Sveipet innom tv guiden for NRK1 i dag. Kun nyhetsrelaterte programmer fra tidlig morgen og til Kveldsnytt, bare avbrutt i en time kl 2000 og 2200. Det meste som blir presentert har vel minus fortegn i tillegg så man blir vel ikke akkurat lysere til sinns av dette. Beste er å holde seg vekke tenker jeg og heller gjøre noe kjekt.
Her er første setning i Don Quixote av Cervantes, tegnet etter instruksjon i originalspråket. Det tok AI-programmet to minutter å tegne dette. På norsk blir det gjerne feiloversatt til: I en landsby i La Mancha, hvis navn jeg ikke husker ...
På spansk er det: "En un lugar de La Mancha de cuyo nombre no quiero acordarme..."
... hvis navn jeg ikke har lyst til å huske.
Det har da AI-programmet fanget.
Og her er et av versene til Talking Heads:
Water dissolving and water removing There is water at the bottom of the ocean Under the water, carry the water Remove the water from the bottom of the ocean Water dissolving and water removing
Jeg har en god venn som er en slående god illustratør/maler. Han mener han ville brukt én uke på disse panelene. AI-programmet løste dem på noen iterasjoner mellom oppdragsgiver og program, etter prompt om "Frank Miller Style".
Men om run-over kommer etter et eller annet tall, f.eks. 99, så er ikke klokken 10:17.
Med 10:17 og hundre minutter, vil vel klokken ha gått i nesten 17 timer. Men det forutsetter at man stiller den på midnatt, ved midnatt, og det er ikke gitt. Hvordan stiller man en slik klokke, tro?
Rett bak Trattoria Popolare er der det hele foregikk i sin tid. Der lå Schoushallen, selve hovedpilsåren, det kortreiste ølets katedral. Mitt første besøk her fant sted da det fortsatt ble brygget øl i kvartalet, og før Grünerløkka var et begrep blant eiendomsmeglere («eiendomsmegler» var vel egentlig ikke noe begrep det heller, før muligens i 1984–85).
Glem strømprisene, renta, matvarepriser, bompenger, klimaendringer, krig etc. The Big One er rett rundt hjørnet. I utgangspunktet så er jo dette noe som ingen kan få skylda for men vi skal nok finne noen.