Devialet Gemini – trådløse øreplugger som skaper forventninger

Devialet_Gemini-10.jpg


Den franske produsenten Devialet har overrasket et HiFi-samfunn med sine kompakte Phantom-konstruksjoner i over fem år. Nå tar de mini-HiFien enda lenger ut i Gemini, et par ekte trådløse øreplugger med audiofile ambisjoner.

Når den franske HighEnd-produsenten så til de grader har maktet å neglisjere naturlovene med sine ulike varianter av de unike Phantom-konstruksjoner, har dette selvfølgelig mye med DSP-teknologi å gjøre. Men beveger seg ikke ned i det subsoniske området med en høyttaler som hvis man aldri har hørt om den før kan mistenkes for å rulle pent av ved 70-80 Hz uten at den får god støtte av digital teknologi.

Og når samme Devialet nå har bestemt seg fort at tiden er moden for helt trådløse øreplugger, eller True Wireless som det kalles i varmere strøk, er denne erfaringen og kompetansen selvfølgelig en kompetanse som kommer godt med. Og det er av samme grunn at HiFi-entusiaster gjerne stilner og lytter oppmerksomt, i et marked der nye trådløse øreplugger drukner i mengden. De nye ørepluggene fra Devialet skaper forventninger....

Les hele nyhetsartikkelen om Devialet Gemini hos Audiophile.no

Devialet_Gemini-13.jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn