RoyVidar
Hi-Fi entusiast
Akkurat det er det en del som lurer på.Hva faen har prisen med lydkvaliteten å gjøre?
Akkurat det er det en del som lurer på.Hva faen har prisen med lydkvaliteten å gjøre?
Nå er det jo andre som både beskriver og har prøvd ut motsatt metode, så at det alltid må være slik du beskriver er vel ikke tilfelle. Men om det av en eller annen grunn kan låte bedre er vel en annen sak.- Diagonalt er denne oppkoblingen Norodst ser på som fremtiden innen bi-wire. Rød + kabel må alltid være som på mitt bilde, og svart høytalerkabler må alltid være tilkoblet diskanten/mellomtone som på mitt bilde, er ingen unntak fra denne regelen her hvis man skal koble diagonalt.
Det jeg beskriver er fra Nordost sine hjemmesider om bi-wire, mulig det at jeg ikke har peil, men jeg velger å tru at Nordost har peil.Nå er det jo andre som både beskriver og har prøvd ut motsatt metode, så at det alltid må være slik du beskriver er vel ikke tilfelle. Men om det av en eller annen grunn kan låte bedre er vel en annen sak.- Diagonalt er denne oppkoblingen Norodst ser på som fremtiden innen bi-wire. Rød + kabel må alltid være som på mitt bilde, og svart høytalerkabler må alltid være tilkoblet diskanten/mellomtone som på mitt bilde, er ingen unntak fra denne regelen her hvis man skal koble diagonalt.
Klart man kan koble alle mulige veier, men er bare en diagonal vei som gir effekten.
Det stemmer nok helt sikkert!Det jeg beskriver er fra Nordost sine hjemmesider om bi-wire, mulig det at jeg ikke har peil, men jeg velger å tru at Nordost har peil.Nå er det jo andre som både beskriver og har prøvd ut motsatt metode, så at det alltid må være slik du beskriver er vel ikke tilfelle. Men om det av en eller annen grunn kan låte bedre er vel en annen sak.- Diagonalt er denne oppkoblingen Norodst ser på som fremtiden innen bi-wire. Rød + kabel må alltid være som på mitt bilde, og svart høytalerkabler må alltid være tilkoblet diskanten/mellomtone som på mitt bilde, er ingen unntak fra denne regelen her hvis man skal koble diagonalt.
Klart man kan koble alle mulige veier, men er bare en diagonal vei som gir effekten.
Se post #15 i denne tråden , Nordost er tydeligvis ikke de eneste som har peil, Chord har tydeligvis også en mening om dette, pröv deres metode og se om du hörer noen forskjell vs NordOst, at det bare er NordOst metoden som effekt, stiller jeg meg mildt sagt tvilende til, og jeg tilhörer de som mener at kabler kan utgjöre en forskjell ...
mvh
Å döpe en liten bi-wire kabel til Reference skal man nok ikke legge altfor stor vekt på, at man derimot foretrekker NordOst er en helt ärlig sak, selv bruker jeg nu singel wire Vertere kabler og Wilson Benesch egne medfölgende orginal jumpere, höyttalerene er uten delefilter så nu har jeg droppet det diagonale og kjörer de rett i mid/bass med jumperene opp til toppen, det funker best i nuvärende konstellasjon...Det stemmer nok helt sikkert!Det jeg beskriver er fra Nordost sine hjemmesider om bi-wire, mulig det at jeg ikke har peil, men jeg velger å tru at Nordost har peil.
Se post #15 i denne tråden , Nordost er tydeligvis ikke de eneste som har peil, Chord har tydeligvis også en mening om dette, pröv deres metode og se om du hörer noen forskjell vs NordOst, at det bare er NordOst metoden som effekt, stiller jeg meg mildt sagt tvilende til, og jeg tilhörer de som mener at kabler kan utgjöre en forskjell ...
mvh
Men trur Nordost er alene om sin Reference Bi-Wire Jumpers, men håper ikke de er alene om diagonal kobling, det hade jo vært synd, så det er fint å lese at Chord åsså anbefaler sine kunder å diagonal koble når de skal forbedre sine bi-wire høytalere, så det var morro å lese.
Som oftest ingen verdens ting.Hva faen har prisen med lydkvaliteten å gjøre?
Du har rett, ett förste ordens (har også lest 2 ordens ??) vid 5K Hz, men ingen på driver mid/bass, hvor jeg nu kobler inn ht kablene med jumpere til tweeterVertex har delefilter på diskanten.
Eller motsatt, ifølge Chord, og det bør gi eksakt samme resultat. (De superdetaljerte beskrivelsene er nok for å hindre at noen feilkobler totalt og kortslutter forsterkeren.) Siden det alltid er litt motstand i kabelbiter og kontaktpunkter kan det tenkes at en slik diagonal kobling gjør at bass- og diskantsiden av delefilteret "ser" en likere kildeimpedans enn med tradisjonell oppkobling.- Diagonalt er denne oppkoblingen Norodst ser på som fremtiden innen bi-wire. Rød + kabel må alltid være som på mitt bilde, og svart høytalerkabler må alltid være tilkoblet diskanten/mellomtone som på mitt bilde, er ingen unntak fra denne regelen her hvis man skal koble diagonalt.
Morten,- ja det er forskel i lydgengivelsen om du kobler + til bas vs diskant både med original bøjler og jumper kabler.
alternativet er at køre et set biwire høytaler cabler.
Mit beste tips til dig er :
Ring til System audio i Danmark, de ved hvilken metode de benyttede ved invoicing av høytalerne, og så giv fanden i de tyllingerne som ihver eneste kabeltråd dukker op med små fordummende kommentarer.
Det eneste de ønsker, er at lave ravage og prøve på at more sig på bekostning av andre.
Men hvis Nordost er dritt, og Norost Refference Bi-Wire jumpers som er laget av Odin kabelen, er ubrukelig, hvofor bruker Du da "og nordost Valhalla,Valhalla høyttaler kabler,Ps-audio statement nett kabler". som Du så pent bruker i din signatur?Ta frem en notatblokk...... prøv forskjellige tilkoblinger,ta notater og skriv ned eventuelle forskjeller.
Ingen forskjell??? legg notat blokken i skapet.
Forskjell??? benytt måten du mente låt best.
End of story
Mulig jeg er treg i oppfattelsen, men hvor skrev han det?Men hvis Nordost er dritt, og Norost Refference Bi-Wire jumpers som er laget av Odin kabelen, er ubrukelig, hvofor bruker Du da "og nordost Valhalla,Valhalla høyttaler kabler,Ps-audio statement nett kabler". som Du så pent bruker i din signatur?
Men hvis Nordost er dritt, og Norost Refference Bi-Wire jumpers som er laget av Odin kabelen, er ubrukelig, hvofor bruker Du da "og nordost Valhalla,Valhalla høyttaler kabler,Ps-audio statement nett kabler". som Du så pent bruker i din signatur?Ta frem en notatblokk...... prøv forskjellige tilkoblinger,ta notater og skriv ned eventuelle forskjeller.
Ingen forskjell??? legg notat blokken i skapet.
Forskjell??? benytt måten du mente låt best.
End of story
Det synes jeg var friskt sagtRiktig biwiret med separat kabel til oppe/nede syns jeg er omtrent likestilt med biamping.
Asså... Nei. Glem det.Riktig biwiret med separat kabel til oppe/nede syns jeg er omtrent likestilt med biamping.
Det har du sikkert rett i.Siden ingen av dere svarer må jeg bare gå utifra at dere rett og slett er uvitende.
Uvitende? Neida.Siden ingen av dere svarer må jeg bare gå utifra at dere rett og slett er uvitende.
Forsøker du å være nedlatende?Forsøker du å kverulere?
Nei, da hadde jeg kalt deg f.eks ignorant. Hva er det du reagerer på?Forsøker du å være nedlatende?Forsøker du å kverulere?
Eller er det kanskje slik at jumperne er for å bruke når du har singlewire kabler på bi-wire høyttalere?Vis vedlegget 293197 Jeg beklager så mye at jeg kom til å bruke ordet bi-wire på et par Nordost jumpere, det er jo helt feil som noen av dere hevder. Så det som står på Nordost sine esker, på deres Nordost sin hjemmeside, og nettsider som selger Nordost er jo helt vranglære, så jeg beklager at jeg brukte feil ord.....
Må si meg enig her. Virker rimelig skruppelløst, og ikke veldig sympatisk.^ Hvilket er hva noen av oss har sagt hele tiden. Disse begrepene er ikke veldig vanskelige, men Nordost rutsjer enda et trinn lavere i anseelse hos meg. De har forlengst vist at de er villige til å si og skrive hva som helst, bare det hjelper på salget.