Føler meg ikke så veldig skyldig, - bortsett fra at jeg gjerne har med et par bøker, - dog ikke Nesbø..... På Madeira i fjor leste jeg Asbjørn Jaklins "Brent Jord"...... også har jeg gjerne noen norske kryssordblader....
Frode Myrhol og Cecilie Lyngby er begge valgt som partiledere i Folkeaksjonen nei til mer bompenger. Det skjedde etter akklamasjon etter at en enstemmig valgkomité gikk inn for dette. I går ville valgkomiteen kaste Myrhol som leder.
Lenge har man trodd at denne tilstanden har vært mer eller mindre meningsløs for oss mennesker, men nå kan forskere ha funnet svar på gåsehudens hemmelighet.
Vår snart 2 år gamle Elektrolux støvsuger har de siste månedene slitt med ekstreme ulyder fra brukerne når den skal ryddes bort.
I dag tok herren i huset på seg å forsøke finne ut hvorfor brukerne føler behov for å utrykke høylytte verbale ukvemsord når strømledningen på støvsuger skal ryddes bort.
Denne makaløse mirakelmaskinen har en helautomatisk innrulling av sin lange strømkabel kun ved et enkelt trykk på en simsallabimknapp.
Nå har denne trylleknappen i lenger tid ikke gitt tilfredstillende resutat hvor den siste halvannen meter med strømkabel ikke vil inn plastboksen hvor miraklene skjer.
Årsak viser seg være at strømkabelen gjennom et par år med ustrekk og innrullet har startet å tvinne seg. Om dette er en avtale støvsugeren har blitt enig med stereoen om vites ikke. Men vi tror ikke beboerne i denne kåken bryr seg med litt brum på stereoen når støvsugermotor gjaller med et støynivå på nær 80dB.
Etter en lenger intern diskusjon ble herren enig med seg selv om å sette av hele 5 minutter av livet til å på tvinne ut strømkabelen slik at den nå er blitt en utsøkt flatkabel. Resultat var mer enn gjennomsnittlig sukksessfult. Kabelen snurrer nå på plass med en slik fart at man nesten kan bli bekymret på vegne av restene av elektroner som måtte ligge igjen i kabelen.
Om man nå ser bort fra den deilige lyden av kabel som automatisk snurres på plass med simsallabimknapp er det en herlig opplevelse av blackening silence når kabelen er på plass. Det er helt klart at flatkabel har sine bruksområder og kan i visse installsjoner få slutt på jalling og etterklang.
^
Man takker for et muligvis aldeles fremragende råd!
Ens egen Electrolux i tildels betydelig mer fremskreden alder har utviklet problemer med den siste alen eller så ifm kabelretraksjon, dog på stillferdig vis.
Ditt meget velkomne hints nytte skal sporenstreks undersøkes i morgen den dag.
NB: At min smussopptager er både eldre og samtidig mindre funksjonsredusert må på ingen måte leses dithen at min interiørhygiene står tilbake for selv den mest iherdige hushjelp!
En slik praksis kan på det sterkeste anbefales!
Undertegnede slumset med vedlikehold av kabel på en slik innretning og følgene
ble en påfallende varmeutvikling med påfølgende røykutvikling.
Renholdsansvarlig klarte, med liv og helse som innsats, å avverge en større katastrofale
ved å bringe apparatet i trygge omgivelser utendørs, før flammer på vakkert vis viste seg.
Den tabben blir ikke gjort en gang til i denne husstand!
Hurra... etter flere timer med surring event jeg å vinne over Amazon sin metode for å avslutte Prime Video.
Faktisk ble frustrasjon snudd til posetivt da jeg fikk e-post med bekreftelse på oppsigelse, og til imponert når abonnement ble avslutte 2 uker senere og ny e-post bekreftet dette.
I dag snudde Amazon dette til slik mange før meg opplever med manglende amerikanske forbrukerrettigheter. Ny e-post var ankommet. Denne kunne informere meg som følger: "Gratulerer! Den kostnadsfrie prøveperioden på Prime Video har startet. ...
.... Du godtar også at vi belaster det angitte kortet ditt, eller et annet lagret kort, når den 7-s kostnadsfrie prøveperioden utløper den..."
Logget på kontoen min og ganske riktig der var et prøveabonnement startet uten at jeg som kunde har initiert dette.