Jeg har lagt opp ballen i en annen tråd ...Endelig! (fikk tenkingen sitt glatte lag.)
Mette-Marit og Rasmus Hansson på liste over ledende tenkere - Dagbladet
Jeg kjenner at dette gjør noe med mitt forhold til lister.Jeg har lagt opp ballen i en annen tråd ...Endelig! (fikk tenkingen sitt glatte lag.)
Mette-Marit og Rasmus Hansson på liste over ledende tenkere - Dagbladet
Du mangler vel en t...
"Spennende saker!" var en annen måte å skrive "huff" på. Vi bør nok ta inn at folk har veldig ulike oppfatninger om styre og stell ...Huff!
Blir litt skremt oer at det finnes 5000+ mennesker i dette landet som syntes dette partiprogrammet er flotte greier.
Nei, la dem løpe til båndet er stramt.Bør noen fortelle dem at alle slike forsøk ender med rabiat strid og feider?
Håper det blir reality-sendinger herfra.Nei, la dem løpe til båndet er stramt.Å
Bør noen fortelle dem at alle slike forsøk ender med rabiat strid og feider?
Det var ett punkt jeg kunne støtte:42 punkter (forbehold for feiltelling), og jeg kan kjøpe 4... i noen grad. Dærsken!
B
Dette er ikke noe nytt, det har blitt forsøkt før fra 1800-tallet og oppover i Latin-Amerika og i USA. Det har gått like galt hver gang.Håper det blir reality-sendinger herfra.Nei, la dem løpe til båndet er stramt.Å
Bør noen fortelle dem at alle slike forsøk ender med rabiat strid og feider?
Liberstad - Hjem
Liberalistene har nå samlet inn 5000 underskrifter. Norge har et nytt parti. Alliansen trenger 1000 underskrifter til -- i mellomtiden kan man studere Liberalistenes program. Spennende saker!
Liberalistene vil fjerne velferdsstaten, avvikle gratis skole og åpne for fri innvandring
- Avvikle velferdsstaten, inkludert alle offentlige støtteordninger
- Fjerne kongen og innføre direktevalg på president som danner regjering (nesten likt som i USA)
- Redusere skatter og avgifter kraftig - de ser for seg et skattenivå på "noen få prosent"
- Innføre en «betingelsesløs beskyttelse» av eiendomsretten
- Fjerne all regulering i finans- og banknæring - og åpne for at banker kan innføre egne valutaer
- Innføre helt åpne grenser for innvandring
- Øke strafferammene kraftig
- Legalisere alle former for narkotika og annen «offerløs kriminalitet» - inkludert gambling og prostitusjon
- Fjerne all konkurranselovgivning (partiet avviser at monopoler kan eksistere i et fritt marked)
- Ikke la miljøhensyn gå foran velferds- og produksjonshensyn
- Holde Norge utenfor klimaavtaler (partiet er skeptisk til menneskeskapte klimaendringer)
- Privatisere alt som er offentlig, inkludert selskaper, eiendom og natur
- Avvikle all støtte til integreringstiltak
- Merverdiavgiften fremstår som en av to reelle statlige inntektskilder, men skal reduseres til 12 prosent
- Selskapsskatten skal reduseres til 10 prosent
- Fjerne all toll
- Fjerne all regulering i boligmarkedet, inkludert markaloven og byggeforskrifter, for å stimulere til bygging av nye boliger
- Trekke staten helt ut av skolesektoren - og samtidig avvikle gratis skolegang, både i grunnskole og høyere utdanning
- Trekke staten helt ut av helsesektoren - og fjerne gratis helsetjenester, medisiner og lignende. De ønsker i stedet en forsikringsordning
- Trekke staten helt ut av eldreomsorgen
- Åpne for aktiv dødshjelp
- Avvikle statlig pensjon over noe tid - finansiere opparbeidede rettigheter gjennom salg av offentlige selskaper og oljefondet
- Trappe ned og avvikle sykelønnsordning i offentlig regi
- Fjerne det offentliges ansvar for uføre
- På lang sikt jobbe for en overføring av ansvaret for samtlige sosiale ytelser til privat sektor og frivillige organisasjoner - inkludert å avvikle NAV
- Fjerne offentlig finansiert foreldrepermisjon og barnetrygd
- Trekke staten ut fra all barnehagedrift, inkludert finansiering
- Privatpersoner skal kunne eie våpen uten spesielle tillatelser
- Privatisere alle allmenninger
- Stoppe freding av natur
- Avvikle alle landbrukssubsidier og regulering
- Tviler på menneskeskapte klimaendringer og vil holde Norge ute av alle avtaler om klimautslipp
- Avvikle alle subsidier og favorisering av enkelte energityper, og ønsker å satse på atomenergi
- Overføre eierskap til veinettet til private og la brukere betale
- Avskaffe verneplikten, men styrke forsvaret
- Melde Norge ut av FN
- Si opp EØS-avtalen, Schengen-avtalen og jobbe for full frihandel
- Avskaffe all internasjonal bistand i offentlig regi
- Fjerne riks/byantikvar og myndigheters mulighet til freding av bygg
- Privatisere NRK og fjerne NRK-lisensen
- Avvikle all støtte til religioner
- Intellektuell eiendom skal ha samme betingelsesløse beskyttelsen som fysisk eiendom