Sikkert morsomt sitat, men jeg lånte paraply når jeg trengte det, og har aldri blitt bedt om å levere den tilbake og det gjelder vel alle jeg kjenner også....Det er vel en av de mest passende karaktristikker jeg har sett i lang tid....
[COLOR=var(--color-secondaryTitle)]Passer godt i tiden vi lever i:[/COLOR]De fleste kjenner Arthur Arntzen som Oluf, med alle hans ablegøyer som folk ofte ikke forstår faktisk er nokså bitende samfunnskritikk, men Arthur Arntzen har også en annen side, som er mye dypere og jordnær, om livets gleder og begredeligheter.. Blant mange bøker uten Oluf, utkom i 1993 boka "Det svær æ på!" - og det ble et himla rabalder pga mye kreativ og faktisk svært morsom bainnskap, som det heter her nord... Det haglet med avisinnlegg og innringing til lokalradiosendinger, særlig fra de sprengreligiøse miljøene rundt om i distriktene... En kommentar som kom i ei radiosending på NRK Troms, kom faktisk fra en bekjent av meg..
"En ting e nu i alle fall sekkert, - at om ongan ikkje lærer å bainnes heime, - så lærer de det i alle fall i barnehagen.... "
Datt ned en knapp meter kramsnø siste døgn her i nord. Jau.....språket holdes levende. Steike mye bainskap rundt om hushjørnan.Mindre jævelskap og mismot nu førrtida, men du ska hør dæm i Tromsø. Dæm har det jævlig .....og det høres.
Smålig, de kunne ijafall ha høyna til støvsugere og vaskemaskinerGutta fikk penger, jentene shampo og håndklær.
Hardt ut mot forskjellsbehandling: Herrene får penger – kvinnene får sjampo
Vinneren av kvinnenes kvalifisering i Garmisch-Partenkirchen fikk baderomstilbehør i premie, mens herrenes vinner fikk 37.000 kroner.www.nrk.no
Og det er visst på moten å si at likestillingen har gått for langt.Når godt og vel middelaldrende menn reagerer negativt på hvordan kvinner behandles så sier vel det det meste?
Dette er jo tombola-nivå på premiene. Slekt på en pose kaffe iallefall.Gutta fikk penger, jentene shampo og håndklær.