Det som er i bruk akurat nå.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
...er det dette en mener med assortert utvalg :D...Mye fine ting her...Men hva gjør den røde og hvite duken der...??? ;D


Forøvrig...CLS er konge...Spennede ting du har Rudi :)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.726
Antall liker
8.183
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Som du sikkert ser er det mange duker rundt omkring ? ;)...... prøver og holde støvet unna, spesielt på rør tingene...... de er som støvmagneter, men har også lagt merke til at store Krell'en også virker som en magnet på støv... ikke bra......... forhåpentlighvis er et dedikert stereo rom ikke så langt unna.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Må innrømme at jeg har ventet litt på at ditt anlegg dukket opp her i denne avdelingen Rudi. Kan du ikke være så snill å ta noen flere bilder av komponentene dine? Det og en liten presentasjon av de komponentene du synes fortjener litt oppmerksomhet hadde vært veldig interessant! Når du først har tatt skrittet til mitt anlegg seksjonen, fortjener samlingen din en grundig presentasjon, eller?
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Mye snacks her, Rudi. Er det en Proceed jeg skimter ved Adytonen din? Har du fått dannet deg noe inntrykk av Lintoen, da?
Flere bilder ;D
 
B

break_out

Gjest
Flere som har ventet på denne tråden ja, blir spennende å se veien videre :)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.726
Antall liker
8.183
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Mnja...... har jeg så mye og presentere da ??
De fleste har jo sett bilder dann og vann herfra........... og repriser er gørr kjedelige.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.726
Antall liker
8.183
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
MaHa skrev:
Mye snacks her, Rudi. Er det en Proceed jeg skimter ved Adytonen din? Har du fått dannet deg noe inntrykk av Lintoen, da?
Flere bilder ;D



Har ikke noen Linto gitt, skulle gjerne hatt en, det du ser nederst på bildet er Lingo'en til LP12'en.

På bildet så er det:

EC ECP-1
EC 4.6 blodtrimmet + kit 1
EC 250R + Kit 2 + DC koblet, m.a.o = 100% dagens utgave
LP12 med tilbehør
Marantz CD17 K.I Signature, har den egentlig sammen med PM16 forsterkeren som et sett
Doxa Signature MKIIa eller Doxa72 som den også blir kallt
Proceed'en som jeg aldrig helt husker hva heter, ett eller annet med MKII iallefall ;)
Adyton Opera, Malmin moddet så langt det går
Marantz PM16 stor og god integrert med meget behagelig lyd
noen DP riaa'er........ kan ikke leve uten disse :D
noen platespillere
Technics RS1700
ML CLS II....... har nye statorer til de også, men hvorfor bytte når de gamle er fullt i live.
i racket til høyre er det masse vintage utstyr
racket bak EC racket inneholder hovedanlegget mitt, høytalerne til dette står et annet sted
også står det en stabel med komponenter på gulvet /ca 20 stk) og rundt omkring som skal selges fordi de ikke er i bruk eller at jeg rett og slett ikke har plass her vi bor nå....... men det er ingen som er i kjøpe "mood" om dagen så det går tregt med oppryddingen.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.637
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Mye snadder der ja!
Men kanskje ikke det helt ideelle lytterommet, ut fra bildene og plassering av ting å se............ ;-)

Spyrgsmål: Hvor pass bra er det Doxa-effekttrinnet du sitter med?

mvh
Proffen
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.726
Antall liker
8.183
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Mnja, faktisk har jeg ikke så mye og utsette lydmessig på rommet, noe er det selvfølgelig, men jeg har vært borte i vesentlig værre rom enn dette.

Doxa'en låter rent og uforvrengt, kanskje en svak helling mot det lyse og er veldig følsom for preamp..... passer ikke preampen får man klar beskjed :)
 

supersubb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
73
Antall liker
0
Hei!
Var mye "godis" her ja, har selv eid et par ML CLS, var av den 1'de utgaven hadde de koblet oppimot en Conrad Johnson MV100 rør trinn, spilte helt fantastisk, kan tenke meg at du har/hatt mange fine stunder foran stereo'n din ja...!
8)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.726
Antall liker
8.183
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Gjør oppmerksom på at CLS'ene ikke er hovedhøytaler i det store anlegget, det er mere kosehøytaler sammen med EC komponentene........ CLS'ene "kan" låte veldig fint og i stua her kan man faktisk lure dem til og spille riktig så fin bass også........ men det krever en "mann" av en forsterker. Den moddede EC 250R klarer oppgaven med glans........ den spytter ut drøye 1500 watt i 0.5 ohm uten at den forvrenger mere enn 0.1% og det er veldig bra og rekker til at CLS'ene spiller et lydtrykk rundt 100 db i snitt her i stua og det holder lenge....... er ikke kvantitet som gjelder... men kvalitet ;D
 

Steb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
62
Antall liker
1
Sted
Porsgrunn
Hei !
Godt å se at det er entusiaster som prøver å holde hifinorge igang alene ;)
Må bare stille deg spørsmålet : Hva er dine hovedhøytalere ?
Ps! 300 R`en er like god.
Mvh. Stein
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.726
Antall liker
8.183
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Steb skrev:
Hei !
Godt å se at det er entusiaster som prøver å holde hifinorge igang alene ;)
Må bare stille deg spørsmålet : Hva er dine hovedhøytalere ?
Ps! 300 R`en er like god.
Mvh. Stein

ProAc D-80 er de som jeg anser og høre hjemme i det store anlegget.
Lille Krell'en din er god den, jeg hadde egentlig trengt og kjøpe den tilbake etterhvert, driver med et sommerhus opplegg og skulle absolut hatt litt godlyd der også og hva ville vært bedre enn lille Krell'en der :).
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.677
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
"på bilde listen" din inneholder ikke Avid'n som syns i bakkant der :)

PS: har du satt DP riaa'n på stylter ? :p

mvh Kai
 
Topp Bunn