Det ultimate kone anlegget (med godlyd).

O

OivindJ

Gjest
Hva mener dere er det ultimate kone anlegget? Altså noe som tilbyr masse godlyd samtidig som "hobby interiør designeren" blir fornøyd.

Selv holder jeg en knapp på; proac 1sc + et skult aktivt delefilter + en liten sunfire sub + et eller annet (kanskje dSC og to monoblokker?)

hva er deres forslag?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.444
Antall liker
26.319
Torget vurderinger
24
Det kommer vel an på både rommet og kona tenker jeg. Er dette en konkret spørmålsstilling?
I tilfelle er det litt av ei kone som vurderer dCS til seg selv. Kanskje jeg skulle tenke på å oppgradere?
 
O

OivindJ

Gjest
Er dette en konkret spørmålsstilling?
Nei, jeg synes bare at dette er interesant selv også :)

Har ikke tenkt meg på el-kjøp om den dagen kommer da jeg blir bedt om å plassere de gulvstående i boden, men det er ikke sikkert at jeg blir så veldig kranglete den dagen heller. Intresang utfordring :)
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Sattelitt-høyttalere og stativer er vel ikke det mest estetiske?

En slank gulvstående med kirsebærfiner og avrundete sider tror jeg flere setter pris på visuelt sett.
 
K

kbwh

Gjest
Denne CD-receiveren til Primare (CDI10) og et par brukte 8 ohms Sonus fabere, f.eks den originale Concerto (ikke Home eller Domus) på originale stativer. Velg mellom Valnøtt og sort pianolakk.

 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.444
Antall liker
26.319
Torget vurderinger
24
Så det du spør om er hvilket anlegg som gir best lyd, tar minst mulig plass og behager øyet i størst mulig grad når penger ikke er tema? Sett fra en hvilken som helst kvinnes synspunkt, da ekte menn ikke bryr seg om estetikk?
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Så det du spør om er hvilket anlegg som gir best lyd, tar minst mulig plass og behager øyet i størst mulig grad når penger ikke er tema? Sett fra en hvilken som helst kvinnes synspunkt, da ekte menn ikke bryr seg om estetikk?
Det finnes faktisk noen gode mannlige arkitekter og industridesignere, så noen menn er da opptatt av det estetiske ;)
 
O

OivindJ

Gjest
Så det du spør om er hvilket anlegg som gir best lyd, tar minst mulig plass og behager øyet i størst mulig grad når penger ikke er tema? Sett fra en hvilken som helst kvinnes synspunkt, da ekte menn ikke bryr seg om estetikk?
Hehe, JEG bryr med om estetikk.

Pent, lite plasskrevende, så god lyd som mulig for pengene, i forskjeldige prisklasser.

Hva gir mest for pengene om en skal innfri alle disse kravene på en gang?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.444
Antall liker
26.319
Torget vurderinger
24
Da er vi på linje. Seriøst tror jeg B&O, Linn, Sonus Faber osv vil komme godt ut.

Når det er nevnt så digger dama både Graafen og Aviden (og hun var ikke så rent lite begeistret for Orben heller).

Men, jeg tror vel at Linn, kanskje sammen med Sonus Faber, kan være små, lette og pene systemer som vil gi musikalsk så vel som estetisk nytelse. Dessuten er Linn plasseringsvennlige.
 
O

OivindJ

Gjest
Ekte mannfolk bryr seg da virkelig om estetikk?
Sant :)

Apekatter bryr seg derimot ikke om slikt. Endel apekatter liker å tro at det er de som er ekte mannfolk.
 

Tom

Fersking
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
2
Antall liker
0
Tja hva med Meridian aktive DSP ht og en G91?
se mitt anlegg: http://minhjemmekino.no/Tom
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Kjøp gode innbygningsht (B&W?) og bygg alt inn i veggen med tynn silketapet over som skjuler hele greia. Du vil få mange koner og leve lenge i landet.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.260
Antall liker
6.513
Finnes vel penere stativhøyttalere i den prisklassen, ikke minst når det gjelder lyden.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.793
Antall liker
21.453
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Det kommer vel an på både rommet og kona tenker jeg. Er dette en konkret spørmålsstilling?
I tilfelle er det litt av ei kone som vurderer dCS til seg selv. Kanskje jeg skulle tenke på å oppgradere?
mener du oppgradering av kone?  ;D

selv vet jeg hva min lunefulle halvdel ville foretrukket:
en liten cd-receiver av et eller annet slag, f.eks. linn, som hun kan gjemme diskret bort i hyllen.
og et par bittesmå in-wall høyttalere.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
mener du oppgradering av kone?  ;D

selv vet jeg hva min lunefulle halvdel ville foretrukket:
en liten cd-receiver av et eller annet slag, f.eks. linn, som hun kan gjemme diskret bort i hyllen.
og et par bittesmå in-wall høyttalere.
http://www.roundsound.com/
+ noe fint i rør og tynne sølvkabler ;D
 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
377
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Det er mye som er fint. I hvert fall i min (kanskje) spesielle smak.

Jeg synes Primare er noe av det finere stilistisk sett. Ellers er jo Electrocompaniet alltid passe stilig. Av høyttalere kommer du ikke utenom Sonus Faber Cremona Auditor på originale stativer og grafitt farge. De er rålekre.
I en litt retro stue kunne du gjerne kommet deg unna med Tannoy Autograph Mini og en stilig rør-forsterker.

Alt er smak og behag samt stilig/fint på sin egen måte. Det er jo helheten som teller så uten bilde av akkurat din stue er det jo vanskelig å si. Nå har du nå noen tips fra meg.
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.314
Antall liker
71
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
http://zuaudio.com/definition.asp

Zu Audio Definition. To 10" fulltoneelementer + fire 10" aktive basser og en stykk diskant. Følsomhet på 101dB. Null delefilter. Flat impedansekurve over hele linja. Alt i en nett innpakning som kan fåes i valgfri finish. Ja takk. ;D
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.367
Antall liker
150


Dette kjøpte jeg til kjæresten. Om ikke ulitmat, så ble hun veeeldig  8)fornøyd. Hadde kanskje også litt med de røde høytalerne å gjøre.
 
C

Cyber

Gjest
Det ligger jo et par 1007 fra Focal ute, DET er mye lyd for pengene og utseendet er jo helt rått. De leverer også krutt langt ned i registeret.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.681
Antall liker
16.840
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Hm, som designer som liker god lyd så har jeg noen Densen bokser og Audio Physic Virgo 3. Disse er kablet opp med bl.a. AU 24 kabler mm. Ser bra ut og høres bra ut i mine ører og øyne!
 
O

OldBoy

Gjest
Det er ikke alltid like lett å forstå seg på koner. Sånn til daglig sier hun at anlegget mitt til nød kan passere. Hvilket i praksis betyr at dette med min hi-fi er et stående forhandlingsargument hun tyr til når hun skal ha sin vilje gjennom på andre viktige punkter.

Men her om dagen hadde hun venninnegjengen på besøk, og gjett om damene lot seg imponere. "De er kanskje litt i største laget," sa kona om høyttalerne, "men de må egentlig være såpass for å få skikkelig lyd". "Og hvis dere tenker på noe sånt, må dere huske på at dere trenger en skikkelig forsterker. Som denne." Jeg ble helt målløs, jeg......

Men NOEN små barrierer gjenstår nok fortsatt før man kan si at full likestilling er oppnådd.
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Behøver ikke koste skjorta jeg kjøpte tivoli modell 3 til dama spiller helt greit å hu er super nøgd det er jo knapt synelig i stua ;D
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.677
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
SONOS + 2 stk 600w Mitgard Audio + et sett ML Vangtage...
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.501
Antall liker
13.348
Jaggu glad jeg har et kone emne som Fosse.
Min kjære sier det er helt nødvendig at mannen hennes har et eget rom til HiFi`n, og at hun kan bruke det. Bare det ikke står i stua så er`e akkurat det samme for henne hvor digert det enn er ;D
Men Fosse - Linn forsterkere som lyder bra ??? ;-) Linn Klimax du mener da?
 

sule_bih

Medlem
Ble medlem
23.03.2004
Innlegg
8
Antall liker
2
Sted
Fredrikstad
En kone skal i utgangspunktet ikke ha noe med HiFi å gjøre!
Forresten nå for tiden er lettere å bytte kone en skikkelig HiFi anlegg! ;D
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.444
Antall liker
26.319
Torget vurderinger
24
mener du oppgradering av kone?  ;D
Nå fikk jeg nettopp en PM fra Fosse (den tabben å ikke logge av hjemmemaskinen har jo noen gjort før), hvor dama stilte det samme spørsmålet Joaquin. (Med en oppfordring om å lytte mer til Powerpoint).

Så, for å svare konkret og ærlig på spørsmålet, Joaquin, noen ganger skjønner man bare at man har nådd toppen...
 

nlb

Medlem
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
21
Antall liker
0
Har selv opplevd på messer at slanke, lyse gulvstående høytalere er noget der appelerer til det annet kjønn. Ikke få vakre quinder har klemt rundt ebens emili serie når de har vært utstilt. Kan også virke som om pris er uvesentlig hvis utseendet tiltaler den fagre.
 
Topp Bunn