Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det må være det ultimate beviset på at revejakt er blitt politisk ukorrekt når selv salmakere bruker silke poenger i reklamen sin.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    Sitter her og rydder i inboksen på min webmail. Den er ikke i ferd med å flyte over, den har "fosset over" for en god stund siden. :-\

Fant igjen en hyggelig liten mail jeg sendte til ALLER konsernet og tre av magasinene som de utgir. Tror jeg var litt irritert da jeg skrev det. ::)

Kjære redaktører og konsernledelse,

Her forleden ettermiddag / kveld ligger jeg på sofaen og tar en "cowboystrekk" etter middag, sliten etter en lang masete dag på jobb. Freden blir brutt av at telefonen ringer og et kvinnemenneske / jentunge som ikke klarer å uttale navnet mitt riktig drar meg ut av en meget fortjent søvn.

Hun skal IKKE selge meg noe, nei hun skal "feire" Aller, eller var det Autofil? Uansett kan jeg nå få et abonement på Autofil til en serdeles gunstig pris! Jeg spør om hvor mye jeg sparer i forhold til et ordinært abonement? Det vet hun ikke, men etter å ha rådført seg med sine "feirende" kolleger kan hun fortelle at jeg sparer ca 500,-. Du verden sier jeg, det var hyggelig da kan du jo sende meg de pengene til min konto. Nei det ville hun ikke!? Jeg kunne bare få det hvis jeg tegnet abonement på Autofil. Da måtte jeg skuffe damen og og fortelle at jeg ALLEREDE VAR ABONENT ! Jeg har abonert på Autofil siden nummer 2 kom ut! Og jeg er stadig på leting etter nummer 1 for å ha det i samlingen!

Damen syntes det var trist men kan tilby meg et KJEMPETILBUD på Båtmagasinet! Jo takke fan for det. Båtmagasinet har jeg kjøpt siden det første nummeret kom ut, og til konas STORE fortvilelse har jeg alle sammen lagret som referanseliteratur. Jeg har derfor i flere år vært fast abonent som kjøper det for to år om gangen.

Nuvel vår lille venninde kunne da tilby meg et knalltilbud på Jeger Hund og våpen. Javel hvorfor det da? Jeg er også abonent på dette magasinet, også her fra første nummer kom ut. Disse står også samtlige i bokhylla med "fagliteratur"! Og ja fruen er ikke mindre fortvilt over disse enn det hun føler for Båtmagasinet og Autofil!

Kjære venner i Aller, Autofil, Båtmagasinet og Jeger...våpen. Jeg bruker IKKE å ringe til dere for å forstyrre dere i middagshvilen. Faktisk har jeg aldri ringt Jeger hund og våpen, jeg har ringt redaksjonen i Båtmagsinet en gang - for mange år siden! Jeg ringte Autofil for et par uker siden og tilbød dere å bli med på en kjøretur fra Oslo til Kirkenes, da jeg skulle hente min nye bil som kommer til Norge om en ukes tid. En kliss ny Skoda Superb, Elegance 2,0CR 170Hk DSG. Utstyrt med absolutt alt ekstrautstyr som finnes tilgjengelig pr i dag, og enda litt. Antakelig landets dyreste Skoda så langt med listepris på nesten 600.000,-. Hyggelig fyr jeg snakket med men han var ikke interessert.

Nuvel nok om det. Hva hadde disse to telefonsamtalene til Autofil og Båtmagasinet til felles? Jo de foregikk fra meg til redaksjonenes arbeidssted, INNENFOR NORMAL ARBEIDSTID!!!! Jeg ringte ikke til dere og vekket dere!!!! Med mindre dere sover på jobb??

Jeg vil si at jeg blir en smule skeptisk til å fortsette å kjøpe blader fra et konsern som har så liten oversikt at de ringer og plager gamle trofaste kunder på denne måten. Har dere overhodet ikke noen oversikt obver hvem som abonerer på bladene?

Dessuten må jeg ærlig talt si at jeg blir utrolig provosert av disse som ringer for IKKE å selge meg noe! Neida det var ikke det hun ville sa hun!? Enten er dama dum eller så tror hun jeg er dum. Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg finner mest forulempende. Personlig fikk jeg det intrykk av denne "ikkeselgende" telfonselgeren at hun hadde en IQ som var noe lavere enn skonummeret. Og ut fra samtalen kunne jeg slutte at hun har yndige små føtter!

Når dere i Aller bruker telemarketingbyråer så kan dere jo i all anstendighets navn benytte et firma som bruker en ærlig og redelig salgstenikk. Ringe og vekke meg bare for å si at hun ikke skulle selge noe?? En riktig løgnaktig liten tøs var det.

Dessuten kan dere jo fra deres side "vaske" ringelistene. Det er jo helt inn i hælvete tåpelig å ringe til en som allerede er fast abonent, og som også har vært det siden "tidenes morgen".

Neste gang denne stakkars lille damen ringer meg kommer jeg til å ringe til hver og en av dere, hjemme på kveldstid, for å fortelle at jeg sier opp mine abonent på magasiner bsom gies ut av Aller gruppen. At damen kommer til å få nervesammenbrudd etter neste salgsfremstøt får dere ta ansvaret for. Som mangeårig Pondus fan, ( ja jeg har de samlede verker av Frode Øverli ! ) har jeg lært mye om hvordan man skal "knekke" selgere!

Med vennlig hilsen,

Spiralis

Svaret fra Aller ? Legg merke til det, selv her må de absolutt prøve seg med et salgsframstøt ! :eek:

Hei - vi viser til din henvendelser under.

Vi tar dette opp internt (har allerede gjort det) og sjekker rutiner for vask av adresser før telefonsalg.
    Ser at du har abonnement på alle de tre omtalte bladene.

Vi beklager det inntrufne.
    Med vennlig hilsen

Line Aver
    Markedskonsulent
    Aller Norge AS
    tlf. 21 30 10 04

ØNSKER DU Å GI BORT EN JULEGAVE SE TILBUD PÅ 21 MAGASINER/BLADER PÅ www.allerjul.no

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Telefonsalg er jo satt ut til andre firmaer enn de som gir ut bladene, men tilhører stort sett samme konsern (i dette tilfellet Aller). For et par tre år siden fikk mine foreldre telefon fra en selger av vår publikasjon. De fortalte høflig at sønnen deres er journalist i publikasjonen, og at de ikke trengte noe tilbud. Da svarte selger at han sikkert kunne tilby dem et rimeligere abonnement enn det jeg kunne... Yeah, right! ::)

Dagens sitat:

When we have fullfilled our promise of a good government, I will cut my beard.
    Fidel Castro 1959. ;D

Fidel var/er forresten overraskende flink i engelsk. Også sønnen kunne språkføre seg ganske bra som barn i et intervju som ble vist i programmet "Da Castro inntok Hilton" på NRK forleden kveld.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Every day, a male co-worker walks up very close to a lady at the coffee machine, inhales a big breath of air, and tells her
    that her hair smells nice.

After a week of this, she can't stand it anymore, takes her complaint to a Supervisor in the personnel department and
    asks to file a sexual harassment grievance against him.
    The Human Resources supervisor is puzzled, and asks: "What's sexually threatening about a co-worker telling you that your hair smells nice?"

The woman replies, "It's Keith... the midget."

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det er mulig at Widerøe-pilotene virker noe persillebladmessige, men jeg ble mest betenkt over 17-åringens, og hans fars, holdning. Den unge herrens utsagn "Hele bygda kan ikke ta hensyn til to piloter" får meg til å undres om "hele bygda", som iflg Wikipedia har i overkant av 10.000 innbyggere, er ute og råner om natta - i fem-seks biler? ;D

http://www.dagbladet.no/2011/07/20/nyheter/ungdomskultur/innenriks/17363860/

G

Gjestemedlem

Gjest
    1999: Offer by Google to sell itself rejected by Excite

According to Justin Rohrlich, writing for Minyanville.com, later in 1999, two graduate students at Stanford University, Sergey Brin and Larry Page, decided that Google, the search engine they had developed, was taking up time they should have been using to study. They went to Bell and offered it to him for $1 million, but Bell rejected the offer, and later threw Vinod Khosla, one of Excite's venture capitalists, out of his office after he had negotiated Brin and Page down to $750,000. Excite's refusal to buy what became a $180 billion company by 2010 was labeled by Rohrlich a "stupid business decision".

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvordan lage et effektivt kjøleskap av to terracottapotter, litt sand, limbånd eller kork, vann og et hådkle. :)

[video]bSZH0K-Qhuw [/video]

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126
    Lets see, activating troll mode... add more troll or not... :p Currently att 68%...

Yes, I can see how this would come in handy from time to time... ;D

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    68 prosent? Synes det ble litt mye trolling, jeg da. Pass på så ikke moderatorene tar deg.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.113
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    coolbiz skrev:
    Dagens på Facebook...
    Ja, jeg skvatt skikkelig til da jeg så bildet av han. Tenk så skremmende det må være å møte han i en mørk bakgate... :-\

::)
    Skvetten, du. Min facebookvenn så overstadig normal ut på bildet før jeg anonymiserte det en smule. Har vi en felles fb-venn her, kanskje? Tror dere er i samme bransje.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    coolbiz skrev:
    baluba skrev:
    coolbiz skrev:
    Dagens på Facebook...
    Ja, jeg skvatt skikkelig til da jeg så bildet av han. Tenk så skremmende det må være å møte han i en mørk bakgate... :-\

::)
    Skvetten, du. Min facebookvenn så overstadig normal ut på bildet før jeg anonymiserte det en smule. Har vi en felles fb-venn her, kanskje? Tror dere er i samme bransje.
    Jeg tenkte mer på den Fjordland-lapskausen. Trodde det var han som så hardkokt ut... ;D
    Tror ikke vi har felles FB-venn her, men det er jo mulig. Jeg har ikke vært på FB siden tragedien, og har ikke så veldig mange venner at det gjør noe. Bransjefolk finnes det selvfølgelig noen av, men ikke så veldig mange at det er åpenbart hva jeg jobber med. Eh, hvis du ikke leser profil-informasjonen min. Det er en forbannelse å være journalist på FB, for da må man passe seg så jævlig for å ikke uttale seg skjevt. Det slår fort tilbake på oss også, hvis vi gjør en "ordførerkandidat" i den ene eller andre retningen. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn