Har Densen noen venner?
Ble dessverre ikke den helt store opplevelsen dette.
Etter å ha gledet meg til å teste dette ut, samt at Posten omtrent har overgått seg selv, og fått levert settet fra Oslo til Arendal på to dager, ble det en nedtur når alt var koblet opp skulle spille. Ikke lydmessig, men funksjonsmessig.
Det er en kraftig buring og støy i forsterkeren, men det er ujevnt på hvilke volum en spiller på. Etter å ha testet i en periode er det tyst som det skal være når jeg setter på enten en CD eller musikk streamet gjennom Sonos. Etter å ha vært ute av rommet i et par tre minutter så er det en kraftig during i høyttalerene. Når jeg "muter" musikksignalet, for deretter å justere på volumknappene på forsterkeren, endrer støyen seg. Nå sist var det en kraftig dur på signalstyrke 45. Når jeg så justerte oppover ble signalet gradvis svakerne dess høyere det kommer, og helt borte på 49. Når jeg går tilbake reverserer støyproblematikken, og når jeg kommer ned på 45 igjen er det like kraftig som før. Går jeg derimot videre nedover til 44 blir det plutselig helt tyst igjen. Merkelig.
Dette er jo ikke det helt store, og jeg antar at jeg nå må sende forsterkeren til OHC for reparasjon. Det er drit kjedelig når det er snakk om et "nytt" produkt. Produktet er kun ca et år, så det burde ikke være noe problem med garanti. Jeg hadde mine bange anelser når jeg ringte selger, men heldigvis tok han telefonen og var veldig interessert i å hjelpe videre med dette da det (holdt på å si selvfølgelig) ikke hadde vært slik hos ham før han sendte det.
Ja ja, da ble det ikke sjelefred i kveld som jeg håpet på. Men jeg får heller benytte kvelden til å gjøre meg opp noen lydmessige tanker og ikke la dette irritere meg for mye. "Det vil jo helst gå bra...." pleide min gamle bestefar å si. Jeg velger å tro på det i kveld.....