Sluket
Holistisk Hifi Helt
Takke faen for at Jesus ikke hadde Internet!
Takke faen for at Jesus ikke hadde Internet!
Grove baguetter . Glimrende rute!
Det mest interessante er hvordan de får til såpass intelligens i en hjerne på størrelse med to peanøtter. Størrelse og vekt begrenser antall tilgjengelige neuroner, selv om de er pakket tre-fire ganger tettere enn hos mennesker, men de kompenserer med klokkefrekvens og korte signalveier. For et menneske vil animasjoner se ut som kontinuerlig bevegelse et sted rundt 24 bilder pr sekund, mens en fuglehjerne kan registrere blinking opp til 145 Hz. Miniatyrisert og grundig overklokket CPU.Crows are ferociously intelligent. They can mimic human speech, use tools and gather for what seem to be funeral rites when another crow dies or is killed. They can identify and remember faces, even among large crowds.
Interessant. Har ofte lurt på hvordan forskjellig utstyr som strømforsyninger, ledlys osv. oppfattes for dyrearter med et bredere sansespekter enn vårt eget..or et menneske vil animasjoner se ut som kontinuerlig bevegelse et sted rundt 24 bilder pr sekund, mens en fuglehjerne kan registrere blinking opp til 145 Hz.
How fast can birds see? - Golden Gate Bird Alliance
A recent study shows how fast birds can see -- for some species, about 40 Hz faster than any other known vertebrategoldengatebirdalliance.org
En favorittsarkasme: « There is a knob marked ‘brightness’ on my TV set, but it does not seem to work.»Zappa hadde også en variant fra før internett...
Jeg vet jo ikke sikkert, men jeg tror at de i sitt stille sinn (og med sine eleverte sanseevner) ler godt av disse mennesketullingene som er opptatt av såntInteressant. Har ofte lurt på hvordan forskjellig utstyr som strømforsyninger, ledlys osv. oppfattes for dyrearter med et bredere sansespekter enn vårt eget..
Når guttungen begynte i ny barnehage så loggfører de bleieskift i en app, før jeg slo av notifications på den appen fikk jeg varsel på telefonen ved bleieskift, inkl hva som var i bleia og konsistens.
16 2/3 om jeg må be. 1/3 av vanlig frekvens. Er visstnok et par kraftverk i Noege som kjører på den frekvensenI forhold til nettfrekvens og blinkin, så tilbrakte jeg for mange år siden en del tid i en bygning som ble forsynt med jernbanestrøm... komfyr, varme, utelys etc gikk på 16 Hz..
Jeg mistenker at katten ville frosset ihjel før tiden var ute.Quantum Cat Experiment Breaks Record By Surviving For Incredible 1,400 Seconds
The state could be used for exquisitely sensitive measurements and even to test the Standard Model.www.iflscience.com
Fun fact: ytterbium er oppkalt etter Ytterby på Resarö ved Stockholm.10,000 atoms of ytterbium cooled down to a few thousandths of a degree above absolute zero
So Voyager-1 does not “really” have a computer, in the sense that it does not have an operating system or RAM or a microprocessor. It was built in the 60s before any of this was invented and used CMOS-based microcontroller chips from Texas Instruments. Overall, it has a 16-bit processor and a MASSIVE memory of 70 KILOBYTES. That is smaller memory than a thumbnail of a phone image today, but it was enough to send images through which we discovered Jupiter has rings and much more. The memory is stored using copper wire circuits with magnetized fields (a precursor to our magnetic disk) which can retain bytes even after losing power.