Det skal ikke være lett å konvertere...

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg sliter med å konvertere nedlastede FLAC-filer til Apple Lossless. Jeg får heller ikke brent dem til CD. Eneste jeg får til er å spille dem på PC'en. Jeg har dBpoweramp Music Converter men det er øyensynlig noe jeg gjør galt. Er det noen som kan hjelpe meg?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.865
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
dBpoweramp har et brukerforum. Har du spurt der?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nei. Grunnen til at jeg nevnte dBpoweramp var nærmest tilfeldig fordi jeg har det installert. Kanskje det er helt andre ting som skal til?

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Konvertering med dB er helt uproblematisk her. Har du de relevante plug-ins installert?

Ed: pipped to the post.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Hvilken versjon bruker du?
Mener å huske at jeg måtte installere noen fra Nero da jeg skulle konvertere FLAC/ALAC med versjon 11.
Bruker versjon 13 nå og det er ikke noe problem å konvertere til/fra begge format.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg har versjon 13. Trodde jeg hadde installert det som trengtes, men det kan virke som jeg mangler en plug-in. Takk for svar.

Nido

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2008
Antall liker
10
jeg har et liknende problem; har konvertert 300GB i batch til aiff på versjon 13.1 Får ikke spilt av dette på min squeezebox via squeezecenter. Det vises på displayet, men ikke noe skjer. Får spilt filene i iTunes.

Hva er feil? Finnes det andre programmer enn db som konverterer i batch og ordner i mapper?

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.110
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Nido skrev:
jeg har et liknende problem; har konvertert 300GB i batch til aiff på versjon 13.1 Får ikke spilt av dette på min squeezebox via squeezecenter. Det vises på displayet, men ikke noe skjer. Får spilt filene i iTunes.

Hva er feil? Finnes det andre programmer enn db som konverterer i batch og ordner i mapper?
Hvilket OS benytter du?
Jeg mener å ha lest at for f.eks. Ubuntu må man sørge for at mplayer er installert.

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
672
Steinar_Lund skrev:
Er det noen bra nettsteder for nedlasting av FLAC?
Åpne fora er kanhende ikke det beste stedet å spørre, de fleste bra sider forbyr invite giveaways. Når det er sagt, kan du jo se om du kommer deg inn på waffles eller what, de har b.la. EAC log-krav til alt som lastes opp så man vet at ting er ordentlig rippet. Tilgang på mer eller mindre komplett MFSL-katalog og andre rariteter i FLAC.

Topp Bunn