Det 95. Tour de France

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Hvorfor tar det så lang tid før doperne tas ut av touren? Jeg har en kraftig magefølelse for at Riccardo Ricco er dopet. Han var også en av flere som fikk dopingbrev før touren p.g.a. høye blodverdier. Tipper han får fullføre rittet for så å bli avslørt to uker senere. Har flere ganger, etter målgang, sittet og lurt på hvem som er den egentlige vinneren.

N

nb

Gjest
Birdman skrev:
Hvorfor tar det så lang tid før doperne tas ut av touren? Jeg har en kraftig magefølelse for at Riccardo Ricco er dopet. Han var også en av flere som fikk dopingbrev før touren p.g.a. høye blodverdier. Tipper han får fullføre rittet for så å bli avslørt to uker senere. Har flere ganger, etter målgang, sittet og lurt på hvem som er den egentlige vinneren.
Ricco har vel sertifikat på at han har høye blodverdier, om jeg ikke husker Kaggestad feil, så hadde dopingfolkene testet han over en ukes tid og funnet ut at de var naturlige.

Men jeg blir ikke overrasket om en eller annen blir tatt i år også, men det er lov å håpe. Rittet blir også mye morsommere nå som det er åpent og det virker som folk kan ha en dårlig dag innimellom. Blir morro når de kommer seg til Alpene og forhåpentligvis er det ikke slik at det er ganske likt mellom sammenlangtkandidatene etter fjellene, da tar nok Evans det lett på den lange tempoetappen, han kan visstnok klare å ta inn 2-3 minutter på den om alt går som normalt.

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
37
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Akkurat Riccardo Rico har jo bevis på at han har normalt høye blodverdier.
Han ble testet over lang tid i ett laboratoriet før de signet ham som rytter.

Obs! noen var vist før meg!

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
373
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Gleder meg til nok en dag. Ble litt kjedelig uten TDF igår, men vi har jo en annen tråd som går ganske varm nå om dagen. ;)
Noen av sammenlagtkandidatene fikk seg en støkk her om dagen. valverde kanskje.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Nr. 2 ut: Moises Duenas Nevado (Barloworld).

Hvem blir nestemann!??

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
373
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Nå meldes det imidlertid at dopingjegerne i årets store sykkel-happening står maktesløse overfor den nye generasjonen EPO - mircera. Stoffet er utviklet av det sveitsiske medisinfirmaet Roche, men står ikke på Det internasjonale antidopingbyråets (WADA) liste over forbudte stoffer. (vg i dag)

Grunnen til at den nye formen for EPO ikke står på dopinglisten, er at det ikke er funnet en måte å avsløre bruk på.

Da er det som det har vært lenge, utviklerne er et hestehode foran WADA etc.

N

nb

Gjest
Yes! Detta var bra. Det er små marginer i sykling når det kommer flere til mål, flott at han hadde marginene på sin side denne gangen etter å ha vært så nærme for et par år siden. Var redd for at de andre skulle støte fra bakhjulet hans, men han vant jo med sånn ca en sykkelslanges bredde og hadde vel tapt hadde spurten vært to meter lengre.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
21.356
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Dette var meget bra - og ikke minst gøy. Utrolige krefter denne mannen!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
nb skrev:
Yes! Detta var bra. Det er små marginer i sykling når det kommer flere til mål, flott at han hadde marginene på sin side denne gangen etter å ha vært så nærme for et par år siden. Var redd for at de andre skulle støte fra bakhjulet hans, men han vant jo med sånn ca en sykkelslanges bredde og hadde vel tapt hadde spurten vært to meter lengre.
Små marginer på målstreken ja, men romsdalingen gjorde jo absolutt alt arbeidet de siste tre kilometerne. Hadde han ligget på hjul og hvilt seg som de andre "feigingene" hadde han nok reist mer fra i spurten. Utrolig sterk, og svært fortjent seier!

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Grattis Kurt Asle! Det er virkelig vel fortjent!

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
373
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Kurt Asle Arvesen ja det stemmer det.
Tror aldri jeg har uttalt eller skrevet det navnet feil.
Ble skrevet kun få minutter etter målgang og seiersrus. ;) :D ;D

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
room skrev:
Kurt Asle Arvesen ja det stemmer det.
Tror aldri jeg har uttalt eller skrevet det navnet feil.
Ble skrevet kun få minutter etter målgang og seiersrus. ;) :D ;D
surk erva tavlesen? jippyy!!
Herlig at han endelig lykkes i TDF, så slipper han å bli spurt om den sure andreplassen sin resten av livet.
Men hvorfor så mange syklister slutter å tråkke 1 m fra mål gjør det litt for spennende :p

Gad Totto Repersen tapte nesten et storløp på det viset... :eek:
Slinev

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
373
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
wil jostman, elo tristan selsith, tunk nuksend, anus muuk, elta vollskvål, festen gardskjæg, rot dushovd..

det skulle være resten tror jeg..

MOOR 8)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.996
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Når kommer DEN store skrellen for oss nordmenn.......?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.842
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er større sjanse for at den kommer i skisporet enn i TdF.

Jeg begynner å helle til at alle slike bakkespurtere som Ricco har fått i seg litt ekstra. Riis i 96, Pantani, Rasmussen...

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
55
emotikon skrev:
Når kommer DEN store skrellen for oss nordmenn.......?
Tenker du da på at nordmenn skal være dopet? Den store skrellen kom vel på Lillehammer i 1994, men ble feid under teppet. Isteden hyllet vi de dopede norske utøverne som nasjonalhelter.

De andre gangene nordmenn har blitt tatt, så skyldes det på testapparatet, for vi er jo norske og gjør jo ingenting galt!!

Testprosedyrene virker ikke til å være helt hundre i TdF heller, les her: http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2008/jul08/jul17news3

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Birdman skrev:
Man skal ikke kimse av magefølelsen 8). Verden er full av idioter!

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Tenkte akkurat på kommentaren fra Birdman når Ricco ble sendt hjem.

Blir vel en som blir tatt imorgen også...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Da jeg var liten syntes jeg det var vel overdrevent da Asterix ble olympisk mester fordi alle motstanderne var dopet. Nå må jeg vel snart lese det albumet med nye øyne...

Topp Bunn