Da var tiden kommet til et raskt besøk hos Mr. Bear. Nå er det virkelig lenge siden sist, og mye er skjedd siden siste besøk for flere år siden. Ny cd spiller, nye høyttalere, nye HT kabler, og endelig audiofil parkett på gulvet. ;D
Ble møtt at dempet belysning, og stoor snopskål på bordet, samt nytrukken kaffe. En riktig god start.
Lytteseansen startet med cd utgaven av Knut Reiersruds siste plate "Gitar".
Som sist åpnet det seg et stort, og dypt rom, med klar fokus, og ganske nøytral klang.
Destiny forklarte at hans nye HT fortsatt trengte mange flere timers innspilling, men at mye positivt skjedde etter å ha passert 100 timer.
Lydbildet var plassert svakt til høyre, uten at Mr. Bear var enig i det. ;D ;D
Vi lyttet videre på Mark Knopfler "Get Lucky". Nok en gang ble jeg imponert over bra disse små HT spilte i dette rommet. Krixene spiller med en friskhet, og snert som får foten til å gå. Alle instrumenter står klart frem, mot en dypsort bakgrunn.
Ny cd plate ble lagt i cd spilleren. Denne gang Tine Thing Helseth. "Mitt hjerte altid vanker". En fantastisk plate!!!
Mr. Bear kjøpte i sin tid en stor del av min gamle vinylsamling, og etter mitt ønske snurret Espen Ruud "Hotellsuite" utgitt på Odin Records. Dette er en av de platene jeg har savnet mest, og bringte frem gode minner.
En ting stod umidelbart frem. Vinyl spiller vesentlig bedre i Destinys anlegg.
Klangen var en god del varmere, og mer organisk. I mine ører spilte dette mer naturlig.
Destiny måtte etterhvert inrømme at lydbildet ikke var helt sentrert, og etter litt jobbing met HT plassering, falt ting på plass.
Konklusjonen er at jeg må si meg enig i ditt valg om å bytte ut Dynaudio 140, til fordel for de nye Krix Equinox Mk.II.
De spiller allerede veldig bra, og her ser jeg fortsatt et potensiale etter noen hundre timers innspilling.
Det kunne høres en svak hardhet i lydbildet, samt tendenser til litt agressiv øvre mellomtone, men som du sa, hadde dette med innspilling å gjøre. De trenger ganske lang tid, før alt faller på plass.
Tiden gikk så alt for fort, og jeg måtte løpe avgårde for å hente barn fra turntrening.
Vill takke for en hyggelig kveld Destiny. Godt å ha deg tilbake i manesjen igjen.
Legger ved noen bilder.
Som en kuriositet kan det nevnes at alle bilder er tatt med mitt nye mobilkamera. Nå begynner mobilene å bli bra!
/Trond