Ingen tvil om at man får mer for pengene ved å kjøpe "alt i en boks" , men si meg har du parkert CD spilleren for godt ?
Tullball? Du kan jo prøve å regne ut hva tilsvarende produkter og signalkabler ville kostet som seperate komponenter. Men du synes kanskje ikke pris er et parameter som er av betydning?Hmmmm, sånt rent bortsett fra at designet ser helt jævlig ut
er vel dette mest for yapper og tøffelhelter osv ;D ;D ;D
makan til tullball
Det er mer enn "en halv" KW 500 i forsterkerdlen slik jeg forstår det:Det er jo en "halv" KW500 på de fleste områder
Dette er kanksje noe for mindre oljefelt?? ;DHei!
Hva er det som er så (veldig) tullball) med dette da.
Ta og regn litt på det, alt en sparer med netkabler,signalkabler og plass for de som vil ha det litt enkelt (også med kablerot)
og lyden en får vil jeg tro er svært bra.
Blir fort noen kroner for de av oss som legger i hvert fall litt kronasje i kabler.
Denne tror jeg kan være et meget godt alternativ for mange og som Dog sier så er det bare å kjøpe seg en vinylspiller, som det da skulle kunne bli god plass til.
Her er et godt eksempel på en som trenger litt plass og kanskje kan det være greit med denne MF som jo ikke koster all verden, for det vil nok denne Basisen gjøre ;D
Flere bilder av denne enkle vinylriggen:
www.basisaudio.com/
Når man gjør det ene enkelt på en side så kan man jo gjøre det litt mindre enkelt på en annen side.
Mvh.KW (KW,skjønner ;D)
Hei!Det er mer enn "en halv" KW 500 i forsterkerdlen slik jeg forstår det:
Forforsterker delen er tilnærmet identisk inkl. riaa biten, forskjellen ligger i andre rør. Effekt delen er også "lik" men bare mindre. da er vi mer på 3/4 likhet med kW 500, kanskje?
Ja.og dermed noe for oss norske oljebaroner ;DDette er kanksje noe for mindre oljefelt?? ;D
Det er mer enn "en halv" KW 500 i forsterkerdlen slik jeg forstår det:
Forforsterker delen er tilnærmet identisk inkl. riaa biten, forskjellen ligger i andre rør. Effekt delen er også "lik" men bare mindre. da er vi mer på 3/4 likhet med kW 500, kanskje?
Pga. en feilposting ble noen av innleggene fjernet på ønske fra brukeren som hadde gjort feilpostingen.
Mvh
admin
Drevet er identisk m A5, mens dac er hentet fra KW DM 25. Snakker vi da om at CD biten av denne er mer en slags A5+?Hei!
Og dersom cdspillerdelen er en "tilnærmet" 3,5 fra MF, så kan en jo lese testen av den fra bl.a. Australia her:
www.musicalfidelity.com/mf/en/News/reviews.jsp?pid=3866
Mvh.KW
Hva skjer når du forsøker å selge denne boksen,da?Tullball? Du kan jo prøve å regne ut hva tilsvarende produkter og signalkabler ville kostet som seperate komponenter. Men du synes kanskje ikke pris er et parameter som er av betydning?
Vil anta at du etter et par år kan regne med å få ca. 50% av nypris, som er noenlunde standard for alt som selges av brukt hifi. Kan ikke skjønne at verditapet på denne vil være noe større enn andre komponenter. Hvis du har en teori så må du gjerne dele den.Hva skjer når du forsøker å selge denne boksen,da?
Tror du at du får mye for den da? :
;D ;D ;D ;D ;DEndelig et mini-anlæg som selv den mest inkarnerede hifi-entusiast kan savle over! KW 250s indeholder CD-afspiller, FM/DAB tuner og forstærker i ét kabinet, i et råt, mandigt og dog stilrent design.
Det er fint. Jeg mener ikke å tråkke deg på terne.Vil anta at du etter et par år kan regne med å få ca. 50% av nypris, som er noenlunde standard for alt som selges av brukt hifi. Kan ikke skjønne at verditapet på denne vil være noe større enn andre komponenter. Hvis du har en teori så må du gjerne dele den.
Det er fint. Jeg mener ikke å tråkke deg på terne.
Men personlig synes jeg en slik boks er ganske
tullete.
Med mindre man bare liker Musical Fidelity
utstyr, så klart.
Tror neppe jag får konsesjon, waf-forekomstene er neppe drivverdige...Ja.og dermed noe for oss norske oljebaroner ;D
Mvh.KW
Tullball? Kan du utdype litt?Hmmmm, sånt rent bortsett fra at designet ser helt jævlig ut
er vel dette mest for yapper og tøffelhelter osv ;D ;D ;D
makan til tullball
Nei, jeg tror ikke det nytter.Tullball? Kan du utdype litt?
heheNei, jeg tror ikke det nytter.
Jeg tror vi ser dette fra forskjellig ståsted,
og at noe som i utgangspunktet var spøkefullt
ment fra min side, blir tatt blodig alvorlig av mange her på dette forumet.
Personlig ser jeg ingen grunn til å betale 50.000,-
for noe sånt som dette, men det er tydelig at mange her
synes det er en helt grei pris. Den blir vel plassert på
kjøkkenbenken sammen med kaffemaskinen til 20.000,-
Grei nattbordradio 8)
Mvh. RS
- og med vekkefunksjon?naim har vel en boks som "tilsvarer" denne - med dvd-spiller og uten riaa. (og 5*50 watt?)
christian
Tror neppe denne boksen er ment for gærninger som oss, som synes det er helt ok med monoblokker som har separate strømforsyninger osv.Det er fint. Jeg mener ikke å tråkke deg på terne.
Men personlig synes jeg en slik boks er ganske
tullete.
Med mindre man bare liker Musical Fidelity
utstyr, så klart.
Om de skal nå denne kundegruppen må det drastiske forandringer til på designet!Tror neppe denne boksen er ment for gærninger som oss, som synes det er helt ok med monoblokker som har separate strømforsyninger osv.
Dette er vel et forsøk på å nå en pengesterk kundegruppe som i dag kjøper Bose og B&O. Denne kundegruppen er mye større enn de audiofile og de har mer penger også. Det er vel ikke så tullete å forsøke seg på dette markedet ?
Tja, hvis man er villig til å slenge ut en mill på en Hummer eller en MB Gelendewagen så skulle ikke MF boksen være noe problem, snarere tvert imotOm de skal nå denne kundegruppen må det drastiske forandringer til på designet!
En diger stridsvogn-lignende metallkloss har vel ikke så mye likheter med B&O elle Bose
Tja, hvis man er villig til å slenge ut en mill på en Hummer eller en MB Gelendewagen så skulle ikke MF boksen være noe problem, snarere tvert imot
Ps. jeg synes heller ikke designet er noe særlig men konseptet er uansett godt