Mulig jeg har lagt den inn tidligere også men i så fall bær over med meg:
En fantastisk dyktig "vinsmaker" skulle ha et show på et lokalt "Folkets Hus" ute i en liten dal i bygde-Norge. Han var viden kjent for sin evne til bare ved å lukte på vinen å kunne fortelle hva slag vin det var, hvor den hadde blitt produsert og når den var produsert. Og han skuffet ikke, uansett hva de satte foran ham så hadde han riktig svar. De tok bind for øynene hans for å gjøre det vanskeligere, men han var like flink for det. Da de hentet litt av Gamle Ole sin hjemmebrent og prøvde ham på den også og mannen kom med rett svar da også, var folket dypt imponert. Men Gamle Ole ville liksom ikke gi seg og fant ut at de måtte da kunne sette denne "byfanten" på plass så han overtalte "Villige Vera" til å legge seg på borde foran fyren og la ham lukte litt på "godsakene". Og DA fikk han problemer spesialisten. Han sniffet og sniffet og til slutt sa han: Nei nå står jeg helt fast! Det eneste jeg kan tenke meg det kan være er jo helt umulig her oppe i dalen, for hvordan i Hule Heite skulle dere ha fått fatt i ei dodør fra en reketråler????