B
Back_Door
Gjest
Objektiviteten til debattanter i dette forum, kan være like interessant som objektiviteten i den testen vi diskuterer her :Fy fader for en dårekiste ....![]()
Objektiviteten til debattanter i dette forum, kan være like interessant som objektiviteten i den testen vi diskuterer her :Fy fader for en dårekiste ....![]()
Ja. ikke sant. Skulle bare mangle at folket blir skeptisk, og forlanger litt mere handfaste holdepunkter for påstandene. Men når det kommer til det så er det alikevell bare synsing. Uten hverken mål eller mening, bare simpel tilfeldig spredning i reell målestokk. ;DHar skumlest litt her og fått med meg noe sånt som at noen her mener at man ved å bytte ledninger vil påvirke den musikalske opplevelsen.
Jøje meg.
Hmmm. hvorfor dukker denne opp ifm. kabel debatter. At jorden var flat var først og fremst en omstritt religiøs doktrine, jf. bl.a. Wikipedia. Her er et aktuelt sitat:...
Bevis pr definisjon er vel mer som ett mantra for den gjeldende å være, man hadde vitenskapelige bevis for at jorden var flat for "noen" år siden også, men det har visst vist seg å være annerledes i ettertid alikevel.
...
Kunne du være litt mer spesifikk ? (uavhengige analyser ... bare ikke mulig ...)Den med konene kjøper jeg ikke da jeg har brukt uavhengige analyser for å komme frem til "mulig" funksjonelle løsninger på passive tweak. Og med de materialene som er brukt i de passive innretnigene du henviser til er det bare ikke mulig. Og du får ha meg unnskyldt for dette utsagnet . Hva du ellers mener å ha konkludert deg frem til skal ikke betviles.
mvh
brand-x
Hei. Enig i mye av det du skriver her, men min lyttemessige erfaring tilsier at alle forskjellige spikes og underlag gir forskjellig lydmessig resultat. Noen produkter synes å være bedre egnet enn andre til hi-fi bruk uten at jeg kan forklare akkurat hvorfor. Hvorvidt spissen står opp eller ned er absolutt signifikant og gjelder flere merker jeg har prøvd, i tillegg til BDRC bl.a soundcare og pulsar points. At det er så stor forskjell på Mk3 og Mk4 av BDRC er jo interessant. Den ene låter mykt og litt pompøst i bassen på mitt utstyr mens den andre gir stram og noe skarpere lyd med hurtigere transienter. Pr nå har jeg Mk4 under CD-spilleren mens jeg har Mk3 under forsterkeren. Og jeg synes det låter best med spissen opp på samtligeAudioSlave !
Selvfølgelig er det mulig i den grad jeg har brukt nøytral subjektiv analyse og sintef som ikke har noe annet forhold til dette enn ett hvilket som helst annet produkt og win industridesign. Det er gjort for å kunne komme frem til funksjonelle passive innretninger til dette/ditt beskrevne formål. Jeg kan gjerne redegjøre for hvordan ?
En cd-spiller har flere variabler å måtte ta hensyn til ved ett funsjonellt tweak:Bla. kabinettakustikk som vil være det eneste parametre du kan begrense ved bruk av yttre innretninger. Innvendig kan du gjøre flere ting som i teorien vil fungere . . hvis du opplever cd-skuffen som stillere har du oppnådd en effekt, hvis du mener å ha mikrofoniproblemer, og det er sikkert som du vet mest kjent ved rør-produkter. Hva angår motfaseprisipper så for i det hele tatt ha funksjon må vekten være 100% og ikke 99% ,i tillegg er vektbalansen i komponenten av største viktighet + en haug med andre komponenthensyn/variabler. Det største problemet er egenakustikk til komponenten hvis den ikke reduseres får du tilbakekoblingseffekt i form av enda mere mikrofoni hvis du har det problemet allerede. Når du først har kommet frem til en funksjonell konstruksjon som ivaretar alle hensyn masseareal, materialer og bevegelig masse innenfor gitte kjente kriterier så har du ett produkt som i teorien begrenser alle kjente problemer. Hva det gjør i praksis er en annen sak. Og for å ha det nevnt så skal det ikke fryktelig mye til for å fjerne eventuell jordstøy du måtte ha(1hz) den er allerede fjernet på de fleste orginale apparatben med skummateriale eller gummiføtter i bunn. Men hvis du hører forskjell så skal jeg på ingen måte argumentere mere for virkeligheten. Hvis du vil ha litt uavhengig dokumentasjon send det inn og få det målt akustisk og med laserkamera. Det koster litt penger men for egen dokumentasjon kan det være verdt det, i allefall hvis du på den ene siden står som produsent av lignende innretninger som enten har funksjon eller placebo-effekt. Og jeg håper du forstår att jeg ikke mener å være nedlatende med svaret jeg har begrunnet.
mvh
brand-x
Disse er en hyllest til felemaker Stradivarius og er mye billigere, kun NOK 275000 for et par:Noen som har ei slik Stradovarius fele til salgs btw?![]()
Helmaks at du tester ut og legger erfaringene ut her. Alle slags erfaringer ønskes velkommen av meg. Objektive og subjektive. Kravene jeg stiller er egentlig bare at objektive tester er nettopp objektive og at subjektive erfaringer blir framstilt som subjektive.Da er testen min av forskjellig kildekvalitet igang.
Jeg har et førsteinntrykk å komme med : Mp3 er langt bedre enn jeg trodde.....
Det er ganske enkelt for en såkalt "kabelskeptiker" å ta en blindtest, og svare at han ikke hører forskjell på noen av kablene. Det beviser nemlig ingenting. Du har ingen mulighet for å kontrollere om han lyver eller ikke.Jaha så bevis byrden for egne påstander ligger hos motparten?, grei retorik det men ikke videre fruktbar, Løkkens uformelle blindtest som bevis?, ok for noen ikke ok for andre, blindtester er ikke for alle det ultimate bevis, hva er det forresten du du vil antyde?
mvh