|
Det er jo derfor vi har hifien og musikken!Jeg lurer stadig på om jeg har blitt enda mer spesiell for jeg klarer rett og slett ikke det meste som sendes av mainstream underholdning. Beat for Beat, Farmen, Senkveld med Harald og....? osv... osv...Jeg så en del av en episode tidligere i høst og det er jo like dumt og tomt på ordentlig som i artikkelen. Fascinerende, egentlig.
Jeg får nesten utslett når det står på.
Du glemte "Jakten", Luksusfellen, alle hersens lage-mat, bake- og pusse-opp-programmer (tror Sinnasnekkern er verst), 4-stjerners middag og hva nå alt heter/handler om.Jeg lurer stadig på om jeg har blitt enda mer spesiell for jeg klarer rett og slett ikke det meste som sendes av mainstream underholdning. Beat for Beat, Farmen, Senkveld med Harald og....? osv... osv...Jeg så en del av en episode tidligere i høst og det er jo like dumt og tomt på ordentlig som i artikkelen. Fascinerende, egentlig.
Jeg får nesten utslett når det står på.
Heldigvis kan man finne særdeles mye spennende historie på youtube i disse tider. 10 - 20 minutters videoer som ofte er bedre enn hva history channel og discovery disket opp med. Man har ikke skuespillere som spiller den og den herskeren, og man slipper de patetiske slagscenene der romerne står 1 og 1 og slår på hverandre, og glemmer vesentligheter som formasjoner.Discovery og History Channel er ikke lengre hva de var. Stort sett bare mer eller mindre scripta realityprogrammer med ekstra innlagt tøv der nå. Før var det shark week, submatine weekend, history time tem og masse interessant. Nå er det stort sett oppstressa hjernedød-tv.
Oppussingsprogrammer er grei nok underholdning - der kan man plukke opp et lite tips i ny og ne.
Johan-Kr
Ikke tull en gang. Det er usannsynlig mye gull på youtube og AI-en der skremmer meg nesten av og til i hva den finner frem til meg.Heldigvis kan man finne særdeles mye spennende historie på youtube i disse tider. 10 - 20 minutters videoer som ofte er bedre enn hva history channel og discovery disket opp med. Man har ikke skuespillere som spiller den og den herskeren, og man slipper de patetiske slagscenene der romerne står 1 og 1 og slår på hverandre, og glemmer vesentligheter som formasjoner.Discovery og History Channel er ikke lengre hva de var. Stort sett bare mer eller mindre scripta realityprogrammer med ekstra innlagt tøv der nå. Før var det shark week, submatine weekend, history time tem og masse interessant. Nå er det stort sett oppstressa hjernedød-tv.
Oppussingsprogrammer er grei nok underholdning - der kan man plukke opp et lite tips i ny og ne.
Johan-Kr
Ikke tull en gang. Det er usannsynlig mye gull på youtube og AI-en der skremmer meg nesten av og til i hva den finner frem til meg.Heldigvis kan man finne særdeles mye spennende historie på youtube i disse tider. 10 - 20 minutters videoer som ofte er bedre enn hva history channel og discovery disket opp med. Man har ikke skuespillere som spiller den og den herskeren, og man slipper de patetiske slagscenene der romerne står 1 og 1 og slår på hverandre, og glemmer vesentligheter som formasjoner.Discovery og History Channel er ikke lengre hva de var. Stort sett bare mer eller mindre scripta realityprogrammer med ekstra innlagt tøv der nå. Før var det shark week, submatine weekend, history time tem og masse interessant. Nå er det stort sett oppstressa hjernedød-tv.
Johan-Kr
Et annet sted med noe å by på er The Great Courses Plus, nivået på disse forelesningsseriene er høyt. Det er mange som handler om historie, og jeg har ikke sett dem. Holder å med noen andre innen visualisering i matematikk og formell logikk, debatteknikk, kognitiv terapi, og et fotokurs fra en fra flink en National Geographics. Mine høyeste anbefalinger. Man får en gratis måned å prøve ut.
thegreatcoursesplus.com
Jeg gleder meg til å ta fatt på noen av historiekursene der. Mye som frister.
Le så mye du vil, formell debatt er seriøst i USA i alle fall. Debattklubber på universitetetene og sykt formelle regler. Blir nesten kvegaukajoner av og tilIkke tull en gang. Det er usannsynlig mye gull på youtube og AI-en der skremmer meg nesten av og til i hva den finner frem til meg.Heldigvis kan man finne særdeles mye spennende historie på youtube i disse tider. 10 - 20 minutters videoer som ofte er bedre enn hva history channel og discovery disket opp med. Man har ikke skuespillere som spiller den og den herskeren, og man slipper de patetiske slagscenene der romerne står 1 og 1 og slår på hverandre, og glemmer vesentligheter som formasjoner.Discovery og History Channel er ikke lengre hva de var. Stort sett bare mer eller mindre scripta realityprogrammer med ekstra innlagt tøv der nå. Før var det shark week, submatine weekend, history time tem og masse interessant. Nå er det stort sett oppstressa hjernedød-tv.
Johan-Kr
Et annet sted med noe å by på er The Great Courses Plus, nivået på disse forelesningsseriene er høyt. Det er mange som handler om historie, og jeg har ikke sett dem. Holder å med noen andre innen visualisering i matematikk og formell logikk, debatteknikk, kognitiv terapi, og et fotokurs fra en fra flink en National Geographics. Mine høyeste anbefalinger. Man får en gratis måned å prøve ut.
thegreatcoursesplus.com
Jeg gleder meg til å ta fatt på noen av historiekursene der. Mye som frister.
mvh
Proffen
Under beltestredet.....on the other hand: I statene har de også stavekonkurranser, og det er visstnok stor stas å vinne de og....
mvh
Proffen
Under beltestredet.....on the other hand: I statene har de også stavekonkurranser, og det er visstnok stor stas å vinne de og....
mvh
Proffen![]()
Tja, jeg husker en tid da gamle damer brettet en Lerøy Mat-bærepose pent sammen i håndvesken og tok den opp da de skulle pakke ned varene fra Mekka eller det lokale samvirkelaget. Eneste forskjell er at de faktisk hadde fått tak i posen ved å handle noe på Lerøy og betalte ingenting for den.De ynkelige små snøfnuggene kan jo handle en bærepose da for å kompensere.
https://www.dagbladet.no/nyheter/brukte-handleposer-selges-pa-nett-for-flere-hundre-kroner/69157582
Mange som tar med pose i butikken fremdeles. Men jeg har faktiske en gammel mekkapose liggende, superhipster. Du får den ikke for under 5000.Tja, jeg husker en tid da gamle damer brettet en Lerøy Mat-bærepose pent sammen i håndvesken og tok den opp da de skulle pakke ned varene fra Mekka eller det lokale samvirkelaget. Eneste forskjell er at de faktisk hadde fått tak i posen ved å handle noe på Lerøy og betalte ingenting for den.De ynkelige små snøfnuggene kan jo handle en bærepose da for å kompensere.
https://www.dagbladet.no/nyheter/brukte-handleposer-selges-pa-nett-for-flere-hundre-kroner/69157582
Det kommer jo mange laster hvert år fra Litauen med vanlig peisved, så hvorfor ikke. Ta med litt appelsintre til røyking så tror jeg det er vel verdt det hele.Hmmm. Undres om en trailer med oliven- og eukalyptusved til Norge er innafor rent miljømessig? Da har jeg ved i minst ti år og hvilken ved!
Ja, ironisk nok var det bjørkeved fra Lituauen til salgs på Syndin, midt i Valdres. Fjellet gror igjen med bjørk, men man henter veden i Litauen. Jeg får ta noen regnestykker. Oliven og eukalyptus har høy egenvekt, høyt innhold av olje og brenner vakkert og lenge. Kan også få mandeltre ... men naturligvis best å snurre motorsag oppe på fjellet.Det kommer jo mange laster hvert år fra Litauen med vanlig peisved, så hvorfor ikke. Ta med litt appelsintre til røyking så tror jeg det er vel verdt det hele.Hmmm. Undres om en trailer med oliven- og eukalyptusved til Norge er innafor rent miljømessig? Da har jeg ved i minst ti år og hvilken ved!
Artig laget den der, men der tøysefanten blir aldri mer enn en smørsanger.Den vedstabelen er for vakker til å brennes.
---
Godt jukset dilldall:
Kjenner meg litt igjen. Første bilen jeg hadde var en Saab 99. Tannhjulsstyring. problemet var at nesten alle tennene var borte etterhvert og de var nesten en full runde med slark på rattet. ... men men, man tar hva man haver. Gikk bra da, siste tannen falt bort og jeg havnet rolig i grøften uten dramatikk.Her fikk jeg meg en god latter...
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L0nV1J/politiet-stoppet-bil-uten-ratt