Din verste plate i samlingen?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.583
Torget vurderinger
4
Det er nok noen lik i lasta hos meg også.
Den desidert værste må være DDE rompa mi.
Trur jeg hadde røyka sokkan mine den dagen jeg kjøpte den.

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Jeg har et par go' biter gjemt bort, bla Ace of Base's single The sign, og ikke minst Sway sin Red :-[

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Neeiii! Red er jo bra da! ;) Ps.han hette Espen L.på den plata..
Bare gi meg adressen din så skal jeg sende den til deg slik at du har en i reserve ;)

Lin

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Bare gi meg adressen din så skal jeg sende den til deg slik at du har en i reserve ;)

Lin
Har både Red og blue,som er nesten den samme plata..Blue var vel den Amerikanske utgava med et par andre sanger.. Han er jo kraftig undervurdert synes jeg..selv om han har noen småkvalmende sanger da ;)

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Det er elendige greier!! Men har du sett på kul fyr? Utolig bra personlighet.veldig underholdende :) Han var jo også gjest på Big brother..

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
32.885
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Har nok en del feilskjær opp i gjennom åra jeg og, men samlementaliteten gjør at jeg beholder det meste.... :-/

Har et par M. Bolton CD'er på samvittigheten, og en remse MrMusic.
Yabba Dabba Dance...... :-[
Uff, når jeg tenker meg om, er det faktisk en hel del....

Så er det cover-kjøpene også da....
Ett fikk riktignok en lykkelig slutt; kjøpte Country Life med Roxy Music for kr 17,50 for mange år siden, i pubertal fryd over coveret, men var absolutt ikke moden for musikken, så den havnet bakerst i stativet. En del år senere har jeg fått øynene opp for hvor bra dette og annet tidlig Roxy Music er - og coveret er jo stadig like siklefint... ;D

Ellers ser jeg av andre innlegg at smaken er delt og med hull i midten. Godt at noen forsvarte "Relish" væffal, snadderskive!

Mvh

Lagga

B

bamsemann

Gjest
Mine værste plater i samlingen er The Dark Side of the moon og The Wall av Pink Floyd. Vurderer sjeldent å bytte bort plater, men det gjør jeg virkelig med disse to her. Så bare stikk dere frem de av dere jeg ikke liker som jeg ønsker alt vondt, så jeg kan bli kvitt disse platene.
Er du gal mann!!!!!!!!! Det er jo knallplater.... Dark side of the moon er en av rockehistoriens stoooore!!! ???

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Er du gal mann!!!!!!!!! Det er jo knallplater.... Dark side of the moon er en av rockehistoriens stoooore!!!  ???
"Dark side of the moon" er etter min mening en av rockehistoriens mest oppskrytte plater. Litt slitsom! Og dette kommer fra en kar som ellers har veldig sansen for Pink Floyd. Men dårligst i samlingen,.......nei ;). Har også to eksemplarer av den selv :-/.

madsun

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.02.2003
Antall liker
4
U2 - Zooropa må være det værste som noensinne har sneket seg inn i samlingen. Gjemmer den bak Luxus Leverpostei og Best of Celtic (som er gjemt lengst bak)

B

bamsemann

Gjest
"Dark side of the moon" er etter min mening en av rockehistoriens mest oppskrytte plater. Litt slitsom! Og dette kommer fra en kar som ellers har veldig sansen for Pink Floyd. Men dårligst i samlingen,.......nei  ;). Har også to eksemplarer av den selv  :-/.
Men F.R.A.N.K. da........... ;D

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.532
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Vi har en plate av George Zamfir, husker ikke tittelen, men dette er ikke musikk man kjøper frivillig.... Panfløyte helvete
Vi fikk den i gave.... ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.415
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Mine værste plater i samlingen er The Dark Side of the moon og The Wall av Pink Floyd. Vurderer sjeldent å bytte bort plater, men det gjør jeg virkelig med disse to her. Så bare stikk dere frem de av dere jeg ikke liker som jeg ønsker alt vondt, så jeg kan bli kvitt disse platene.
Dersom det er spesialpressingar (er på jakt etter den japanske The Wall), kan eg vere hjelpsam med å ta desse skrekkelege platene.
Men om andre heller vil hjelpe, må eg innrømme å ha nokre eksemplarar av desse skivene frå før. Den forferdelege DSOTM er også einaste plata eg har slitt ut og måtte kjøpe ny av. Ho var (iallfall deler av plata) spelt minst 2000 gonger, så eg måtte ha to nye, ei i half-speed-utgåve, berre sånn til skrekk og åtvaring. Seinare har på mystisk vis same album kome inn i både CD- og SACD- samlinga.

Forferdelege greier. Eg spelar ho kvar gong eg skal teste perspektiv (klokkekiminga, og flukten før denne), og ofte for å sjekke bassfundamentet i høgtalarar/rørforsterkarar. Så du skjønar it's hard to be an audiophilemann.

taterunge

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
0
Dersom det er spesialpressingar (er på jakt etter den japanske The Wall), kan eg vere hjelpsam med å ta desse skrekkelege platene.
Men om andre heller vil hjelpe, må eg innrømme å ha nokre eksemplarar av desse skivene frå før. Den forferdelege DSOTM er også einaste plata eg har slitt ut og måtte kjøpe ny av. Ho var (iallfall deler av plata) spelt minst 2000 gonger, så eg måtte ha to nye, ei i half-speed-utgåve, berre sånn til skrekk og åtvaring. Seinare har på mystisk vis same album kome inn i både CD- og SACD- samlinga.

Forferdelege greier. Eg spelar ho kvar gong eg skal teste perspektiv (klokkekiminga, og flukten før denne), og ofte for å sjekke bassfundamentet i høgtalarar/rørforsterkarar. Så du skjønar it's hard to be an audiophilemann.

Er nok ingen spesialpressing, da jeg kun har de på plater. Men de er fryktelig lite brukt. DSOTM er kun spilt halvannen gang.

B

bamsemann

Gjest
Er nok ingen spesialpressing, da jeg kun har de på plater. Men de er fryktelig lite brukt. DSOTM er kun spilt halvannen gang.
Dette må du jobbe med taterunge! Spill den mer!!!! ;)

B

bamsemann

Gjest
Haha, som Densen ville sagt det: "Life is short for boring music".
Her må vi prøve å hjelpe din tapte musikksjel.

Dark side of the moon er en rockeklasiker du må jobbe deg inn i.. Ikke gi opp her taterunge, det finns håp for deg også... Amen... M.V.H. Bamsemann, selvutnevt musikksjelfrelser... ;)

taterunge

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
0
Her må vi prøve å hjelpe din tapte musikksjel.

Dark side of the moon er en rockeklasiker du må jobbe deg inn i.. Ikke gi opp her taterunge, det finns håp for deg også... Amen... M.V.H. Bamsemann, selvutnevt musikksjelfrelser... ;)

Jeg kjenner plata inn og ut. Begge foreldrene mine elsker Pink Floyd, så jeg har hørt den en del ganger kan man si.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
St. Anger er vel den desidert dårligste platen i samlingen min, kjøpte skiva uten å ha hørt gjennom den først :( grøss og gru! At dette er de samme gutta som lagde klassikere som enter sandman, one, for whom the bell talls og master of puppets skulle man aldrig tro etter å ha hørt på dette makkverket av en cd.
Åå vi er så sinte liksom...
Jeg skjønte vel at noe var forferdelig galt med metallica når jeg så some kind of monster :)

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Olsen Brothers - Wings of Love

Det blir ikke verre enn dette :-[
RODA
Den har eg og ;D,

Flere andre i samme kategori også, vanskelig å si hva den værste er, de blir jo ikke spilt lenger.

Mvh
Geir :)

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.417
Torget vurderinger
2
Jeg kjenner plata inn og ut. Begge foreldrene mine elsker Pink Floyd, så jeg har hørt den en del ganger kan man si.
Etter å ha lest dette har jeg prøvd å gå i meg selv og forestille meg hvordan jeg ville reagert på DSOTM idag , hvis den ikke hadde vært en del av oppdragelsen og livet mitt, hvis jeg aldri hadde hørt den før, og hørte den for første gang.

Jeg har prøvd i flere timer, men jeg har ikke sjangs.

Hvis du setter deg ned alene med et helt greit anlegg og ikke nødvendigvis vinylversjonen av plata, hvis du allerede liker elektrisk forsterket gitarmusikk i tradisjonelle harmonier og har evnen til å slappe av og la assosiasjonene løpe fritt, da må du få en fin opplevelse. Jeg kan ikke forstå annet.

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
110
Har vel egentlig ikke, men hadde: Freddy Kristoffersens "Levende låter". Den fløy over 20 meter og krasjlandet og kilte seg fast mellom to metallrør på en klappstol, og da var den til min store glede ikke veldig spillbar lenger (i allefall ikke de to-tre første sangene på hver side).

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
195
Sted
Bergen
Olsen Brothers - Wings of Love

Det blir ikke verre enn dette
Tiltredes......det vrenger seg inni meg når den spilles på radio..... :p :p

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ingen slår min verste plate. Det var et feilkjøp, en Melodia-skive med kun russisk skrift.. unntatt overskriften "The Chimes".

Jeg tenkte at det kunne dreie seg om Rachmaninov's The Bells (i et svakt øyeblikk). Det var det ikke, men en samling av kirkeklokkelyder fra hele Russland.. attpåtil tvilsomt innspilt.

Mvh Vidar P

T

Thomas_Lutro

Gjest

Dog er den kjøpt utelukkende for humorens skyld. ;D

De mest skamfulle greiene har jeg kvittet meg med, og fortrengt. :-[

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Mega Dance 2 og singlene til Rednex: Cotton Eye Joe og Old Pop In An Oak! Det er skremmende, men det er noen av de første CDene jeg kjøpte. Akk så kult det var den gang!
Pøh! Rednex: Cotton Eye Joe er jo et must på alle fjøs- eller låvefester litt utpå når man begynner å bli drita! Bra musikk, nei. Morsom musikk. På en fjøsfest er det kååånge!! ;D ;D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg er nesten helt sikker på at jeg "vinner" denne kåringen. Jeg har ingen unnskyldning. Eneste grunnen til at jeg kjøpte den var at den var billig (tror det var sånn 5 for 200 tilbud eller noe slikt). Eneste grunnen til at jeg tror den fortsatt befinner seg i huset (er usikker på hvor) er at den er morsom på bad taste 80-talls party.

Hvilken plate snakker vi om?

Boy George - SOLD

Boy George er som kjent ikke noe å skryte av i utgangspunktet, og dette er vel den dårligste plata hans... Urk! Jeg føler meg skitten...

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg har "Stølen/Fjellvang Og Døgnfluene" med "Laksefeber" :-[. Plata inneholder "klassikere" som "Snellehyl" og "Hekta på Hekto" !!! :'( :'( :'( :'( ;D

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Har bytte vekk mye av det verste, men fortsatt har jeg Jean Michel Jarres "Waiting for Costeau". Helt jævlig. Dessuten har jeg "East of the sun, west of the moon" med A-ha. Også dølle saker. Men utenom det har jeg faktisk vært flink til å kvitte meg med unødvendigheter:)

Vel: største bomkjøpet i 2005 var helt klart Levellers' siste: "Truth and lies". Så uhorvelig platt og sjarmløst (og i tillegg med ELENDIG produksjon) at jeg anbefalte en kompis av meg som er enda større Levs-fan enn meg å IKKE kjøpe den. Trist med tanke på hvor bra disse gutta var for bare 5 år siden.

O

OldBoy

Gjest
Har kjøpt mange dårlige plater i årenes løp, ja. De fleste har jeg bare kastet eller solgt, men noen er jo bare så ille at de ikke går an å bli kvitt.

Mark Knophlers "Golden Heart" kommer høyt på listen.
Sissel Kyrkjebøs "Innerst i sjelen" er bare helt uutholdelig.
Og så har jeg en med Paul McCartney og Wings: "Wings' Greatest Hits"....hva skal jeg si, jeg får frysninger bare jeg tenker på den.
Pluss noe møl med George Zamfir fra den perioden hvor alle, dessverre også jeg, skulle høre på panfløyte.
Og.. og...

Nei! Nå ble jeg jammen deprimert. Får heller begynne å tenke på all den gode musikken som finnes.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Jeg har nettopp blitt vinylfrelst og kunne virkelig tenke meg DSOTM på Vinyl (om det er det du har ?). ;)

lomax

Medlem
Ble medlem
24.09.2004
Antall liker
0
Har "GREASE", med Travolta & John.. uspilt, på vinyl.
Julepresang fra 80 tallet.
Retro på sitt værste.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Er det virkelig ingen andre enn meg som har F.R.David "words".   Det er uten sammenligning tidenes værste album!
(skal ved første anledning kastes langt vekk selvfølgelig)
Den plata stinker.
Jeg har denne plata. Glimrende melankoli-synth-pop fra 80-tallet. Jeg elsker den plata! ;)

Verste skrives med "e" forresten...

B

bamsemann

Gjest
Har egentlig kvitta meg med alle dårlige plater, har nok dumpa 2-300 stk de siste 10 åra.

Men kan jo plukke fram et dårlig førjulskjøp.. David Gray- Life in slowmotion..

Grusomt dårlig! Med grusomt dårlig lyd! UFF OG UFF...

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Har "GREASE", med Travolta & John.. uspilt, på vinyl.
Julepresang fra 80 tallet.
Retro på sitt værste.
Alt til sin tid, min gode mann!

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.596
Torget vurderinger
2
Har ei skive som heter fest i kniplia med kniplia pukkverk eller noe sånt. Jonas Fjeld er med men fytte rakkern for noe dritt! :)

Topp Bunn