskanten er blant de mest øreskjærende jeg har hørt, dessverre.
Ai ai. Madre Mia! Er DERE enige om noe. Da lover jeg å holde meg unna de fostex. Kanskje de er laget for velstående tunghørte?
Jeg må nok krype til korset og handle åpne klokker som sett to. Heller leve med at jeg ikke kan bruke de.. (når tv brukes)
Det er feil tråd. Men diy er Morro. Bygger en del selv. Bass er fasinerende. Bygde 2 kasser til kino. Men ble musikk bass. Vurderer å prøve Gladen 12" fra bil bass utvalget til Dynabel i en trykkammer kasse. Ønsker litt mer kropp i bass.
Og ja. De trådene har jeg fulgt med på.
Vis vedlegget 291529
Mvh
Non recovering bassaholicer.
Det er det som er dumt med TH-900, de gjør alt riktig helt frem til man når diskanten, der blir det ufattelig lyst og unaturlig. Hvis man EQ'er toppen i dem, så tror jeg man har en kjempefin hodetelefon mtp stor bass, men de har ikke punchy midbass, bare dyp og veldig presis dypbass. En annen ting er at de ikke isolerer noe godt heller. :/
Det kan virke som om veldig mye av dyre hodetelefoner er voicet av eldre ingeniører med nedsatt hørsel i det øvre sjiktet, og at dette gjør at de kompenserer for dette. Det eller at det internasjonalt ofte er folk som er litt opp i årene som har råd til såpass dyre produkter, og at de derfor voices mot generelt hørselstap i toppen.
På mange måter, så tror jeg nok at du har en av de dyrere lukkede basshead-hodetelefonene i D7100. Det ser i alle fall ut som om de er rettet mot ungdom med tanke på både futuristisk stil, tonal balanse og slagord "music maniac".
Problemet når man går til åpne cans er at man får mindre punch i bassen, men til gjengjeld blir det mer detaljert bass. Det beste bettet for punchy midbass er mao lukket, men da mister du litt av detaljenivået, det er der TH-900 brilljerer som lukket, men igjen, de isolerer ikke mye og den toppen må dras ned. De er heller ikke superpunchy, men det går sikkert ann å EQ'e opp det også. De har i alle fall potensialet til veldig tørr, dyp og detaljert bass pga veldig god driver.
Nice build, så veldig forsseggjort ut. Ser ut som om du har trukket den med vinylmateriale elns? Ja, gal tråd, men jeg vet ardilla er misunnelig fordi han ikke har masse bass, så vi skriver litt om det her for å gjøre ham misunnelig, tjihihihi! ;D DIY er dritmoro, det er veldig gøy første gangen man fyrer opp noe man har planlagt og bygget selv! Huff, nå har Parts Express $100 off på $1k bestillinger også, og snart er det black friday, så verker fælt her, men er snart jul au...
Har kjøpt et par flush trim bits til håndoverfresen, genialt!