Denon DP300F vs Phillips 212 Electronics

nymedhifi

Medlem
Ble medlem
08.05.2010
Innlegg
6
Antall liker
0
Heisann, kjøpte meg et anlegg for en ukes tid siden (brukt) hvor jeg fikk med en denon dp 300f. fikk da et tips om å bytte kilde da denne var *mindre god* :)

Jeg fant en eldre Phillips 212 Electronics fra loftet når jeg ryddet. pickup + stift og reim var ødelagt, er dette en bedre spiller ? eller er det bare noe skrap ? og evt.. hvor mye koster ny pickup med *god nok nål* + reim ?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.810
Antall liker
28.880
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Googlet litt på den Phillipsen. Fikk ikke direkte strålende kritikker... "Mainstream massevare hvor pengene gikk med til å sette inn grønne LEDer som gikk istykker etter et år eller to".

mvh
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.143
Antall liker
8.509
Torget vurderinger
1
tkr skrev:
Googlet litt på den Phillipsen. Fikk ikke direkte strålende kritikker... "Mainstream massevare hvor pengene gikk med til å sette inn grønne LEDer som gikk istykker etter et år eller to".

mvh

Hmmm. Jeg husket at den i sin tid ble regnet som noe av det bedre blant billige massemarkedspillere. Neppe noe high-end kupp, men dog...
 

nymedhifi

Medlem
Ble medlem
08.05.2010
Innlegg
6
Antall liker
0
Hmm ser jo ikke ut som noen av disse er *noe og satse* ???

evt noen gode anbefalinger ? :)
 

nymedhifi

Medlem
Ble medlem
08.05.2010
Innlegg
6
Antall liker
0
2-7000 blir nok maks kan gjenre kjøpe brukt, så er det sagt :p
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
min philips 312 er meget meget god selv med noe skjev cantilever på PU.

McLaren
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.810
Antall liker
28.880
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Med 7 høvdinger kommer du langt på bruktmarkedet!
Sjekk hva som ligger på bruktbørsen er nå mitt tips. En Pro- Ject eller Rega med en ålreit arm spiller nok bedre enn de to kandidatene dine.



mvh
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Husk bare på å sette av litt penger til et RIAA-trinn også. Ikke alle platespillere har slikt innebygget, slik Denon DP-300F har.
 

JHolm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2007
Innlegg
492
Antall liker
26
Sted
Oslo
nymedhifi skrev:
Heisann, kjøpte meg et anlegg for en ukes tid siden (brukt) hvor jeg fikk med en denon dp 300f. fikk da et tips om å bytte kilde da denne var *mindre god* :)

Jeg fant en eldre Phillips 212 Electronics fra loftet når jeg ryddet. pickup + stift og reim var ødelagt, er dette en bedre spiller ? eller er det bare noe skrap ? og evt.. hvor mye koster ny pickup med *god nok nål* + reim ?
Hos Stiftservise: http://www.stiftservice.com/
Rem til '212 (25FM207) 150 nok standard (erstatnings)stift til Philips 400 PU (637603345) 200 nok.

Det kan tenkes at NSE har rem. http://www.nse.no/

Edit: Kontroller før du eventuelt bestiller.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.436
Antall liker
9.855
tkr skrev:
Googlet litt på den Phillipsen. Fikk ikke direkte strålende kritikker... "Mainstream massevare hvor pengene gikk med til å sette inn grønne LEDer som gikk istykker etter et år eller to".

mvh
Forfatteren av det utsagnet har antagelig ikke sett en 212 "live" Den har ikke LED.
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
449
Antall liker
114
Sted
Halden
Pink_Panther skrev:
tkr skrev:
Googlet litt på den Phillipsen. Fikk ikke direkte strålende kritikker... "Mainstream massevare hvor pengene gikk med til å sette inn grønne LEDer som gikk istykker etter et år eller to".

mvh
Forfatteren av det utsagnet har antagelig ikke sett en 212 "live" Den har ikke LED.
Helt enig Pink. 212 kan en få til og spille meget godt med en god nål.

Mvh Roar
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Spørs om det ikke med led menes touchknappene for stopp-start-hastighetvalg.
 

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Ikke for å være vrang nå, men "meget godt" blir fort en meningsløs frase om vi ikke vet i forhold til hva. Min erfaring er at 212 er grei nok, men den er og blir en lettvekter om man sammenlikner med spillere til ca. 7000,- som virker å være trådstarters budsjett.

En eldre Rega Planar med en skikkelig pickup og en velfungerende riaa vil spille ringer rundt en 212.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Godt formulert.
(har hatt en strøken GA212 i hus en kort periode- kjøpt for kr300 og solgt for samme sum- brukte en ny 400 nål som stod i en annen Philips spiller her)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.436
Antall liker
9.855
Nye nåler til 400 elementet er like sjeldent som hønsetenner. Shure 7x nålene passer og gir spilleren et godt løft. Under rette betingelser så er spilleren god, mye bedre enn sitt rykte.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Nye nåler til 400 elementet er like sjeldent som hønsetenner. Shure 7x nålene passer og gir spilleren et godt løft. Under rette betingelser så er spilleren god, mye bedre enn sitt rykte.
Jeg kjøpte mitt element inkl. ny nål fra tidligere nevnte stiftservice.com for ca 5 år siden. Det tok ham vel 3mnd å få tak i det. Ja, tror deg gjerne. Prisen jeg betalte var jeg strålende fornøyd med den gangen.
Ellers er jeg enig med deg ang. spilleren. Bedre enn sitt rykte.
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
449
Antall liker
114
Sted
Halden
impulse skrev:
Ikke for å være vrang nå, men "meget godt" blir fort en meningsløs frase om vi ikke vet i forhold til hva. Min erfaring er at 212 er grei nok, men den er og blir en lettvekter om man sammenlikner med spillere til ca. 7000,- som virker å være trådstarters budsjett.

En eldre Rega Planar med en skikkelig pickup og en velfungerende riaa vil spille ringer rundt en 212.
:)

Det kan du ikke være sikker på impulse,lenge siden sist du hørte en 212. Den spiller meget godt med en god pickup og god riaa den også. Men den er et helvete og betjene denne 212,for noe mere flytende oppheng har jeg ikke vært borti.
Det var jo en her på sentralen som solgte regaen sin etter han fikk en Marantz i hus,og det var ikke den billigste regaen heller.

Mvh Roar
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Nei, det er ikke så lenge siden, Roar. Det er netopp det overernervøse opphenget som er denne spillerens achilleshæl slik jeg hører det. Armen er heller ikke i nærheten av å være i klasse med en RB 300, for å si det veldig forsiktig. Jeg ser at en virkelig gode vintagespiller kan yte på høyde med en relativt dyr spiller av i dag, (de eldre Marantzspillerne ble i likhet med Luxmans laget av Micro Seiki..) men 212 hører ikke akkurat med blant disse dragedreperne i min bok.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.364
Antall liker
6.561
Torget vurderinger
2
Bånnulka skrev:
impulse skrev:
Ikke for å være vrang nå, men "meget godt" blir fort en meningsløs frase om vi ikke vet i forhold til hva. Min erfaring er at 212 er grei nok, men den er og blir en lettvekter om man sammenlikner med spillere til ca. 7000,- som virker å være trådstarters budsjett.

En eldre Rega Planar med en skikkelig pickup og en velfungerende riaa vil spille ringer rundt en 212.
:)

Det kan du ikke være sikker på impulse,lenge siden sist du hørte en 212. Den spiller meget godt med en god pickup og god riaa den også. Men den er et helvete og betjene denne 212,for noe mere flytende oppheng har jeg ikke vært borti.
Det var jo en her på sentralen som solgte regaen sin etter han fikk en Marantz i hus,og det var ikke den billigste regaen heller.

Mvh Roar
Er det en sånn Phillips du vil ta med hit for og teste, ulka?
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
449
Antall liker
114
Sted
Halden
rolfozzy skrev:
Bånnulka skrev:
impulse skrev:
Ikke for å være vrang nå, men "meget godt" blir fort en meningsløs frase om vi ikke vet i forhold til hva. Min erfaring er at 212 er grei nok, men den er og blir en lettvekter om man sammenlikner med spillere til ca. 7000,- som virker å være trådstarters budsjett.

En eldre Rega Planar med en skikkelig pickup og en velfungerende riaa vil spille ringer rundt en 212.
:)

Det kan du ikke være sikker på impulse,lenge siden sist du hørte en 212. Den spiller meget godt med en god pickup og god riaa den også. Men den er et helvete og betjene denne 212,for noe mere flytende oppheng har jeg ikke vært borti.
Det var jo en her på sentralen som solgte regaen sin etter han fikk en Marantz i hus,og det var ikke den billigste regaen heller.

Mvh Roar
Er det en sånn Phillips du vil ta med hit for og teste, ulka?
:)

Stemmer Rolf,slik skal jeg ta med og en 412 nål. Til og med pang ble overasket over hvor godt denne spilte for et par tre år siden.

Mvh Roar
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.364
Antall liker
6.561
Torget vurderinger
2
Bånnulka skrev:
rolfozzy skrev:
Bånnulka skrev:
impulse skrev:
Ikke for å være vrang nå, men "meget godt" blir fort en meningsløs frase om vi ikke vet i forhold til hva. Min erfaring er at 212 er grei nok, men den er og blir en lettvekter om man sammenlikner med spillere til ca. 7000,- som virker å være trådstarters budsjett.

En eldre Rega Planar med en skikkelig pickup og en velfungerende riaa vil spille ringer rundt en 212.
:)

Det kan du ikke være sikker på impulse,lenge siden sist du hørte en 212. Den spiller meget godt med en god pickup og god riaa den også. Men den er et helvete og betjene denne 212,for noe mere flytende oppheng har jeg ikke vært borti.
Det var jo en her på sentralen som solgte regaen sin etter han fikk en Marantz i hus,og det var ikke den billigste regaen heller.

Mvh Roar
Er det en sånn Phillips du vil ta med hit for og teste, ulka?
:)

Stemmer Rolf,slik skal jeg ta med og en 412 nål. Til og med pang ble overasket over hvor godt denne spilte for et par tre år siden.

Mvh Roar
Vi får se på det til vintern.
 

tomolt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.05.2009
Innlegg
83
Antall liker
17
Sted
Heim
Da er de gamle DENON som fra DP37-F til uendelig nesten,da de har så mange at man blir misunnelig på utlandet.
PS!Har en DP37-F,MICRO-SEIKI MB-18 og Project RPM 1,men DENON tar de med DENON pick-upèn.Noen kan selges mot rett pris med ekstra utstyr eller uten?
 

Vedlegg

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.719
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
tomolt skrev:
Da er de gamle DENON som fra DP37-F til uendelig nesten,da de har så mange at man blir misunnelig på utlandet.
PS!Har en DP37-F,MICRO-SEIKI MB-18 og Project RPM 1,men DENON tar de med DENON pick-upèn.Noen kan selges mot rett pris med ekstra utstyr eller uten?
Er det bare meg, eller er det flere som sliter litt med å skjønne hva som blir sagt her? ???

(Dette er ikke mobbing, bare så det er sagt, det er seriøst ment)

mvh
Lars
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
449
Antall liker
114
Sted
Halden
sclalars skrev:
tomolt skrev:
Da er de gamle DENON som fra DP37-F til uendelig nesten,da de har så mange at man blir misunnelig på utlandet.
PS!Har en DP37-F,MICRO-SEIKI MB-18 og Project RPM 1,men DENON tar de med DENON pick-upèn.Noen kan selges mot rett pris med ekstra utstyr eller uten?
Er det bare meg, eller er det flere som sliter litt med å skjønne hva som blir sagt her? ???

(Dette er ikke mobbing, bare så det er sagt, det er seriøst ment)

mvh
Lars
:)

Han skal selge noen av disse Denon,han har vist mange av dem. Gode spillere det.

Mvh Roar
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.176
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Kanskje han mener at de gamle Denon spillerne fra DP37-F og oppover er bedre enn DP300F, og at Denon har produsert mange av disse spillerne som det finnes flest av utenom Norge.
Så forteller han at han har 3 spillere hvorav Denon spiller best spesielt med den originale pickup'en. Og så sier han at spillerne er til salgs for en god pris...

Eller noe sånt...?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Med andre ord slikt som ikke skal skrives her, men andre steder ;)
 

tomolt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.05.2009
Innlegg
83
Antall liker
17
Sted
Heim
mobbing?er dette en plass lik Origo.no eller?denne såkalte Phillips 212 er sikkert bra nok om eieren liker den og forøvrig kan jeg opplyse at det var HI-FI KLUBBEN som sa:DP-37F er bedre enn deres DP300F.Smak og behag,men jeg går for tyngre saker og for å være ærlig aldri likt Phillips med unntak av noen tvèr.De har gode komponenter og dyktige folk,men da må man også betale.Er som å sammenligne en gml.Skoda med Mercedes.Så da er dette skrinlagt,men dra ikke inn rene lydfabrikker mot merker som spyr ut alt fra biler til vaskemaskiner.Mvh.Tor
Selger aldri de jeg har likt siden jeg kjøpte det nytt.
PS!Denne kan jeg gjennom en i en kjede bestille for 6000.
 

Vedlegg

tomolt

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.05.2009
Innlegg
83
Antall liker
17
Sted
Heim
vas og fanatikere.blander Hi-End med en som kansje ikke har nok til en rigg til 500000.sammelign de i samme klasse og om han vil ha råd om sin philips må slutte dra inn deres egne merker som garantert er også eier av butikken som selger dem!at ike alt kom frem skjer også på f.eks:facebook p.g.a.at noen ganger driver d med oppgradering evt.halve verden pålogget.Var HI-FI KLUBBEN som sa:DP-37F er 4ganger bedre enn Korea DP300F.sjekk først hva Denon hadde som typebetegnelse før cd/dvd/blu-ray osv hadde.Mvh.Tor
 

Vedlegg

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
449
Antall liker
114
Sted
Halden
tomolt skrev:
vas og fanatikere.blander Hi-End med en som kansje ikke har nok til en rigg til 500000.sammelign de i samme klasse og om han vil ha råd om sin philips må slutte dra inn deres egne merker som garantert er også eier av butikken som selger dem!at ike alt kom frem skjer også på f.eks:facebook p.g.a.at noen ganger driver d med oppgradering evt.halve verden pålogget.Var HI-FI KLUBBEN som sa:DP-37F er 4ganger bedre enn Korea DP300F.sjekk først hva Denon hadde som typebetegnelse før cd/dvd/blu-ray osv hadde.Mvh.Tor

:)

Likte lydkroken din Tor. Glad i musikk er ikke vansklig og se. Mye lydstasj her. Flere bilder er ikke og forakte.

Mvh Roar
 

Authon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.02.2009
Innlegg
85
Antall liker
0
Til dere som sier 212 er dårlig vil jeg si at dere ikke har peiling...mulig den ikke slår alle spillere i 5000 klassen...men mange dyre spillere er ikke i nærheten av 212.

Kjøp deg en reim hos stiftservice...samt en 401 nål..sett spillern på et plant og tungt underlag,,så har du en spiller som gir en utrolig fin og varm lyd..Min 212 har danket ut de fleste spillerne jeg har tatt inn i huset..Nå var ikke de de dyreste spillerne..men alikavell.

Og for all del ikke vrak 212 til fordel for denon spillern,,eller andre spillere rundt par tusen kroner...Du bør vel langt opp i pris viss du skal velge bort phillipsen.
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
449
Antall liker
114
Sted
Halden
Authon skrev:
Til dere som sier 212 er dårlig vil jeg si at dere ikke har peiling...mulig den ikke slår alle spillere i 5000 klassen...men mange dyre spillere er ikke i nærheten av 212.

Kjøp deg en reim hos stiftservice...samt en 401 nål..sett spillern på et plant og tungt underlag,,så har du en spiller som gir en utrolig fin og varm lyd..Min 212 har danket ut de fleste spillerne jeg har tatt inn i huset..Nå var ikke de de dyreste spillerne..men alikavell.

Og for all del ikke vrak 212 til fordel for denon spillern,,eller andre spillere rundt par tusen kroner...Du bør vel langt opp i pris viss du skal velge bort phillipsen.
:)

Er pokker så enig. Gode spiller som du sier får den noe tungt og ny reim så spiller den meget godt. :)

Mvh Roar
 
Topp Bunn