Jammen bra vi har en nyhetsformidler finansiert over statsbudsjettet som kan gi oss de viktige nyhetene. En studiekompis av meg spiste en gang to grandis til middag men det skjedde i relativ anonymitet på studenthybelen og han var bare sånn middels god i langrenn så ikke verdig riksnyheter. Hans mest minneverdige utsagn til meg var «jeg vil slå deg i absolutt alle idretter» (sannsynligvis korrekt)Erling Braut Haaland spiste to porsjoner med kjøttkaker: – Aldri opplevd det før
Men Erling Braut Haaland måtte ha en ekstra porsjon.www.nrk.no
Unge fotballhåpefulle følger alt Haaland gjør med laserfokus, og han har fått tusener av unge til å stille ganske fine krav til hva som legges på spisebordet. Han promoverer norske grønnsaker, spiser så min kone nikker anerkjennende og har garantert et solid kalori- og næringsbehov til den unike kroppen han har utviklet.Jammen bra vi har en nyhetsformidler finansiert over statsbudsjettet som kan gi oss de viktige nyhetene. En studiekompis av meg spiste en gang to grandis til middag men det skjedde i relativ anonymitet på studenthybelen og han var bare sånn middels god i langrenn så ikke verdig riksnyheter. Hans mest minneverdige utsagn til meg var «jeg vil slå deg i absolutt alle idretter» (sannsynligvis korrekt)
Uten å gå i detaljer så hadde jeg for en del år siden noen samtaler med en psykolog. Hun var _veldig_ klar på at lykkeforskningen er entydig på at ens opplevde lykke går ned når man får barn. Det er altså ingen grunn til å tro på folk som fremstiller dette som det beste som noensinne har skjedd i livet - det er kanskje samfunnets siste tabu i en tid hvor det meste er akseptabelt. Også mest sannsynelig en grunn til den u-formen denne kurven faktisk har hatt. Og at fødelstallene ser ut til å gå i dass. Om man graver litt i materien til foreldre så finner man relativt fort ut at rotårsaken til det meste voksne er frustrete over faktisk er at de har barn.Young People Are Now So Unhappy That They've Changed A Fundamental Pattern Of Life
So long mid-life crisis; hello youth in despair.www.iflscience.com
“There is a literature of at least 600 published papers suggesting that happiness is U-shaped in age and, conversely, that unhappiness is hump-shaped in age,” Blanchflower wrote last month in an article regarding the findings. “Across a variety of datasets and measures, the finding of a midlife low has been consistently replicated.” (…) It’s hard to overstate how universal the U-shape happiness curve was. It had been evidenced in just about every human society tested, from advanced and wealthy countries to developing nations; it was seen in the English-speaking and non-English-speaking world; in places with high and low life expectancies, high and low levels of democracy, irrespective of average earnings or GDP or Gini ratio. (…) Until now. Thanks to an unprecedented downturn in the wellbeing of young people, the U-shaped happiness curve is now closer to a straight line, with life satisfaction highest at the end and lowest at the beginning of adulthood. (…)
“I have exactly the same pattern in 43 countries that I’ve looked at already,” Blanchflower said. “This is kind of scary […] we should have been doing something about this years ago.” So what’s behind the global downturn in youth happiness? Here’s the kicker: we don’t know. (…) “Other than cell phones, I don’t have anything.”
Tenker det blir avslørt at prosedyrer ikke ble fulgt. "Vi bare gjorde slik som vi bruker gjøre".Spørs om ikke det blir et par endringer i prosedyrene fremover.
Bonus og bonus, fru Blom.Tenker det blir avslørt at prosedyrer ikke ble fulgt. "Vi bare gjorde slik som vi bruker gjøre".
Da blir det også enklere å fordele skyld nedover i systemene og bonuser til ledelsen ikke blir skadelidenene.