Digitalt kamera?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

knutinh

Gjest
    Det slår meg at diskusjonen i grunnen har analoger med lydkvalitet og hifi. Noen synes at det er helt bra så lenge man får bilder (lyd) av adekvat kvalitet for enkle formål; andre er entusiastiske og synes at førstnevnte har for lave kvalitetskriterier, og vil ikke se for seg å kunne leve med annet enn den beste bildekvalitet (lydkvalitet).
    Det spørs vel kanskje litt hvordan man bruker fotoapparatet (musikkanlegget), og hvor interessert man egentlig er i foto (musikk).

Selv liker jeg best å bruke Mamyia N, Nikon FM, Olympus OM eller andre "gammeldagse" manuelle speilreflekskameraer av den enkle grunn at når jeg har fotografi som hobby vil jeg ha mest mulig interaktiv mulighet, mest mulig fleksibilitet og best mulig bildekvalitet.
    Jeg tror ingen vil hevde at et mobilkamera er noe for entusiaster - like lite som noen vil hevde at en iPOD er egnet som hovedkilde for en hifi-entusiast. Men poenget mitt var at for et par generasjoner siden var mobilkamera en gimmick som ikke kunne brukes til noe som helst. I dag ser det ut som om kameraet kan brukes til "noe som helst", men selvsagt ikke til kritisk fotografi.

Når det gjelder å henge ting på veggen så vil jeg si at bildet på akkurat _den_ stranda langt vekk nyforelska med dama kan være verdt å henge på veggen nesten uansett bildekvalitet. Det trenger ikke å være Carl Zeiss eller nitid lysmåling eller 100 knips for å fange det øyeblikket ;-)

-k

Vedlegg

O

om.s

Gjest
    Seriøst, hva i svarteste granskauen er det du fabler om??

Jeg skrev " Mobilkameraer kan ha så mange megapixler de vil - når optikken består av kjip plast og en bitteliten lysåpning, vil det aldri bli på høyde med et skikkelig dedikert kamera."

Du svarte "det trodde jeg og før".

Jeg tolker det dithen at du er uenig i at kjip plast og små lysåpninger er en begrensning. Jeg poengterer dog at jeg er enig i at et godt mobilkamera duger til hverdags- og morobilder.

Deretter klikker du mentalt og legger ut i det vide og brede om hvor hårsår jeg er og at jeg anser meg som gud innen både ditt og datt... hva er problemet ditt egentlig?

Jeg har da aldri utgitt meg for mester innen fotokunst, jeg har bare sagt at kjip optikk er en begrensende faktor - og dagens mobilkameraer har kjip optikk. Er det virkelig nødvendig å gå bananas over dette, om.s? Ta deg ei kringle og slapp av, det er tross alt et internettforum det her ;)
    Klikker mentalt, bananas osv, sterke ord du velger å karakterisere folk med her!
    Man blir bare noen ganger så trøtt på det man opplever som "bezzervizzere" som skal fortelle en hvor feil en har og hvor rett de selv mener de har, da kommer en slik liten utladning.
    Det er som etter ett lett tordenvær, luften blir bedre å puste i etterpå ;)

mvh

K

knutinh

Gjest
    Tell sakte til 10 inni dere gutter og tenk happy thoughts =)

-k

L

Lydtekniker

Gjest
    Klikker mentalt, bananas osv, sterke ord du velger å karakterisere folk med her!
    Man blir bare noen ganger så trøtt på det man opplever som "bezzervizzere" som skal fortelle en hvor feil en har og hvor rett de selv mener de har, da kommer en slik liten utladning.
    Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener, for jeg bare poengterte optikk på et mobilkamera kontra optikk på et dedikert kamera. Dersom dette kvalifiserer til en utblåsning hos deg, har jeg ingen problemer med å bruke uttrykket "bananas" ;)

O

om.s

Gjest
    Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener, for jeg bare poengterte optikk på et mobilkamera kontra optikk på et dedikert kamera. Dersom dette kvalifiserer til en utblåsning hos deg, har jeg ingen problemer med å bruke uttrykket "bananas" ;)
    Mine tanker rundt dette kommer klart nok frem i tidligere poster, så dette behøver ikke utdypes ytterligere, men kringlene lar vi være til kjerringene, enig!?

mvh

O

om.s

Gjest
    Leste gjennom testen Knutinh referete til og den tangerte mye min egen opplevelse av nevnte telefon relatert til mine innlegg i denne tråden ;) .......

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Mine tanker rundt dette kommer klart nok frem i tidligere poster, så dette behøver ikke utdypes ytterligere, men kringlene lar vi være til kjerringene, enig!?

mvh
    Kringler på meg? Takker så mye, det var da så alt for meget... :)

O

om.s

Gjest
    Kringler på meg? Takker så mye, det var da så alt for meget... :)
    Nå, beklager så meget, men du har høyere status enn dette, du er jo Komponenten ;)

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn