PeriodeLytter
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 26.02.2013
- Antall liker
- 3.312
Da er nok min tid som vær over.
med hilsen
Hans
Da er nok min tid som vær over.
Tror heller jeg hadde satset på vegetar ulv, da slipper man all denne løpingen.
Siden Gjert Ingebrigtsen er persona non grata i Idrettsforbundet,
Dette er da totalt uavhengig av emojis. Han kunne sagt det samme om språk som helhet og hatt like rett.Man kan nesten si at emoji er det mest demokratiske språket vi har i dag. Det er brukerne som skaper tolkningene, ikke et akademi eller en annen autoritet. Det faktum at det kan være forskjellige betydninger for emojis er et bevis på dette.
Å skrive tydeligere/mer ville gjort samme jobben. Folk har det for travelt, er nå min mening sånn jeg ser det fra der jeg står utfra mitt synspunkt.Sara Føreland (46) synes skriftspråket kan være vanskelig, og mener folk må bli flinkere til å sende emojier
Vanskelig å skrive tydelig med det begrensede ordforrådet dagens yngre mennesker besitter...Dette er da totalt uavhengig av emojis. Han kunne sagt det samme om språk som helhet og hatt like rett.
Å skrive tydeligere/mer ville gjort samme jobben. Folk har det for travelt, er nå min mening sånn jeg ser det fra der jeg står utfra mitt synspunkt.
Musk skjønte vel at et ord som Twitter var for vanskelig for den oppvoksende generasjonen.Vanskelig å skrive tydelig med det begrensede ordforrådet dagens yngre mennesker besitter...
Tror du meg ikke? Bare prøv syretesten... spør en yngre person om å beskrive en spiraltrapp.
Om man tar det helt ut blir det et skriftspråk av det.Når de er vant til å skrive med emojier blir det jo en utfordring å skrive hva man faktisk mener slik at mottageren forstår det.
Med emojier blir det jo opp til brukerne å tolke det, og da kan mottagerne godt tolke det annerledes enn det som var ment, og det er visstnok greit?
Å skrive det man mener slik at det blir forståelig for andre er visstnok ikke noe dagens unge bryr seg så mye om
"Hovrofr"?Jeg pleier å nevne tilfellet der jeg hadde en student på kontoret som klagde på en karakter og vi gikk gjennom besvarelsen. Jeg leste opp en setning som var helt feil og s at "dette er jo helt feil, det betyr ..." hvorpå studenten sa "men det var ikke det jeg mente". Og jeg svarte (selvfølgelig) : "Hovrofr skrev du ikke det du mente da?"
Om min sensor hadde begrunnet noe med " Hovrofr " ville jeg bedt om en second opinion.Jeg pleier å nevne tilfellet der jeg hadde en student på kontoret som klagde på en karakter og vi gikk gjennom besvarelsen. Jeg leste opp en setning som var helt feil og s at "dette er jo helt feil, det betyr ..." hvorpå studenten sa "men det var ikke det jeg mente". Og jeg svarte (selvfølgelig) : "Hovrofr skrev du ikke det du mente da?"
Lite trolig, prøv igjen.Gammelnorsk!
Takk @Sluket! Du fikk meg til å føle meg ung og dum igjen. Nei..., vent litt. Jeg forsøker med flere ord. Ung, Dum og Deilig.Tror du meg ikke? Bare prøv syretesten... spør en yngre person om å beskrive en spiraltrapp.
- En del skjønner ikke spørsmålet en gang
- En STOR del vil begynne med å sveive pekefingeren rundt og si "en sånn en vet du"
- En forsvinnende liten del vil kanskje si at "en spiraltrapp, jo - det er en trapp med sirkelformet fotavtrykk hvor trinnene dreier rundt en senterakse"
Vel, det står jo på Internettet nå, så da må det vel være en kime av sannhet der.Kan godt være at du er det! Ikke vet jeg..
Om man tar det helt ut blir det et skriftspråk av det.
Vis vedlegget 947550奻 - Wiktionary, the free dictionary
en.wiktionary.org
Vis vedlegget 947549
Interessant at den myten finnes i et "oppslagsverk".
Tja, jeg har forsåvidt ikke noen problemer med å tro på den biten at hva mannen kjøpte og solgte, hvor ofte og hvor mye ikke var et tema i heimen. Jeg diskuterer aldri med min samboer før jeg kjøper eller selger aksjer (nå har jeg i all hvoedsak indeksfond så det er ikke fryktelig spennende uansett). Om jeg velger å omdisponere noe fra aksjer til renter eller omvendt blir ikke behandlet i "familierådet". Det er forsåvidt ikke hemmelig og jeg prøver ikke å holde det hemmelig og ville svart om jeg ble spurt. Det er bare ikke av interesse for samboeren min, hun er ikke en gang interessert i sine egen investeringer og har knapt noen anelse om hva de er verdt - eneste gang hun kan komme til å se på det er om hun tar seg bryet med å sjekke tallene i selvangivelsen. Tror hun sist logget inn i nettbanken til forvaltningsselskapet i 2019.Språket er blitt veldig fleksibelt. Ektefeller kan opphøre å være "nærstående" når det gjelder aksjehandel, fordi man sjelden snakker om store disposisjoner på mange hundre tusen kroner, mens man tilbringer døgnet sammen, samme hvor gode ektefellenærstående man er..