Difference

kentri

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
42
Antall liker
0
Heihei! Jeg har hørt ei låt på LP av et norsk band som heter Difference, dette var musikk for mine ører!

Har saumfart litt forums og diverse brukthandlere/auksjoner, men virker som det ikke skal være så lett å få tak i!
Vet ikke om dette er rett tråd for det her, men jeg må bare spørre likevel: Noen tips om hvor jeg kan få tak i denne musikken på LP? :) evt har noen etpar plater å selge?

Mye tyder på at det er de samme karene som var med på The Julekalender i sin tid :)
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
Man må visst begynne å bruke mer tid på å se på TV, man blir tydeligvis asosial av å bare høre på musikk. ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Tubesnake skrev:
Man må visst begynne å bruke mer tid på å se på TV, man blir tydeligvis asosial av å bare høre på musikk. ;D
;D ;D ;D

/jan
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.168
Antall liker
12.402
Sted
Hus
kentri skrev:
Heihei! Jeg har hørt ei låt på LP av et norsk band som heter Difference, dette var musikk for mine ører!

Har saumfart litt forums og diverse brukthandlere/auksjoner, men virker som det ikke skal være så lett å få tak i!
Vet ikke om dette er rett tråd for det her, men jeg må bare spørre likevel: Noen tips om hvor jeg kan få tak i denne musikken på LP? :) evt har noen etpar plater å selge?

Mye tyder på at det er de samme karene som var med på The Julekalender i sin tid :)
De er nå og da til salgs på QXL på lp. Har Difference og Difference ways på lp jeg, og de kostet vel en 70-80 kroner hver.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.864
Antall liker
10.355
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Tubesnake skrev:
Jøss, er det samme gjengen?
Bassist (Mylius, gikk i klassen over meg på Strinda Gymnas og bror til Liv Mylius fra Four Jets), keyboardist (Gafseth), vokalist (Johansen). Sammen med gitarist og slagverk utgjorde de et virkelig utsøkt band som i tillegg til eget materiale dro coverversjoner av Bloomfield, Hendrix og Procoal Harum som det virkelig sto respekt av.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.943
Antall liker
38.447
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
erato skrev:
Tubesnake skrev:
Jøss, er det samme gjengen?
Bassist (Mylius, gikk i klassen over meg på Strinda Gymnas og bror til Liv Mylius fra Four Jets), keyboardist (Gafseth), vokalist (Johansen). Sammen med gitarist og slagverk utgjorde de et virkelig utsøkt band som i tillegg til eget materiale dro coverversjoner av Bloomfield, Hendrix og Procoal Harum som det virkelig sto respekt av.
Tiltredes. Forskjellen på Difference og mange andre band som spilte til bon'fæst i Trøndelag på 70-tallet var at Difference kunne spille. Gafseth er nå musikalsk leder ved Trøndelag Teater.
http://www.diskografi.no/band.asp?id=5
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.523
Antall liker
2.979
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Tubesnake skrev:
Man må visst begynne å bruke mer tid på å se på TV, man blir tydeligvis asosial av å bare høre på musikk. ;D
Hørte faktisk rett før jul om noe de kaller "Idol"......spennende konsept for oss som liker musikk......


Enig med Pink_Panther ang. Difference :)
 

kentri

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
42
Antall liker
0
Har drevet å søkt etter disse platene en stund nå.. men jommen sa man vriene greier å få fingrene i! :eek:
 
Topp Bunn