Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.566

Det er ikke nødvendig å diskutere hvem som er den beste trommisen. Svaret hører dere over.

S

sorgenfri

Gjest
    ^Akkurat mitt poeng Pink_P

En skikkelig GLADVOLD `s tråd der vi dreper hverandre om hvem som er den feteste trommisen...Det - ville vært en fenomenal tråd!

Z

Zomby_Woof

Gjest

Pat Mastelotto, kanskje (til venstre)?

Sist redigert av en moderator:

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.097
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Merkelig liste dette.
    Hvor er Terry Bozzio? eller Vinnie Colaiuta ?
    Kan forsåvidt være enig i vinneren, selv om jeg nok synes Mike Portnoy er mye mer allsidig.
    Men jeg skjønner ikke hvorfor Ringo Starr er der? eller Keith Moon ? Fordi de spilte i populære band?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Merkelig liste dette.
    Hvor er Terry Bozzio? eller Vinnie Colaiuta ?
    Kan forsåvidt være enig i vinneren, selv om jeg nok synes Mike Portnoy er mye mer allsidig.
    Men jeg skjønner ikke hvorfor Ringo Starr er der? eller Keith Moon ? Fordi de spilte i populære band?
    studio flinkiser. Keith Moon Essensen av The WHO, de beste gjennom alle tider:cool:

V

vredensgnag

Gjest
    25 års jubileum for massakrene på Den himmelske freds plass.

Kineserne markerer.

0604OPEDbuttignol-master675.jpg

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.055
    Sted
    Sortland

Our top three guesses for your English dialect:?

1. US Black Vernacular / Ebonics
    2. American (Standard)
    3. Singaporean

Our top three guesses for your native (first) language:?

1. Norwegian
    2. Swedish
    3. Dutch

......den så jeg ikke komme!

V

vredensgnag

Gjest
    ^Ønsket om billig arbeidskraft, spesielt i landbruket, har sin pris.

Ellers har kartet ditt visse linker til dagens nyhetsbilde.
    I 1836 gjorde innvandrerne i delstaten vi nå kjenner som Texas opprør mot Mexico. Føderale USA annekterte deretter territoriet og erklærte at det var del av USA og frigjort fra Mexico. Det innledet krigen mellom Mexico og USA, som førte til at nye grenser ble trukket opp, omtrent slik vi kjenner dem idag.
    At det var meksikanere i disse områdene er derfor ikke underlig - men de var altså ikke den største "innvandrergruppen" i 1910. De var på eget land, til det ikke lenger var deres land.

Nå ser det ut som om de gjennomfører en snikinvasjon, godt hjulpet av næringslivets behov for skitbillig arbeidskraft.

Sist redigert:
    V

vredensgnag

Gjest
    Nja - testen forsøker vel å avsløre ordsammenstillinger man føler er naturlige, utfra noen grunnvalg. Det er nesten uunngåelig å ta med seg setningsbygninger over fra utgangsspråket til andre språk. Skal se på testen en gang til, kan godt være noe så enkelt som sammenblanding av objekt/subjekt som gir det resultatet.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Slik jeg forstår det, er testresultatene i stor grad basert på oppsamlet statistikk fra de som har gjennonført testen, så det kan jo slå ut på uforutsigbare måter etterhvert som statistiske data på sett og vis overstyrer det som kan ha vært de opprinnelige, gramatiske vurderingene fra de som utformet testen.

Selv mente jeg at jeg styrte klar av alt som smakte av ebonics. ;)

V

vredensgnag

Gjest
    Så gjennom en gang til nå - kan være så enkle ting som å godkjenne setningsfragment som slår ut på ebonics. Merk også at man skal krysse av alle valg som er korrekte, i forhold til egen språkforståelse. Altså ikke kun ett. I tillegg er det en rekke spørsmål der ordstilling er avgjørende.

Jeg får US/Canadian/Welsh og English/Norwegian/Swedish når jeg tar testen (andre gang nå fikk jeg Swedish/Norwegian). Så jeg syns testen er ganske kløktig.

Dette er f.eks. ikke grammatisk riktig. Men likevel ikke langt unna hvordan Hemingway skrev.

Skjermbilde 2014-06-06 kl. 11.51.04.jpg

C

Cyber

Gjest
    Ta inn hele skjermen 06.06.2014 120320.jpg

Ble overrasket over Ebonics-delen selv også, egentlig også USA-delen da jeg anser meg selv som litt mer Britisk, men men...

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.442
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder ebonics; er det ikke noen ganske klare markører i bøyingen av "to be" ?
    F eks I be....., we was.... . Jeg tror testen er enklere oppygd enn den kunne vært. Jeg forbauses dog litt over at de kan identifisere hovedspråket som norsk; lurer på hva markørene er der. En av livsløgnene mine er jo at jeg anvender en nær perfekt Queen's English ;) , så de særpregene vil bli kvitt!

B

V

vredensgnag

Gjest
    Når det gjelder ebonics; er det ikke noen ganske klare markører i bøyingen av "to be" ?
    F eks I be....., we was.... . Jeg tror testen er enklere oppygd enn den kunne vært. Jeg forbauses dog litt over at de kan identifisere hovedspråket som norsk; lurer på hva markørene er der. En av livsløgnene mine er jo at jeg anvender en nær perfekt Queen's English ;) , så de særpregene vil bli kvitt!

B
    Huket du av for ON, AT eller UNDER the weekend? Var komité entall eller flertall? Osv. Det er ganske små nyanser de går etter, i en del tilfeller. Jeg har hatt hodet så solid begravet i American English at det ville være fåfengt å forsøke å få til en troverdig Queen's English.
    Amerikanere mener jeg må være fra Rhode Island, når de hører meg snakke. Det er morsomt - og kan også forklare at jeg får opp kanadisk som nr. 2.

Reading eller studying er også et flagg.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag;1833984 I 1836 gjorde innvandrerne i delstaten vi nå kjenner som Texas opprør mot Mexico. Føderale USA annekterte deretter territoriet og erklærte at det var del av USA og frigjort fra Mexico. [/QUOTE skrev:
    Omtrent som på Krim???:p

Eller var den sammenligningen for slem?:rolleyes:

V

vredensgnag

Gjest
    vredensgnag;1833984 I 1836 gjorde innvandrerne i delstaten vi nå kjenner som Texas opprør mot Mexico. Føderale USA annekterte deretter territoriet og erklærte at det var del av USA og frigjort fra Mexico. [/QUOTE skrev:
    Omtrent som på Krim???:p

Eller var den sammenligningen for slem?:rolleyes:
    Det var det jeg tenkte på, da jeg nevnte dagens nyhetsbilde. ;)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Snakk om flaks
    [video=youtube;IpDMNIZj2TM]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IpDMNIZj2TM[/video]

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn