Det startede med en 2 vejs Jbl

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    Lassencad

    Gjest
    Sjovt nok er det at de fleste kommentarer jeg har fået siden jeg nu for en del år siden valgte at gå denne vej i min nydelse af musik er næsten altid.

    Det kan godt nok spille højt eller er det ikke lidt overkill
    Eller når nye folk kommer her til musik aften tror man at der skal spilles højt
    Det er slet ikke nødvendigt .Det kan også spille lavt

    Men ikke alt musik skal/kan spilles højt . Faktisk skal størstedelen af min musik samling spilles på er moderat niveau.
    Men når man så vil blæse en Wagner opera eller Ac/Dc af ja så kan man uden at tænke på om det kan holde til det.
    Man er så langt væk fra deres dynamiske formåen at det aldrig giver problemer
    For mig handler det bare om overskud intet andet end overskud :)

    God Lørdag :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Lidt om lyden.
    Det skal lige nævnes at dette havde aldrig kunnet lade sig gøre i min lille stue uden DPS.
    Min Filosofi de sidste mange år har været hellere noget stort der har en dynamisk formåen som jeg aldrig kan udnytte end at have et sæt højttalere som hele tiden ligger på grænsen af hvad de kan... Især i bassen.

    Det første man bemærker ar at samspillet imellem Bas /Mid/Hi er noget bedre end de andre basser.... eller anderledes. Det virker som om de kobler bedre sammen. Mid/Hi er jo det samme som før her er der ikke ændre noget.

    Det er nu rart at kunne mærke/føle bassen præcis som man var der. Anslag på stortrommen som man mærker på kroppen eks ved et Blues nr.
    Hvis jeg så vil nyde Jazz Rock Klassisk eller hvad nu .... ja så ændre jeg bare indstillingerne.

    Eks lytter jeg til Kammer musik skal bassen stå noget anderledes end hvis der er Rock musik jeg nyder.

    Noget helt andet der virkelig er kommet mere til sin ret eller er mere fremtrædende det er rumfornemmelsen og detaljerne i bassen synes nu også mere fremtrædende

    Sidst men ikke mindst vil jeg nævne basserne bevægelse. Når jeg virkelig giver den gas og står og iagttager basserne bevæger de sig minimalt. Imponerende

    Jeg vil altid kunne anbefale at masser af membran areal hvis man har plads eller mulighed for at tøjle det

    Så nu mangler jeg bare en større stue :)

    Kom endelig med jeres spørgsmål/ undren

    Vh
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    :)
    Måske ikke lige tråden til at anbefale musik køb . Men alligevel

    Jeg købte denne Million Dollar Quartet for nogle uger siden . I dag skulle den så nydes. De fleste optagelser i starten er korte og gentages.
    Men så kommer der et par Guldkorn med en dynamik og rum som jeg aldrig havde forstillet mig inden købet.
    Lyd studiet er fyldt med Qvinder børn der kommer og går . Døre åbnes og smækkes i. Kort sagt alt er med her.
    De 4 herres stemmer står fuldstændig klar og tydelig og især Carl Perkins guitar står tydeligt med alt den dynamik man kan ønske sig.
    Nogle gange synges der i baggrunden hvor man så nærmer sig mikrofonen her er man næsten ved at få lysten til at skrue ned så stor forskel er der på volumen.

    Alt dette blev optaget på bånd den 4 December 1956
    Her i min stue er det virkelig en imponerede oplevelse.
    20190807_162408.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Fandt lige dette fotos fra starten i 2014

    JBL sammen med Snell Sub 1800

    IMG136.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM
    L

    Lassencad

    Gjest
    Så kom der en ramme med front stof på
    Kønt eller ikke
    Ja jeg ved det ikke . Men de bliver lidt anonyme :)
    20190829_152918.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    var lige et smut til til Norge i går(Oslo)
    Vi fik os en noget våd gåtur i byen men ellers en rar by med masser af historie.
    Kan bestemt anbefales især da jeg så fandt ud af at der var en HiFi forretning forholdsvis tæt på Båden vi stod af.

    Til min store overraskelse blev modtaget i forretningen af en sød pige der spurgte om vi havde været der før
    Da vi fortalte det var vores første tur til Oslo fik vi et langt foredrag om hvordan indretningen var :) :)

    Med stor glæde gik jeg rundt i mange rum hvor der var opsat forskelligt udstyr. Næsten noget for enhver (Pengepung) :)

    Lang tid siden jeg/vi er blevet taget så pænt i mod i en HiFi forretning. Kan bestemt anbefales til jer der nyder musik at besøge dem .
    Butikken hedder Oslo Hifi Center.
    20191009_110003.jpg
    20191009_105918.jpg
    20191009_105904.jpg
    20191009_105852.jpg
    20191009_110142.jpg
    20191009_110353.jpg
    20191009_110444.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Fik også godt musik med hjem. Købte denne Lp.
    En optagelse fra 1961.

    :)
    20191010_130947.jpg
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Et utrolig utvalg på Oslo Hifisenter. Noe i alle prisklasser. Det er jo ganske unikt. Jeg har ikke hvert i butikken siden slutten på 70 tallet. Da kjøpte jeg Rogers LS3/5A som er fra 1978 tallet. Ble kjøpt av en entusiastisk ungdom:) Kameraten Børge har vært enn hyppig gjest hær i det siste. For min del så ble det ikke noe Høstpuls. Da må det bli Vårpuls isteden:rolleyes: Like før bobil sesongen begynner...
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Ja det er unikt efterhånden.
    En af de butikker der er i København jeg gerne vil sammenligne med er Audio Consult
    Dog er butikken på ingen måde lige så stort som i Oslo hificenter .
    Men man får samme førelse af at man er velkommen.

    I øvrigt fortalte sælgeren mig imens jeg betalte for Lp,en at de har en del Danskere der handler der.

    https://audioconsult.org/

    Vh
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Denne indspilning når tit min pladespiller. Pragtfuldt musik synes jeg.
    Udover det er der de kanoner. Et sted imponerende et sted at man på en vinyl har kunne få dem skåret med de vilde udsving .
    Ikke mange pladespiller/tonearm/pick-up kan spore den.

    Denne video viser at den optagelse virkelig går dybt . Jeg er selv overrasket over hvor dybt hvis vi skal tage denne video for gode vare.

    https://www.youtube.com/watch?v=lv6OaoZ6_XI

    external-content.duckduckgo.com.jpg


    Er netop denne indspilning noget i bruger ved test eller bare nyder musikken ?
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.502
    Antall liker
    13.719
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    M150-Tchaikovsky-Symphony-No4-Maazel-Telarc-10047-Digital.jpg

    Eg har og 1812 frå Telarc, men denne med fjerde symfonien blir meir spilt.
    Fantastisk dynamikk, veldig godt opptak og veldig bra utførelse.

    Peder
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Har haft dette til salg uden nogen køber nu har jeg splittet det ad og sælger det i dele :)
    20191202_163352.jpg
    20191202_163413.jpg
    20191202_163453.jpg
    20191202_164834.jpg
    20191202_164851.jpg
    20191202_164859.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Sidst Nov havde jeg en god ven på besøg med alt hans måleudstyr.
    Jeg måtte erkende jeg ikke kunne lytte mig frem til den sidste justering

    Det resulterede i denne ændring/ dæmpning

    27Hz dB 4 dB Q 5 3 dB Q 5

    30Hz 6 dB Q 5 4 dB Q 5

    40Hz 4dB Q 5 3 dB Q 5

    98 Hz 9,5 dB Q 1,3 6 dB Q 1,3


    Målte værdi og mit valg

    30-280 Hz
     
    Sist redigert av en moderator:
    L

    Lassencad

    Gjest
    Der måles
    20191130_135238.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Blir resultatet noe bra med så skarpe q ? bortsett fra måle kurven, har selv prøvd noen skarpe q på min Onken rundt80-100hz of det høres helt jævlig ut
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Blir resultatet noe bra med så skarpe q ? bortsett fra måle kurven, har selv prøvd noen skarpe q på min Onken rundt80-100hz of det høres helt jævlig ut
    Jep :)
    Har prøvet 1/3/6-og 9 Q Men måtte bare erkende at netop de 5 passede godt her i stuen
    Udover de 98 Hz som endte på 1,3 Q
    Jeg har iøvigt et enkelt sted hvor Q er 8 ved 70 Hz

    Tror bare når man sætter så store bas moduler ind i en lille stue bliver det nok lidt anderledes end hvis de var noget mindre
    Det er ret underholdende at at slå det hele fra og lade bas spille som de kan uden deling/begrænsning :) :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Stort system i liten stue!:D Tipper dette spiller livlig med masse dynamikk. Nok effekt har du jo også.;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn