Digitale avspillere Det Ultimate CD drivverk til betalbar pris - finnes det ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    43.743
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette var bare til informasjon.
    At du mener 32/768 er bare tull, så er det helt greit for meg.😄
    Det mener jeg, og i særdeleshet for avspilling av 16/44,1 innhold. Det er vel et grunnleggende prinsipp i signalbehandling å ikke bruke mer båndbredde enn nødvendig for signalet, ref artikkelen jeg linket til i forrige innlegg.
    192kHz digital music files offer no benefits. They're not quite neutral either; practical fidelity is slightly worse. The ultrasonics are a liability during playback.

Neither audio transducers nor power amplifiers are free of distortion, and distortion tends to increase rapidly at the lowest and highest frequencies. If the same transducer reproduces ultrasonics along with audible content, any nonlinearity will shift some of the ultrasonic content down into the audible range as an uncontrolled spray of intermodulation distortion products covering the entire audible spectrum. Nonlinearity in a power amplifier will produce the same effect. The effect is very slight, but listening tests have confirmed that both effects can be audible.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.405
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Det mener jeg, og i særdeleshet for avspilling av 16/44,1 innhold. Det er vel et grunnleggende prinsipp i signalbehandling å ikke bruke mer båndbredde enn nødvendig for signalet, ref artikkelen jeg linket til i forrige innlegg.
    Jeg har en erfaring med innspilling fra plateselskapet 2L.
    Musikken er Quiet Winter Nights.
    Har den på CD, DVD,BluRay og «ekte» DXD. Alt avspillt fra mine Drivverk.
    I tillegg har jeg den på vinyl.
    Overraskende lydmessige forskjeller. Jeg ble helt «tatt på senga» ?
    DXD(24/352,8) mot 16/44,2, 24/96 og 24/192???
    Jeg tenkte kanskje forskjellen ble såpass stor på grunn av kommafeil?
    Uansett dette er min erfaring.😏

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn