Det sorte fåret i familien Flotte komponenter!Komponentene har fått luftet seg litt da det har blitt møblert om. Benyttet anledningen til å ta noen 'stable bilder' Passer ganske godt sammen men er det noe som ikke stemmer?
Må nesten ta bilder senereSleng ut noen bilder av det nye møblet da sandecker!
OU812
Har du sammenlignet den med noen andre DACer i prisområde 3-5k?Jeg har FabelDac i min B-110+. til prisen (3500.- i danmark) er den fremragende!
Den eneste dac som jeg har direkte testet mod er Lavry DA10. Der kunne den billige FabelDac sagtens være med - På alle parametre. Dog en relativ kort lytteseance.Har du sammenlignet den med noen andre DACer i prisområde 3-5k?Jeg har FabelDac i min B-110+. til prisen (3500.- i danmark) er den fremragende!
OU812
Ikke mye aktivitet her i sommer så legger ut et bilde av forsterker komboen i det nye racket. Står støtt og spiller fortsatt braSleng ut noen bilder av det nye møblet da sandecker!
OU812
God morgen VilhelmW,Faltro, gratulerer med flott spiller. Jeg har samme... Og er kjempefornøyd med den. Det er faktisk den eneste cd-spilleren jeg har hørt, som spiller klin likt vinylriggen min. Jeg sliter litt med funksjonen på enkelte trykk-knapper, særlig "åpne/lukk", men jeg har fjernkontrollen ( Gizmo ), og da fungerer alt greit. Jeg vil sterkt anbefale Gizmo, det er en suveren fjernkontroll, kan benyttes på laaang avstand og fra alle vinkler - SÅ mye bedre enn f.eks. plastdingsen som følger med EC og en rekke andre produsenter.
Sandecker, flott oppsett og flotte bilder. Noen som kan ta kortversjonen av hvordan man får lagt ut bilder??
Og ja, vel overstått sommer til alle Densen"ister"!!
Nice Ser jo helt konge ut i det nye møbelet! Får ta en lytteøkt utover høsten når flyttekaoset er over!Ikke mye aktivitet her i sommer så legger ut et bilde av forsterker komboen i det nye racket. Står støtt og spiller fortsatt braSleng ut noen bilder av det nye møblet da sandecker!
OU812
Vis vedlegget 149590
Hva med å kjøpe en Densen DAC når de måtte komme? Da kan du jo bruke 400xs som drivverk og ha muligheten til å koble inn flere digitale kilder.Er det noen som har cd-spilleren B-420XS? Jeg har B-400XS og er veeldig tilfreds med den, som nevnt i et tidligere svar litt lenger opp i tråden. Men det er denne oppgraderingssykdommen.... Nå funderer jeg en smule på om det er mye å hente på en eventuell "investering" i 420XS. Noen som veit? Er det stor forskjell på 420 og 440- spillerne?
Sosial visitt!
Gratulerer med flott forsterker, mkfeigum! Jeg hadde innebygd riaa i min forrige Densen, en DM-10. Det fungerte veldig greit. Jeg hadde da en HarmanKardon T3 vinylspiller og brukte Ortofon mm p.u'er. Nå bruker jeg Dynavector riaa, det fulgte med Vpi Scout'en da jeg kjøpte den.Blei venner med Densen i haust, da eg gikk til innkjøp av ein Densen B110+. Har etterkvart fått para den med ein classé cdp5 spiller og Patos symphonic 3.. Ein kombinasjon eg er godt nøgd med inntil vidare! Platespelar og b-410 i tankane..Har nokon erfaring med riaa fra Densen?
Kan nevne at eg hadde Hegel H200 og CDP4mk2 for nokre år sidan, på samme høgtalarane. Det spelte òg veldig bra, og med meir kraft kanskje..Men i eit mindre og annleis rom. (betong-stove)
Er i alle tilfelle overbevist om at B110+ er veldig god! Luftig, leiken og kul!
Gratulerer med flott forsterker, mkfeigum! Jeg hadde innebygd riaa i min forrige Densen, en DM-10. Det fungerte veldig greit. Jeg hadde da en HarmanKardon T3 vinylspiller og brukte Ortofon mm p.u'er. Nå bruker jeg Dynavector riaa, det fulgte med Vpi Scout'en da jeg kjøpte den.Blei venner med Densen i haust, da eg gikk til innkjøp av ein Densen B110+. Har etterkvart fått para den med ein classé cdp5 spiller og Patos symphonic 3.. Ein kombinasjon eg er godt nøgd med inntil vidare! Platespelar og b-410 i tankane..Har nokon erfaring med riaa fra Densen?
Kan nevne at eg hadde Hegel H200 og CDP4mk2 for nokre år sidan, på samme høgtalarane. Det spelte òg veldig bra, og med meir kraft kanskje..Men i eit mindre og annleis rom. (betong-stove)
Du må prøve Densen cd-spiller. Forresten, har du prøvd å kjøre DNRG på forsterkeren? Den boksen gir nytt liv til forsterkeren!!
Du må prøve Densen cd-spiller. Forresten, har du prøvd å kjøre DNRG på forsterkeren? Den boksen gir nytt liv til forsterkeren!!
Hva med å prøve DNRG på de nye cd-spillerene! Noen som har testet?.
OU812
Densen sine spillere er som forsterkerene. De spiller forholdsvis friskt og med godt driv. Man kan få rockefot Oppløsningen er meget god, men du finner kanskje spillere som gir større lydbilde.Edit. Kan nokon prøve å beskrive/sammenligne ein Densen Cd-spelar for meg?
På forhånd takk!
Edit. Så kan man oppgradere spillerene. Starter man med f.eks en 410 så kan den oppgraderes helt opp til 440.
OU812
MM riaa kortene som kan monteres i forsterkerene fungerer meget godt. I forhold til prisen så er det en no brainer! Spiller klart bedre en f.eks Cambridge 640. Skal du ha MC kort så må du bare være sikker på at du får en utgave/versjon som fungerer! Har selv hatt B-200 og B-250 med MM kort. Prøvde med DP-06 kortet uten å lykkes (mye brum). Den siste utgaven skal vist fungere!Gratulerer med flott forsterker, mkfeigum! Jeg hadde innebygd riaa i min forrige Densen, en DM-10. Det fungerte veldig greit. Jeg hadde da en HarmanKardon T3 vinylspiller og brukte Ortofon mm p.u'er. Nå bruker jeg Dynavector riaa, det fulgte med Vpi Scout'en da jeg kjøpte den.Blei venner med Densen i haust, da eg gikk til innkjøp av ein Densen B110+. Har etterkvart fått para den med ein classé cdp5 spiller og Patos symphonic 3.. Ein kombinasjon eg er godt nøgd med inntil vidare! Platespelar og b-410 i tankane..Har nokon erfaring med riaa fra Densen?
Velkommen til et liv uten kjedelig hifi. B-340 kan godt brukes som en to kanals forsterker. Ved bruk av kun to kanaler så vil den ha litt mer overskudd/pondus enn om du skulle bruke alle fire. Det er også mulig at du kan bruke de fire kanalene til bi-wiring hvis man skulle ha behov for dette (ikke sikker). Ellers så vil den fungere som en vanlig effektforsterker.Hei Densenister.
Jeg er vel som venn å regne - om jeg ønskes velkommen - etter å ha hørt Densen kun én gang. Det satte dog spor. Nå lurer jeg på om jeg skal skaffe en Beat 340 som effekt til mine ProAc Tablette 2000. Fire kanaler: Litt pussig for en nybegynner som meg, er det noen av dere som klarer å forklare hva som er fordelen i stereosammenheng, samt hvordan oppsettet blir?
Jeg takker!
hvego
Din nye DenDac?
SkøyerDin nye DenDac?Godt nytt år alle Densenister
Mener det er skrevet noe om DM-10 vs B-150 tidligere her på forumet. Prøv søkefunksjonen så kanskje! Mener å huske at B-150 var en ganske klar oppgradering på alle områder!Er B150 bedre enn Dm10 , hva er forskjellene ?
Densen Audio • View topic - DM10 vs B130 and B150