Fantastisk at de våger. Jeg hadde ikke turt.To intellektuelle fyrtårn, to av nasjones største tenkere og multitalenteter Märta Louise og Elisabeth Nordeng har kommet med bok om høysensitive barn. Dagbladet er ikke spesielt imponert:
https://www.dagbladet.no/kultur/den...-vet-ikke-om-jeg-skal-le-eller-grate/70342764
Noen kjennetegn: Høysensitive barn skal ifølge forfatterne være typisk milde, medfølende og kreative med evnen til å «gruble dypere enn andre». De er pliktoppfyllende, høflige og rettferdige. De liker ikke plast og lyd, og kan som små heller foretrekke enkle naturlige leker, som å riste på en tom boks. De har en finurlig humor, som aldri går ut over andre. De er nemlig utstyrt med en sterk empati, og kan lett plages av å se for seg «fattige familier på flukt, de som ikke har penger nok til mat og må tigge».
De er nok høyst begavet, ingen tvil om det. Jeg likte spesielt dette: "Du må tenke nøye gjennom hvor du bor, ikke i en trang støyende leilighet for eksempel." Det syns jeg mange foreldre med høysensitive barn bør tenke nøye gjennom, og kanskje heller flytte til en villa i Holmenkollåsen eller en smart liten 12-roms på Frogner istedenfor en liten, trang, og støyende leilighet på Stovner eller Furuset.Fantastisk at de våger. Jeg hadde ikke turt.To intellektuelle fyrtårn, to av nasjones største tenkere og multitalenteter Märta Louise og Elisabeth Nordeng har kommet med bok om høysensitive barn. Dagbladet er ikke spesielt imponert:
https://www.dagbladet.no/kultur/den...-vet-ikke-om-jeg-skal-le-eller-grate/70342764
Noen kjennetegn: Høysensitive barn skal ifølge forfatterne være typisk milde, medfølende og kreative med evnen til å «gruble dypere enn andre». De er pliktoppfyllende, høflige og rettferdige. De liker ikke plast og lyd, og kan som små heller foretrekke enkle naturlige leker, som å riste på en tom boks. De har en finurlig humor, som aldri går ut over andre. De er nemlig utstyrt med en sterk empati, og kan lett plages av å se for seg «fattige familier på flukt, de som ikke har penger nok til mat og må tigge».
Det har med intelligens å gjøre min venn!
Senk en av dem. problem solved. 8)Jaja, forsvaret ville vel ikke ha fregattene i utgangspunktet da det ble vedtatt og de har vel uansett ikke mannskap/penger til å ha alle i drift.
Selv er jeg mest bekymret for hva slags ormeyngel kvinner får som viser seg offentlig i slaskete joggebukser, når de ikke bedriver jogging.Mens postmodernismen tar av i vår del av verden.
Pensioner who identifies as 49-year-old is trying to legally change his age.