Din(e) favoritthifiselger(e) ? ? :)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.990
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
DoMentor skrev:
men når det er sagt kommer det nok en del an på hvordan vi som kunder / forbrukere møter selgerne også ;) Mao min erfaring er at hvis man er ydmyk, høflig & imøtekommende er som regel selgeren det også, ganske enkel & basal psykologi, egentlig :)

Mvh :)
Det gjelder desverre ikke alle :(
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.764
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Paul (pmaudio), og Morten (NAT)
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
Vermin skrev:
DoMentor skrev:
men når det er sagt kommer det nok en del an på hvordan vi som kunder / forbrukere møter selgerne også ;) Mao min erfaring er at hvis man er ydmyk, høflig & imøtekommende er som regel selgeren det også, ganske enkel & basal psykologi, egentlig :)

Mvh :)
Det gjelder desverre ikke alle :(
Vel, jeg sa som regel ;) Jada, har vært borti noen arrogante klyser som har disset mine preferanser jeg også, og prøvd å prakke på meg deres produkter, men det spiller ingen rolle hvem det er sånn sett. Det er faktisk IKKE det denne tråden handler om, serru ;)

Mvh :)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
En tykk bunke tusenlapper synlig og klar til å brukes, lokker frem det beste i de fleste selgere
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
lars_erik skrev:
Aleksander på Soundgarden Bodø.
Kjempeservice :)
Helt enig. Pluss Flere på Oslo HiFi Center, bl.a. Henning, Tor Aamodt / Lyric.

Men egentlig er det så mange hjelpsomme, trivelige ansatte, forhandlere og importører, at jeg har mest lyst til å si "Ingen nevnt, ingen glemt"...

mvh. VilhelmW
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
65finger skrev:
En tykk bunke tusenlapper synlig og klar til å brukes, lokker frem det beste i de fleste selgere
Eller det "verste" ? ? ? Sorry, klarte bare ikke å dy meg ;D

Mvh :)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
DoMentor skrev:
65finger skrev:
En tykk bunke tusenlapper synlig og klar til å brukes, lokker frem det beste i de fleste selgere
Eller det "verste" ? ? ? Sorry, klarte bare ikke å dy meg ;D

Mvh :)
Det går med unntak av noen som er nevnt i denne tråden ut på ett ;D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Om jeg får skryte av en "kollega", og trekke fram en: Paul/PM Audio.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Mange takk for den, finger'n. :-[

Men helt seriøst. Det er virkelig mange trivelige folk i bransjen, og jeg har hatt mange gode kundeopplevelser oppigjennom. Mange av mine favoritter har fått hyggelige tilbakemeldinger allerede, Morten hos NAT, Tor hos Lyric, Trond hos Maxwell. Det er kanskje urettferdig å trrekke fram bare en av dem.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
65finger skrev:
DoMentor skrev:
65finger skrev:
En tykk bunke tusenlapper synlig og klar til å brukes, lokker frem det beste i de fleste selgere
Eller det "verste" ? ? ? Sorry, klarte bare ikke å dy meg ;D

Mvh :)
Det går med unntak av noen som er nevnt i denne tråden ut på ett ;D
I know, men det var bare så fristende ;D Anyway, så er jeg takknemlig for at det også finnes både ydmyke, flinke, seriøse & kompetente selgere som faktisk har skjønt og erkjent at de må ta utgangspunkt i kundens økonomi, preferanser & forutsetninger, og IKKE i hva de tjener mest på sånn sett ;) Jeg tør påstå at det vil både generere mer positiv omtale ifht venner, familie etc, og ikke minst mersalg både på kort, & ikke minst lang sikt ;)

Mvh :)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Mange takk for den, finger'n. :-[

Men helt seriøst. Det er virkelig mange trivelige folk i bransjen, og jeg har hatt mange gode kundeopplevelser oppigjennom. Mange av mine favoritter har fått hyggelige tilbakemeldinger allerede, Morten hos NAT, Tor hos Lyric, Trond hos Maxwell. Det er kanskje urettferdig å trrekke fram bare en av dem.
Morten (NAT) og Roald er superfyrer
 
M

Morpheus

Gjest
Roald M er utrolig trivelig, men ikke alltid like tilgjengelig... endte dermed opp med å kjøpe music-streameren på Komplett for 14 dager siden :/. Terje i Audioaktøren har jeg også positive erfaringer med <3 Holfi :). Snakket for noen år siden med Håkon Rognlien over telefon.. wow der var det mye entusiasme :). Hadde jeg møtt han "face to face" hadde jeg sikkert endt opp med å kjøpe noe.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.176
Antall liker
8.327
Torget vurderinger
12
Jeg vil ta med Odder fra Audioroyal også som en jeg har god erfaring med. De øvrige er visst nevnt. Skrekkeksempelet jeg opplevde på vestlandet et sted skal ikke nevnes ytterligere . . . :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.523
Antall liker
2.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har truffet flere av de som nevnes her og er enig.

Jeg tror at en del av dem som har dårlig erfaring med selger/butikker også må se på hvordan de selv er/opptrer i en slik situasjon....?
For å være kledelig beskjeden; jeg har aldri opplevd sure/nedlatende selgere innenfor denne brasjen. ;)
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Morten på NAT-uten tvil.Har handlet mye med han og forhørt meg om andre ting og serviceinnstillingen er upåklagelig.Han har bestandig tid til deg og du føler at du blir tatt seriøst og tatt vare på som kunde.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Vi kan jo fortsette; hyggeligste hifiskribenten, hyggeligste personen her på "Sentralen" osv.... Basic er dette kamuflert nedrakking av enkelte, fordi jeg sjøl og mange med meg, nokså automatisk vil preferere de som nevnes her som "hyggelige". De som ikke nevnes, blir da de mindre hyggelige. Jeg synes dette blir litt dumt - sånn motsatt gapestokk, på en måte.

mvh. VilhelmW
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
VilhelmW skrev:
Vi kan jo fortsette; hyggeligste hifiskribenten, hyggeligste personen her på "Sentralen" osv.... Basic er dette kamuflert nedrakking av enkelte, fordi jeg sjøl og mange med meg, nokså automatisk vil preferere de som nevnes her som "hyggelige". De som ikke nevnes, blir da de mindre hyggelige. Jeg synes dette blir litt dumt - sånn motsatt gapestokk, på en måte.

mvh. VilhelmW
du store min :eek:
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Har handla all min "nyhifi" hjå hifi-Lars på Stereofil, har veldig sansen for heile den gjengen. Morten på NAT er og eit kremfjes. For ikkje å snakke om Roald Mikkelsen!
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Må føre opp Jørn Rune (Snickers-is) her. Har ikke handlet noe av han ennå men makan til service og oppfølging skal du lete lenge etter. En virkelig ildsjel med nødvendig kunskap.


Geir Arne
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
VilhelmW skrev:
Vi kan jo fortsette; hyggeligste hifiskribenten, hyggeligste personen her på "Sentralen" osv.... Basic er dette kamuflert nedrakking av enkelte, fordi jeg sjøl og mange med meg, nokså automatisk vil preferere de som nevnes her som "hyggelige". De som ikke nevnes, blir da de mindre hyggelige. Jeg synes dette blir litt dumt - sånn motsatt gapestokk, på en måte.

mvh. VilhelmW

Ting er sjelden hvitt eller svart. De fleste er jo flinke folk. Men pga geografisk spredning, ulike intresse-felter innen hobbyen osv så vil det jo være noe ulike svar. De som ikke nevnes er ikke "bad guys " for det... 8)
 

HPL

Medlem
Ble medlem
20.02.2009
Innlegg
29
Antall liker
2
Sted
Bergen
Torget vurderinger
3
Moiz v/Mujtaba og Renaissance Audio v/Roald.
Mange flinke selgere og butikker, men disse to er eksepsjonell!
 

ricardo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
78
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Ole hos hi fi klubben drammen og John F. Stieglitz på hi fi hjørnet drammen. Flotte folk som ikke bare er ute etter penga men faktisk vil gi deg som kunde det du trenger, ikke nødvendigvis det dyreste.
Har ellers så og si bare gode erfaringer med folket her på sentralen
Mvh Richard
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
VilhelmW skrev:
Vi kan jo fortsette; hyggeligste hifiskribenten, hyggeligste personen her på "Sentralen" osv.... Basic er dette kamuflert nedrakking av enkelte, fordi jeg sjøl og mange med meg, nokså automatisk vil preferere de som nevnes her som "hyggelige". De som ikke nevnes, blir da de mindre hyggelige. Jeg synes dette blir litt dumt - sånn motsatt gapestokk, på en måte.

mvh. VilhelmW
Joda, men da bør kanskje både en del kunder, og ikke minst hifiselgere gå de nødvendige rundene både i og med seg selv, og endre / skjerpe holdning, og ikke minst adferd ? ? Jeg synes faktisk at det er 110 % på sin plass å rose de som fortjener det, hvis noen mener at dette er kamuflert nedrakking, og føler seg dissa / utenfor pga det er det deres fordømte problem og ikke mitt, ærlig og alvorlig talt altså. Isåfall er det kanskje en veldig god grunn til det ? ? ? Hifi pushere som disser både kundens og "nabobutikkens" utstyr / preferanser, og som prøver å prakke på meg deres utstyr pga at det er "verdens" beste yeah right, kan du få gratis av meg, jeg har opplevd det også, tro du meg.

Mvh

PS det ironiske her er at istedenfor å oppmuntre både meg og andre her på HFS sånn sett rakker du ned på initiativet mitt om å lage en positiv tråd her inne faktisk, trist spør du meg. Så for min del kunne du like godt ha spart oss alle for denne kommentaren, faktisk......... anyway, ha en forts.flott dag.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.421
Antall liker
1.147
Torget vurderinger
4
ricardo skrev:
Ole hos hi fi klubben drammen og John F. Stieglitz på hi fi hjørnet drammen. Flotte folk som ikke bare er ute etter penga men faktisk vil gi deg som kunde det du trenger, ikke nødvendigvis det dyreste.
Har ellers så og si bare gode erfaringer med folket her på sentralen
Mvh Richard
Jeg har handlet med JFS og er fornøyd med handel og service.
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
39
Sted
Trondheim
John @ Acoustic Elegance: Kunnskap og kundeinnstilling
Frode @ Acoustic Tuning: Hjelpsom og meget positivt innstilt
Tim @ (ex) TonArt: Ærlig, entusiastisk og null respekt for politisk korrekthet

Ellers det mange andre greie selgere der ute også. Det er ganske sjelden selgeren selv som stopper meg fra å gjennomføre kjøpet.

Mvh
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
DoMentor skrev:
Joda, men da bør kanskje både en del kunder, og ikke minst hifiselgere gå de nødvendige rundene både i og med seg selv, og endre / skjerpe holdning, og ikke minst adferd ? ? ? Jeg synes faktisk at det er 110 % på sin plass å rose de som fortjener det, hvis noen mener at dette er kamuflert nedrakking, og føler seg dissa / utenfor pga det er det deres fordømte problem og ikke mitt, ærlig og alvorlig talt altså. Isåfall er det kanskje en veldig god grunn til det ? ? ? Hifi pushere som disser både kundens og "nabobutikkens" utstyr / preferanser, og som prøver å prakke på meg deres utstyr pga at det er "verdens" beste yeah right, kan du få gratis av meg, jeg har opplevd det også, tro du meg.

Mvh
Det har jeg også - og det gjelder i alle bransjer. Sånt er direkte uprofesjonelt. Jeg har faktisk opplevd de verste eksemplene i bilbransjen; " bilen du trenger, er denne..." Det ble ikke den bilen, for å si det kort. En selger veit bedre enn a) å rakke ned på konkurrenter og b) rakke ned på konkurrentenes produkter / varer. Derfor er det alltid like artig å oppleve selgere som har vært på kurs, og lært seg å si "joda, produkt X er sikkert bra, det også"...

Jeg satte det litt på spissen i mitt innlegg, for jeg mener absolutt at de som fortjener heder, ære og ros, skal få det. ;D

mvh. VilhelmW
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
VilhelmW skrev:
DoMentor skrev:
Joda, men da bør kanskje både en del kunder, og ikke minst hifiselgere gå de nødvendige rundene både i og med seg selv, og endre / skjerpe holdning, og ikke minst adferd ? ? ? Jeg synes faktisk at det er 110 % på sin plass å rose de som fortjener det, hvis noen mener at dette er kamuflert nedrakking, og føler seg dissa / utenfor pga det er det deres fordømte problem og ikke mitt, ærlig og alvorlig talt altså. Isåfall er det kanskje en veldig god grunn til det ? ? ? Hifi pushere som disser både kundens og "nabobutikkens" utstyr / preferanser, og som prøver å prakke på meg deres utstyr pga at det er "verdens" beste yeah right, kan du få gratis av meg, jeg har opplevd det også, tro du meg.

Mvh
Det har jeg også - og det gjelder i alle bransjer. Sånt er direkte uprofesjonelt. Jeg har faktisk opplevd de verste eksemplene i bilbransjen; " bilen du trenger, er denne..." Det ble ikke den bilen, for å si det kort. En selger veit bedre enn a) å rakke ned på konkurrenter og b) rakke ned på konkurrentenes produkter / varer. Derfor er det alltid like artig å oppleve selgere som har vært på kurs, og lært seg å si "joda, produkt X er sikkert bra, det også"...

Jeg satte det litt på spissen i mitt innlegg, for jeg mener absolutt at de som fortjener heder, ære og ros, skal få det. ;D

mvh. VilhelmW
Flott, da er vi basically enig, tross alt ;)

Mvh :)
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.384
Antall liker
3.572
Torget vurderinger
49
Tor på Lyric Hifi :)
Fantastisk service og tilgjengelighet , har det lille ekstra , og går meget langt med og få deg fornøyd . Alltid positiv og løsningsorientert , og veldig tolmodig .
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
Håvar Snapa (Planetsnapa) er uten tvil min mann. Topp service og ekte interresse. :D
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.174
Antall liker
561
I gamle dager, det vil si tidlig på 90-tallet, pleide jeg å ta turen innom en lokal hifi-sjappe titt og ofte, og vi pleide ofte å bli stående å slå av en prat. Var alltid koselig og jeg var oppdatert på det meste som skjedde hos han. vet ikke hva han heter, ei husker jeg navnet på butikken da han bare drev denne i ca 2-3 år før han måtte legge inn årene og gi opp.

Men var en koselig kar, selv om jeg ikke akkurat kan si at jeg var en innbringende kunde hos han. Tror han satte pris på mine turer innom også - skulle nok handlet der mer enn jeg gjorde (uten at jeg tror det hadde medført at butikken hans gikk så mye bedre).
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Gutta på Stereofil i Oslo, absolutt.
Kjøpte nettopp par nummer 3 av Klipsch høyttalere, og service og good feeling hver gang.
 
Topp Bunn