xerxes
Æresmedlem
Det har egentlig ikke det."En vinyl" henspeiler på materialet disse deilige skivene er laget av , så det gr helt fint. Dessuten er det en forkortelse som har vært brukt siden tidenes morgen i musikksammenheng,
Det har egentlig ikke det."En vinyl" henspeiler på materialet disse deilige skivene er laget av , så det gr helt fint. Dessuten er det en forkortelse som har vært brukt siden tidenes morgen i musikksammenheng,
"En vinylplate" er OK (men unødvendig, da "plate" holder). "En vinyl" har aldri vært OK, og er et nytt fenomen som dukket opp etter at vinyl ble hipstertrendy. Ikke er det noen vanlig eller gammel forkortelse heller. I gamle dager het det "en plate", "en LP" eller "en LP-plate". Vinylplater har forøvrig ikke vært laget av vinyl på lenge, sånn apropos."En vinyl" henspeiler på materialet disse deilige skivene er laget av , så det gr helt fint. Dessuten er det en forkortelse som har vært brukt siden tidenes morgen i musikksammenheng,
marants, Fillips, Tekkniks, Såny, AppelFor ikke å snakke om at Nordnorge eller eventuelt Nord-Norge skal skrives med stor forbokstav siden det er et egennavn.Skal vel ikke utelukke de som kanskje sliter med dysleksi og annet handicap, enten man kommer fra nordnorge eller andre steder. Det er uansett mange som sliter med orddeling eller var det ord deling eller var det ord-deling?
Ikke alle er like skriveføre, og det må vi nesten kunne akseptere på et slikt forum. Selv om jeg også reagerer på høytallere og sterio, så synes jeg neste det er verre når jeg av og til ser i annonser at man klarer å skrive navnet på det man skal selge feil. Enten det er Marrantz eller Elektrokompaniet eller andre varianter. Det må jo være mulig å se på selve produktet du skal selge hvordan det skrives.
Roy
Dette er et forum og her diskuteres det. Det er hele greia med et forum eller hur?
Skrivefeil er en ting. Både det og grammatikkfeil er fair enough, selv om noe skjærer litt i øynene innimellom. Sånn er det bare. Å kalle en spade for en jordforflytter derimot, synes jeg blir litt dumt.Enig. Vi har mer enn nok med innholdet om en ikke skal plage seg selv med hvordan det skrives i tillegg.La nå folk skrive hva fa de vil..Det er få nok som gidder..Og færre blir det om det skal hakkes på hvordan en skriver ..
O/T; hvorfor har du bilde av Kjetil Rekdal i avataren din?
Dere kom da dere vekk ifra Oslo Vann og KLOAKK ...Ja, huffameg. Vi må vel døpe om OVK, Oslo vinylklubb med det samme, til OPK, Oslo plateklubb, og OV&VK Oslo vinyl & veloklubb til OP&PK, Oslo plate og pedalklubb. Er dere klar over hvilke kostnader det medfører, nytegning av logoer og det hele?
Enig i dette. Uheldige ord og uttrykk sniker seg inn hvis det får holde på lenge nok.Jeg er helt på linje med Dazed.
Jeg skrev akkurat det samme i egen i går.
Det heter platespiller.
At folk kaller det snurrer, karusell, kvern osv er ok, for det er sympatiske slangord for platespiller.
Når folk derimot bruker ord som vinylspiller og LP spiller kan man ikke vente å bli tatt på alvor.
Da framstår man enten som kunnskapsløs, fremmedgjort eller infantil.
Det finnes nok verre ting en kan irritere seg over, men nå er nå dette Hifisentralen.
Fortsatt god helg
Va hvet du om dt?Visst & vist har også vidt forskjellige betydninger.
mvh
Hva med "riggen", "vinylrigg", "forsterkeriet" og "kabelaturet"?LP-spiller eller vinylspiller! Det heter "platespiller"!
OK? Got it?
Nei, vi sier ikke "grammofon" heller. Vi lever ikke på 30-tallet!
...og mens jeg er i gang: Man spiller ikke "en vinyl", men "en plate" eller "en LP". ...OK, da, kanskje "en singel".
Rant over!
Eller sterioannlegg.Og det heter ikke intrigert forsterker.
Huffameg!
Eksemplarisk valg!Spelar ett spår sålänge....I wanna be sedated
Nei! I Hagen har du gress og blomster,singel har du på gårdsplassen- det heter "single"... singel har man i hagen.....
Man har da stensatt gårdsplass.Nei! I Hagen har du gress og blomster,singel har du på gårdsplassen- det heter "single"... singel har man i hagen.....
O
Ikke alle TT ikke alleMan har da stensatt gårdsplass.Nei! I Hagen har du gress og blomster,singel har du på gårdsplassen- det heter "single"... singel har man i hagen.....
O
Du burde gå over til å spille polyvinylklorider!Før i dag la jeg en polykarbonat i CD-spilleren.