Anne har vært en bra og ryddig sjef og forholde seg til som ansatt. Så får dere dømme henne så mye dere vil som feminist, lesbe, raddis, kommunist what so ever.
Dagens lille bombe tar jeg som et tegn på at jeg og flere av mine kolleger mottar et oppsigelsebrev i postkassa til uka. Det vil være bittert å se ansatte med langt kortere fartstid fortsette fordi de er ansatt i DB Medielab, selv om vi i papir leverer like mye stoff og bilder til nett som noen andre. 16 års ansinitet kommer nok til kort denne gangen. "Heldig" for konsernet (Berner Gruppen) selvsagt, siden de på nettet er ansatt med langt dårligere vilkår. Enda mer bittert vil det være å se at avisen fylles opp av freelancere, for noen må jo produsere stoffet. (tett på 700 sider i uka totalt)
Personlig blir det som å rykke tilbake til start i yrkeskarrieren. Blir skikkelig moro for familien nå, med en småttis og to freelancefotografer til foreldre under samme tak. Skulle vi ønske ytterligere familieforøkning vil dette bli med lite sosiale rettigheter, så det blir litt som å spille poker. Og gå tilbake til 15 timers kjøret 5-7 dager i uka frister ihvertfall veldig lite, sånn som familiesituasjonen har blitt.
Videre raljering med Dagbladet i tråden får andre ta seg av. Håper bare at de som evt. slenger dritt gjør det med bakgrunn i at de faktisk leser avisa. Får som oftest inntrykk av de som er mest negativ er de som ikke leser noe som helst, men føler at de bare skal ha en "sterk mening" fordi andre har det.
Edit: Forøvrig litt på sidelinja. Dagbladet er ikke alene om å slite i markedet. Dette er faktisk gyldig også for avis/mediehusene i resten av verden. Se bare til USA, de fleste av de store sliter big time, og det er bare et tidspørsmål for mange nettaviser blir stengt av som gratisaviser. Spørsmålet er om leserne er villig til å betale noe som helst.
Børster støv av denne tråden
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=41341.0