Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.465
    Antall liker
    13.992
    Var ute for å hente jentungen på speider for en liten time siden. Fy faen for et kaos. Glad jeg ikke er hverdagsbilist i alle fall. Kommet et sted mellom 15 og 20 cm i området her og det har visstnok vært stengt eller nesten stengt på E6 sørover ut av Oslo i en stund grunnet to vogntog eller hva det var.

    At noen setter seg i bilen på sommerdekk i dag er fascinerende.

    Fra området her - ingen personskade heldigvis men dette ser.... dyrt ut siden man må anta at forsikringen avkortes en smule eller et brød da bilen hadde sommerdekk (bilde fra lokalavisa)

    1698694061909.png

    Edit: VG har samme sak ser jeg og der står det "ikke kritisk skadet" mens det i lokalavisen stod "går bra med føreren". Det er plass til ganske mye mellom de to tingene vil jeg påstå.
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.055
    Antall liker
    2.037
    Sted
    Sortland
    :ROFLMAO:
    Ja, jeg er nordfra -- og det er litt ondskapsfullt - men skitt au.
    Såpass må tåles.
    Jeg møter ikke opp på fotballkamper for å kaste flasker etter mørkhudete spillere,
    så jeg tenker jeg er på trygg grunn. :rolleyes:
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.573
    Antall liker
    3.236
    Vel, det var det som skulle til for la fotball og to kriger med tusetalls døde kommet langt ned i nyhetsbildet for Norge. Det er kommet litt snø og landet er fult av tullinger med førerkort og egen bil!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.736
    Antall liker
    17.783
    Torget vurderinger
    2
    Var ute for å hente jentungen på speider for en liten time siden. Fy faen for et kaos. Glad jeg ikke er hverdagsbilist i alle fall. Kommet et sted mellom 15 og 20 cm i området her og det har visstnok vært stengt eller nesten stengt på E6 sørover ut av Oslo i en stund grunnet to vogntog eller hva det var.

    At noen setter seg i bilen på sommerdekk i dag er fascinerende.

    Fra området her - ingen personskade heldigvis men dette ser.... dyrt ut siden man må anta at forsikringen avkortes en smule eller et brød da bilen hadde sommerdekk (bilde fra lokalavisa)

    Vis vedlegget 965440

    Edit: VG har samme sak ser jeg og der står det "ikke kritisk skadet" mens det i lokalavisen stod "går bra med føreren". Det er plass til ganske mye mellom de to tingene vil jeg påstå.
    Fullt kaos inn. Trailere, biler, busser på kryss/tvers/oppned!

    Tok fem timer for en tur som vanligvis går under to. Mange trailere parkert langs veien, med sinte politifolk ved siden av enkelte.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.773
    Antall liker
    12.392
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Selv som nordlending skjønner jeg at problemene blir større med større trafikk, men likevel..... dette er bare komplett idiotisk, - og det skjer hvert eneste år, tilsynelatende verre for hvert år... i alle fall yrkessjåfører bør vite bedre, men det ser jaggu ikke sånn ut........
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.496
    Antall liker
    2.855
    Selv som nordlending skjønner jeg at problemene blir større med større trafikk, men likevel..... dette er bare komplett idiotisk, - og det skjer hvert eneste år, tilsynelatende verre for hvert år... i alle fall yrkessjåfører bør vite bedre, men det ser jaggu ikke sånn ut........
    Tja, er vel ikke så mange alternativer enn å parkere for tungtrafikken, men da er det mange som blir grinete på sjåførene, de fleste av dem tjener jo heller ikke noe penger når bilen står stille, man kan jo heller ikke akkurat kjøre 100vis av kilometer med kjetting.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.773
    Antall liker
    12.392
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nei, men man kan utstyre bilene med ordentlige dekk... Vegvesenets dekkontroller avslører stadig vekk utenlandske vogntog med blanke sommerdekk, - midt på vinteren.. og innimellom noen norske på samme galeien... at privatpersoner på død og liv skal vente til ei uke eller to etter første snøkaos er bare for dumt, når man likevel ender opp med å måtte skifte... Helårsdekk har vel også vist seg å være dårlige greier under slike forhold.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.736
    Antall liker
    17.783
    Torget vurderinger
    2
    Fra VG

    Det er vogntog som skaper problemene, og så har det pakket seg inn bakfra. Det er flere kilometer med kø, og mellom vogntogene står det flere personbiler, forklarte Walle tidligere mandag kveld.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.753
    Antall liker
    9.653
    Sted
    Oslo
    Å ha det som plommen i egget?
    Omgitt av guggete sleip eggehvite og utafor der igjen et hardt skall.
    Nei takke meg til!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.953
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Stakkars lille jente, må jobbe.
    Slike får meg fly forbanna. Hardt arbeidene unge finnes vel snart ikke.
    Hvem sin skyld er det? jo de som har sydd puter under armene på sine barn.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.779
    Antall liker
    2.935
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Akkurat dette er vel et tilfelle av frustrasjon over å erkjenne livets realiteter. Hun er 21, har nettopp begynt å jobbe og oppdager at det er noe dritt.


    At man må lufte sine frustrasjoner på tiktok er kanskje mer et tegn i tiden enn at ungdommen får livet i trynet.

    At norske nettaviser jakter klikk med et bilde av ei pen ung dame som har sagt noe teit er et annet tegn i tiden.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.465
    Antall liker
    13.992
    Sommeren ble kort i år. Hadde sesongens første skitur i Oslomarka i går kveld. Å si at det var gode forhold ville være en overdirvelse, men det gikk i alle fall an å gå på ski. Jeg var på Krokhol i Østmarka, kanskje bedre forhold andre steder men det er begrenset hvor langt jeg gidder å kjøre for å ta en tur som var mest for å ha gjort det - aldri startet så tidlig på året før.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.530
    Antall liker
    5.933
    Stakkars lille jente, må jobbe.
    Slike får meg fly forbanna. Hardt arbeidene unge finnes vel snart ikke.
    Hvem sin skyld er det? jo de som har sydd puter under armene på sine barn.
    Hun har jo et poeng. Av det mennesker angrer mest på ved livets slutt, er det å ha jobbet for mye helt i toppen. Og idéen om at det bare er arbeid som skaper karakter er vel også strengt tatt moden for historiens skraphaug. Hvorfor skal det være et mål i seg selv å jobbe mest mulig?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.953
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hun har jo et poeng. Av det mennesker angrer mest på ved livets slutt, er det å ha jobbet for mye helt i toppen. Og idéen om at det bare er arbeid som skaper karakter er vel også strengt tatt moden for historiens skraphaug. Hvorfor skal det være et mål i seg selv å jobbe mest mulig?
    Har ikke sagt jobbe mest mulig. Men hvor skal det ende hvis folk ikke vil jobbe en normal arbeidsdag?
    Norge står snart ikke på kartet lenger når det gjelder industrien?
    Alle de store i gamle Østfold er stort sett borte. Moss var en stor industriby, snart helt død.
    Vi forlanger og forlanger uten å yte, da går det galt. Norge er i en spiral som desverre går nedover. Det spådde jeg for mange år siden, mange årsaker til att dette skjer, men det er summen av alle som gjør det.
    Hvis folk hadde tenkt yte ikke syte, hadde ting blitt langt bedre. Se mulighetene ikke begrensninger.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.465
    Antall liker
    13.992
    Hun har jo et poeng. Av det mennesker angrer mest på ved livets slutt, er det å ha jobbet for mye helt i toppen. Og idéen om at det bare er arbeid som skaper karakter er vel også strengt tatt moden for historiens skraphaug. Hvorfor skal det være et mål i seg selv å jobbe mest mulig?
    Vi hadde reunion for Gløshaugen-kullet mitt under UKA i år og etter over 20 år i arbeidslivet så har jo folk endt opp som mye forskjellig. Noen jobber mye, noen jobber stort sett vanlig arbeidstid, de fleste har kommet seg i en eller annen variant av stilling hvor man til en viss grad er herre over egen tid men det at man tar fri til lunch fredag for å fly til Trondheim gjør at man må ta igjen en del av det tapte siden hva man skal levere ikke forsvinner selv om man er borte noen timer. Merket i alle fall da at jeg er ekstremt glad for å ha en jobb jeg ikke trenger å ta med meg hjem eller trenger å tenke noe særlig på når jeg går hjem om ettermiddagen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: I_L

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    4.604
    Torget vurderinger
    10
    This is one stone out of 2 million and 300 thousand stones that were (supposedly) cut, dragged and lifted to build the Great Pyramid more than 5000 years ago. Something is seriously wrong with our history
    398216379_711881497628848_4554845500742144444_n.jpg

    Mvh.
    SAL
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.673
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Om det er den norske osten som ble kåret til verdens beste nylig, de løper etter, vites ikke, men osteløp fra UK er det! 😂😂😂

     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.773
    Antall liker
    12.392
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Osteløpet er etter en double Gloucester, en nokså hard ost... en Nidelven blå hadde neppe overlevd mer enn et par spretthopp ned den bakken... :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn