Grunnen til at det fødes litt flere menn enn kvinner er faktisk at menn er mer svakelige av seg
;D
De har størst dødelighet gjennom hele livet, helt fra fosterstadiet faktisk, hvor de har mindre sjanse til å overleve en for tidlig fødsel. osv. Det jevner seg ut etter en del år denne fordelingen, ikke helt sikker på hvortid den krysser, men kvinner lever jo og lenger, og det er IKKE fordi de stakkars mennene sliter seg ut.
Om man kan transplantere hjernen, vel da kan man muligens leve videre, men da dreper man jo faktisk et annet menneske, det har jo en hjerne dette menneske og, og hjernen din vil jo være gammel, tror ikke du kan regne med at den vil kunne holde i så mange flere år om du setter den inn i en ny kropp.
Teoretisk så hadde vi jo klart oss med mye færre menn ja Gjestemedlem, men at det faktisk fødes omtrent like mange betyr vel da at det er meningen at man skal holde seg til en hver. Eller var meningen at dere skal sloss og drepe eller utelate de svakeste og opprette harem som i dyrelivet tror du? Tror du det hadde blitt et kjekt liv sammen med en kvinne du hadde drept mannen og ungene til først
?
Det er ikke OK så lenge man har spurt nei, men om man fikk et reelt valg i et fritt land hvor man ikke har som argument bare det å skulle overleve, så tror jeg nok ikke det hadde blitt mange som valgte denne løsningen. Vi har jo muligheten i dag, man kan vel ha så mange samboere man vil, men jeg kjenner ikke til at noen benytter seg av dette, foruten de muslimene som opererer med flere koner etter islamsk lov da, men der er det jo bare mennene som bestemmer.
Kvinner som er i en svak situasjon, f.eks økonomisk er jo lette å utnytte og det skjer jo, men med tanke på at mennesker vanligvis er utrolig sjalu og ikke vil dele, så tror jeg fremdeles at dette med lykkelige polygamier er utopi i et samfunn med frie mennesker.