Dette er kanskje alt vi trenger?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
I tillegg til en bra vinylrigg og gode høyttalere selvsagt:

KW250..bra cdspiller, bra riaa(hentet fra KW500), rør i pre-delen, dual mono og 2x250W...

Pris: ca 50k...noe å tenke på for mange vil jeg tro! ;)

O.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
37.119
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Ingen tvil om at man får mer for pengene ved å kjøpe "alt i en boks" , men si meg har du parkert CD spilleren for godt ?

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Ser lekker ut denne MF`en!

Kansje jeg skulle vurdere å gå tilbake til ren stereo igjen...
Men hva skulle valget av høytalere ha blitt?
Kansje et par SF Cremona hadde passet godt til denne.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, denne boksen så faktisk spennende ut. Uten at det er interessant for meg av den grunn..

Neida, cd-spilleren skal selvsagt ikke parkeres. Men man blir litt euforisk når man har fått til en bra vinylrigg, det varer vel noen uker :D Så kommer det til å bli balanse på lydmedie-siden igjen ;)

O.
Ingen tvil om at man får mer for pengene ved å kjøpe "alt i en boks" , men si meg har du parkert CD spilleren for godt ?

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Utrolig spennende produkt fra MF. Kan ikke huske å ha sett en total integrert løsning i denne klassen tidligere. Kanskje den er beregnet for spesielle markeder som feks. det japanske, hvor plassutnyttelse er en reel utfordring?

S

slowmotion

Gjest
Hmmmm, sånt rent bortsett fra at designet ser helt jævlig ut
er vel dette mest for yapper og tøffelhelter osv ;D ;D ;D

makan til tullball :D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Hva er det som er så (veldig) tullball) med dette da.
Ta og regn litt på det, alt en sparer med netkabler,signalkabler og plass for de som vil ha det litt enkelt (også med kablerot)
og lyden en får vil jeg tro er svært bra.
Blir fort noen kroner for de av oss som legger i hvert fall litt kronasje i kabler.
Denne tror jeg kan være et meget godt alternativ for mange og som Dog sier så er det bare å kjøpe seg en vinylspiller, som det da skulle kunne bli god plass til.
Her er et godt eksempel på en som trenger litt plass og kanskje kan det være greit med denne MF som jo ikke koster all verden, for det vil nok denne Basisen gjøre ;D

Flere bilder av denne enkle vinylriggen::)

www.basisaudio.com/

Når man gjør det ene enkelt på en side så kan man jo gjøre det litt mindre enkelt på en annen side.

Mvh.KW (KW,skjønner ;D)

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
En boks tilfredstiller dessverre ikke fikle-behovet mitt :D

Ikke helt enig med slowmotion, men er vel heller ikke den største fan'en av designet

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
er vel dette mest for yapper og tøffelhelter osv  ;D  ;D  ;D

makan til tullball  :D
Tullball? Du kan jo prøve å regne ut hva tilsvarende produkter og signalkabler ville kostet som seperate komponenter. Men du synes kanskje ikke pris er et parameter som er av betydning?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jøss, her har innlegg blitt fjernet ser jeg. Var denne tråden provokativ også? Med unntak av Isbjørn`s "jeg syntes høyttalerne dine er dritt"-innlegg selvsagt? Som jeg og alle som har Gallo Ref3 bare ler rått av uansett?
Begynner ikke denne sensuren å ta litt av?

Tilbake til tråden, MFen er ikke pen nei - men som jetman sier, dette er første gang hvor man ser en virkelig high-end konstruksjon så kompakt og smart. Det er jo en "halv" KW500 på de fleste områder(og det er ingen dårlig forsterker...), og noen områder en hel...som i riaa-delen. Er ganske imponert rett og slett.

Og den basis-riggen KREVER at man ofrer noen bokser ;D
Men fiklebehovet må kureres først...det har jeg stor forståelse for ;)

O.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Det er jo en "halv" KW500 på de fleste områder
Det er mer enn "en halv" KW 500 i forsterkerdlen slik jeg forstår det:

Forforsterker delen er tilnærmet identisk inkl. riaa biten, forskjellen ligger i andre rør. Effekt delen er også "lik" men bare mindre. da er vi mer på 3/4 likhet med kW 500, kanskje?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.097
Torget vurderinger
2
Pga. en feilposting ble noen av innleggene fjernet på ønske fra brukeren som hadde gjort feilpostingen.

Mvh
admin

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
292
Hei!
Hva er det som er så (veldig) tullball) med dette da.
Ta og regn litt på det, alt en sparer med netkabler,signalkabler og plass for de som vil ha det litt enkelt (også med kablerot)
og lyden en får vil jeg tro er svært bra.
Blir fort noen kroner for de av oss som legger i hvert fall litt kronasje i kabler.
Denne tror jeg kan være et meget godt alternativ for mange og som Dog sier så er det bare å kjøpe seg en vinylspiller, som det da skulle kunne bli god plass til.
Her er et godt eksempel på en som trenger litt plass og kanskje kan det være greit med denne MF som jo ikke koster all verden, for det vil nok denne Basisen gjøre ;D

Flere bilder av denne enkle vinylriggen::)

www.basisaudio.com/

Når man gjør det ene enkelt på en side så kan man jo gjøre det litt mindre enkelt på en annen side.

Mvh.KW (KW,skjønner ;D)
Dette er kanksje noe for mindre oljefelt?? ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

Forforsterker delen er tilnærmet identisk inkl. riaa biten, forskjellen ligger i andre rør. Effekt delen er også "lik" men bare mindre. da er vi mer på 3/4 likhet med kW 500, kanskje?
Hei!
Og dersom cdspillerdelen er en "tilnærmet" 3,5 fra MF, så kan en jo lese testen av den fra bl.a. Australia her:

www.musicalfidelity.com/mf/en/News/reviews.jsp?pid=3866

Mvh.KW

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
KW500 består av 4x 250W som er brokoblet i 2 par, 250en har 2 ;)

Predelen er identisk, bortsett fra andre rør - men ok da, 3/4 går jeg med på!

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Eh....ok.

O.
Pga. en feilposting ble noen av innleggene fjernet på ønske fra brukeren som hadde gjort feilpostingen.

Mvh
admin

S

slowmotion

Gjest
Tullball? Du kan jo prøve å regne ut hva tilsvarende produkter og signalkabler ville kostet som seperate komponenter. Men du synes kanskje ikke pris er et parameter som er av betydning?
Hva skjer når du forsøker å selge denne boksen,da?
Tror du at du får mye for den da? ::)

:D

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Hva skjer når du forsøker å selge denne boksen,da?
Tror du at du får mye for den da? ::)

:D
Vil anta at du etter et par år kan regne med å få ca. 50% av nypris, som er noenlunde standard for alt som selges av brukt hifi. Kan ikke skjønne at verditapet på denne vil være noe større enn andre komponenter. Hvis du har en teori så må du gjerne dele den.

S

slowmotion

Gjest
Endelig et mini-anlæg som selv den mest inkarnerede hifi-entusiast kan savle over! KW 250s indeholder CD-afspiller, FM/DAB tuner og forstærker i ét kabinet, i et råt, mandigt og dog stilrent design.
;D ;D ;D ;D ;D

S

slowmotion

Gjest
Vil anta at du etter et par år kan regne med å få ca. 50% av nypris, som er noenlunde standard for alt som selges av brukt hifi. Kan ikke skjønne at verditapet på denne vil være noe større enn andre komponenter. Hvis du har en teori så må du gjerne dele den.
Det er fint. Jeg mener ikke å tråkke deg på terne.
Men personlig synes jeg en slik boks er ganske
tullete.
Med mindre man bare liker Musical Fidelity
utstyr, så klart.

;)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Men personlig synes  jeg en slik boks er ganske
tullete.
utstyr, så klart.

;)

Tråkke meg på tærne??? Det er ikke jeg som har laget denne boksen. Sannsyligheten for at jeg noen gang kommer til å kjøpe en slik er heller ikke veldig stor. Jeg synes konseptet er spennende, det er det hele.
Jeg er veldig for alle produsenter som adresserer eksisterende problemer i high-end segmentet (pris, matching, høy brukerterskel f.eks), og lanserer produker som direkte adresserer disse problemene.
High-end audio har i alt for lang tid vært et område som skremmer vekk "vanlige" musikk elskende potensielle kunder, med sitt fokus på dyre esoteriske løsninger. At en produsent faktisk tør å lansere et slikt produkt er gode nyheter for alle oss som er interresert i HIFI.

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
er vel dette mest for yapper og tøffelhelter osv ;D ;D ;D

makan til tullball :D
Tullball? Kan du utdype litt?

S

slowmotion

Gjest
Tullball? Kan du utdype litt?
Nei, jeg tror ikke det nytter.

Jeg tror vi ser dette fra forskjellig ståsted,
og at noe som i utgangspunktet var spøkefullt
ment fra min side, blir tatt blodig alvorlig av mange her på dette forumet.
Personlig ser jeg ingen grunn til å betale 50.000,-
for noe sånt som dette, men det er tydelig at mange her
synes det er en helt grei pris. Den blir vel plassert på
kjøkkenbenken sammen med kaffemaskinen til 20.000,-

;)

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Nei, jeg tror ikke det nytter.

Jeg tror vi ser dette fra forskjellig ståsted,
og at noe som i utgangspunktet var spøkefullt
ment fra min side, blir tatt blodig alvorlig av mange her på dette forumet.
Personlig ser jeg ingen grunn til å betale 50.000,-
for noe sånt som dette, men det er tydelig at mange her
synes det er en helt grei pris. Den blir vel plassert på
kjøkkenbenken sammen med kaffemaskinen til 20.000,-

;)
hehe :D:D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det nevnes til tider MF sin dårlige design, og jeg er forsåvidt enig i at de ikke representerer noen bomber innenfor dette området.
Men direkte dårlig synes jeg ikke det er, men noen detaljer her og der kunn de egentlig ha spart seg (imo)

AntonyMichaelson som er "sjefen" sjøl i dette firmaet, grunnlegger og konstruktør o.s.v.
Jeg sitter med en følelse av at han tar godt vare på sine ansatte og muligens er det en form for bedriftsdemokrati som påvirker div. avgjørelser som f.eks design ::)
Det er et skikkelig fargerikt fellesskap i dette firmaet med representanter fra mange land og dersom alle har et ord med i laget angående design så blir de vel slik det blir.
Her er hele gjengen samlet for bildetagning i forbindelse med 20 årsjubileumet i 2002.

Mvh.KW

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg syntes da virkelig ikke MF har dårlig design, skulle ikke vært meg i mot å hatt hverken KW750, KW500 eller forsåvidt denne KW250en i hus. Det er ikke for alle selvsagt, men dårlig design er det definitivt ikke.

Fin gjeng forresten! ;D

O.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
naim har vel en boks som "tilsvarer" denne - med dvd-spiller og uten riaa. (og 5*50 watt?)

christian

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
12
naim har vel en boks som "tilsvarer" denne - med dvd-spiller og uten riaa. (og 5*50 watt?)

christian
- og med vekkefunksjon?

Mvh. RS

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
2.896
Torget vurderinger
16
Men personlig synes  jeg en slik boks er ganske
tullete.
utstyr, så klart.

;)
Tror neppe denne boksen er ment for gærninger som oss, som synes det er helt ok med monoblokker som har separate strømforsyninger osv.

Dette er vel et forsøk på å nå en pengesterk kundegruppe som i dag kjøper Bose og B&O. Denne kundegruppen er mye større enn de audiofile og de har mer penger også. Det er vel ikke så tullete å forsøke seg på dette markedet ?

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Tror neppe denne boksen er ment for gærninger som oss, som synes det er helt ok med monoblokker som har separate strømforsyninger osv.

Dette er vel et forsøk på å nå en pengesterk kundegruppe som i dag kjøper Bose og B&O. Denne kundegruppen er mye større enn de audiofile og de har mer penger også. Det er vel ikke så tullete å forsøke seg på dette markedet ?
Om de skal nå denne kundegruppen må det drastiske forandringer til på designet!

En diger stridsvogn-lignende metallkloss har vel ikke så mye likheter med B&O elle Bose

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
2.896
Torget vurderinger
16
Om de skal nå denne kundegruppen må det drastiske forandringer til på designet!

En diger stridsvogn-lignende metallkloss har vel ikke så mye likheter med B&O elle Bose
Tja, hvis man er villig til å slenge ut en mill på en Hummer eller en MB Gelendewagen så skulle ikke MF boksen være noe problem, snarere tvert imot :)

Ps. jeg synes heller ikke designet er noe særlig men konseptet er uansett godt

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Tja, hvis man er villig til å slenge ut en mill på en Hummer eller en MB Gelendewagen så skulle ikke MF boksen være noe problem, snarere tvert imot :)

Ps. jeg synes heller ikke designet er noe særlig men konseptet er uansett godt

De har vel ikke bilen i stua.....

Konseptet er vel greit om man har ekstremt liten plass og samtidig mye penger

Jeg tror ikke den innebygde forsterkeren blir verdt mange kronene når/om BlueRay kommer for fullt

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Dette er HiFi for Hummereiere og siden boksen, i motsetning til Hummer, ikke er miljøødeleggende og heller ikke direkte livsfarlig for andre som måtte bevege seg utendørs ser jeg gjerne at de selger Hummeren og kjøper seg en slik i stedet.

Topp Bunn