P
PacMan
Gjest
Dei er veldig bra til prisen. Kjøpte eit par av dei til min far.Epos ESL3 til 3000 kr og noe naim greier, hos Lyric det også.
Sleiven
Dei er veldig bra til prisen. Kjøpte eit par av dei til min far.Epos ESL3 til 3000 kr og noe naim greier, hos Lyric det også.
Sleiven
For meg så var det store skillet kun for noen uker siden når jeg fikk meg nye mellomtoner og diskant. Overgangen var ventet å være til det bedre, men det er for meg ikke å overdrive at det er blitt en helt annen tidsalder. Før og etter ALE. En detaljrikdom og smekk jeg aldri har hørt gjengitt noen gang tidligere. Glemt er TAD, beyma, gpa, altec, jbl og ag. Glemt er alle andre varianter som jeg har siklet på men ikke har vært i stand til å realisere. glemt er alt annet som man nå engang trodde var det ultimate. Selv de mest kostbare oppsett jeg har hørt er for meg ikke i nærheten lenger. Jeg har blitt ALEifisert.
Er såpass heldig at jeg får høre dette hver dag, dog i entrylevel versjoner. Jeg kan rett og slett ikke forestille meg hvordan de mer kostbare versjonene av disse driverene presterer, rett og slett fordi jeg aldri har hørt det.
det kan jeg underskrive på. En avsindig oppgraderingFor meg så var det store skillet kun for noen uker siden når jeg fikk meg nye mellomtoner og diskant. Overgangen var ventet å være til det bedre, men det er for meg ikke å overdrive at det er blitt en helt annen tidsalder. Før og etter ALE. En detaljrikdom og smekk jeg aldri har hørt gjengitt noen gang tidligere. Glemt er TAD, beyma, gpa, altec, jbl og ag. Glemt er alle andre varianter som jeg har siklet på men ikke har vært i stand til å realisere. glemt er alt annet som man nå engang trodde var det ultimate. Selv de mest kostbare oppsett jeg har hørt er for meg ikke i nærheten lenger. Jeg har blitt ALEifisert.
Er såpass heldig at jeg får høre dette hver dag, dog i entrylevel versjoner. Jeg kan rett og slett ikke forestille meg hvordan de mer kostbare versjonene av disse driverene presterer, rett og slett fordi jeg aldri har hørt det.
Hva er ALE?det kan jeg underskrive på. En avsindig oppgraderingFor meg så var det store skillet kun for noen uker siden når jeg fikk meg nye mellomtoner og diskant. Overgangen var ventet å være til det bedre, men det er for meg ikke å overdrive at det er blitt en helt annen tidsalder. Før og etter ALE. En detaljrikdom og smekk jeg aldri har hørt gjengitt noen gang tidligere. Glemt er TAD, beyma, gpa, altec, jbl og ag. Glemt er alle andre varianter som jeg har siklet på men ikke har vært i stand til å realisere. glemt er alt annet som man nå engang trodde var det ultimate. Selv de mest kostbare oppsett jeg har hørt er for meg ikke i nærheten lenger. Jeg har blitt ALEifisert.
Tror jeg er enig med deg her. Da jeg hørte doble quader etc spilte de fleste stolt på sølvsuper 11 med noen tragiske kasser fra Ørsta høytalerfabrikk. Så forskjellen var ganske så ekstrem.For meg så var det store skillet kun for noen uker siden når jeg fikk meg nye mellomtoner og diskant. Overgangen var ventet å være til det bedre, men det er for meg ikke å overdrive at det er blitt en helt annen tidsalder. Før og etter ALE. En detaljrikdom og smekk jeg aldri har hørt gjengitt noen gang tidligere. Glemt er TAD, beyma, gpa, altec, jbl og ag. Glemt er alle andre varianter som jeg har siklet på men ikke har vært i stand til å realisere. glemt er alt annet som man nå engang trodde var det ultimate. Selv de mest kostbare oppsett jeg har hørt er for meg ikke i nærheten lenger. Jeg har blitt ALEifisert.
De helt store hakesleppa har uteblitt de senere årene, det blir liksom lite som virkelig åpner gape på en stakkar.
Mulig en har blitt litt blasert med tiden, med alle de besøkene av gode oppsett og at oppsettet hjemme heller ikke er så ille. Sitter faktisk her hjemme og innbiller meg at dette låter helt "himmelsk" noen ganger, mens andre ganger er det helt pyton
Jeg regner med at H.R.har det som skal til for å få et aldri så lite hakeslepp igjen
Hva hørte du på da?Virgo II, Wadia 830 med alle ekstra kort som var å oppdrive - samt EC Nemo. Det gav rom og dybde informasjon som var helt sjokkerende enkelte ganger. Fuglekvitter bak meg så jeg måtte bråsnu for å se hva det var, det var en måpende opplevelse fire meter fra høyttalerne.
Hmm Sansui "leketøy"Da jeg som student i 1996 "investerte over evne" og bar med meg en meget tung sådan, fra den lokale HiFi sjappa i Hunndalen (Gjøvik), hjem på hybelen.
Da skjønte jeg at alt av tidligere forsterkere fra f.eks. Tandberg, Sansui og Pioneer var som "leketøy" å regne...
gismo
Vis vedlegget 170112
Skjønner spørsmålet. Husker ikke. kan til og med å ha vært på super VHS. Hadde også ekstern boks fra Wadia som gjorde at jeg kunne kjøre to analoge kilder gjennom den. Lyden var foir øvrig konsistent, for jeg husker jeg prøvet det ut flere ganger.Hva hørte du på da?
A40 vs Tact milennium mk2 - ikke tvil hva jeg ville valgt; og det har jeg gjort! Spiller flott i anlegg 2!Ett av mine største hakeslepp ; Jeg synes det er morsom med høyttaler diy og trengte nytt effekktrinn ,hadde drevet og testet ut diverse effekttrinn/pre/cd , diverse dyre kjøpeting og diy f.eks pass a40 osv , en kamerat slang innom med tact millennium mk2 , var som og ta bort 2 ulltepper, myriader av smådetaljer steg frem, SAMTIDIG som det spilte med mer varme og musikalitet + en hel oktav i bassen - sykt. dengang var jeg sikker på at analog forsterkning var foreldet , nå er jeg ikke sikker lenger..
mvh,
Ja - hva valgte du ? jeg tror nok d/a konverterne har blitt endel bedre siden dengang, samtidig som tact /lyngdorf er på mk4..A40 vs Tact milennium mk2 - ikke tvil hva jeg ville valgt; og det har jeg gjort! Spiller flott i anlegg 2!Ett av mine største hakeslepp ; Jeg synes det er morsom med høyttaler diy og trengte nytt effekktrinn ,hadde drevet og testet ut diverse effekttrinn/pre/cd , diverse dyre kjøpeting og diy f.eks pass a40 osv , en kamerat slang innom med tact millennium mk2 , var som og ta bort 2 ulltepper, myriader av smådetaljer steg frem, SAMTIDIG som det spilte med mer varme og musikalitet + en hel oktav i bassen - sykt. dengang var jeg sikker på at analog forsterkning var foreldet , nå er jeg ikke sikker lenger..
mvh,
A40. En forsterker jeg stadig vender tilbake til! Om noen av rørforsterkerne mine av en eller annen grunn står uvirksom, da er det A40 som redder stemningen.Ja - hva valgte du ? jeg tror nok d/a konverterne har blitt endel bedre siden dengang, samtidig som tact /lyngdorf er på mk4..A40 vs Tact milennium mk2 - ikke tvil hva jeg ville valgt; og det har jeg gjort! Spiller flott i anlegg 2!Ett av mine største hakeslepp ; Jeg synes det er morsom med høyttaler diy og trengte nytt effekktrinn ,hadde drevet og testet ut diverse effekttrinn/pre/cd , diverse dyre kjøpeting og diy f.eks pass a40 osv , en kamerat slang innom med tact millennium mk2 , var som og ta bort 2 ulltepper, myriader av smådetaljer steg frem, SAMTIDIG som det spilte med mer varme og musikalitet + en hel oktav i bassen - sykt. dengang var jeg sikker på at analog forsterkning var foreldet , nå er jeg ikke sikker lenger..
mvh,
mvh
Alle med noen år på baken i denne hobbyen har et forhold til A40. Et varmt et for de aller fleste.A40. En forsterker jeg stadig vender tilbake til! Om noen av rørforsterkerne mine av en eller annen grunn står uvirksom, da er det A40 som redder stemningen.Ja - hva valgte du ? jeg tror nok d/a konverterne har blitt endel bedre siden dengang, samtidig som tact /lyngdorf er på mk4..A40 vs Tact milennium mk2 - ikke tvil hva jeg ville valgt; og det har jeg gjort! Spiller flott i anlegg 2!Ett av mine største hakeslepp ; Jeg synes det er morsom med høyttaler diy og trengte nytt effekktrinn ,hadde drevet og testet ut diverse effekttrinn/pre/cd , diverse dyre kjøpeting og diy f.eks pass a40 osv , en kamerat slang innom med tact millennium mk2 , var som og ta bort 2 ulltepper, myriader av smådetaljer steg frem, SAMTIDIG som det spilte med mer varme og musikalitet + en hel oktav i bassen - sykt. dengang var jeg sikker på at analog forsterkning var foreldet , nå er jeg ikke sikker lenger..
mvh,
mvh
Nå er det sommer og fint vær, avisene er fulle av agurker og HFS preges av en masse gnåling om hvorvidt det er mulig å høre forskjell på noen ting, om det i det hele tatt er nødvendig å bruke øra eller hva som er vitsen med komponentene vi bruker.
Så i et muligens fåfengt forsøk på å starte en hyggelig og opplevelsesbasert tråd kom jeg til å tenke på de øyeblikkene hvor haka står i fare for å treffe parketten. De øyeblikkene hvor det du hørte virkelig overgikk forventningene, og som er blitt stående som veiskiller for deg.
(Legg forøvrig merke til bruken av ordene forventning og opplevelse. Her snakker vi sanseopplevelser. Måleresultatøyeblikk teller ikke, om noen skulle være i tvil..... )
For min egen del var det viktigste øyeblikket da jeg prøvde min alller første rørforsterker. Det glemmer jeg rett og slett aldri.
Dernest da min godt oppjusterte vinylrigg grisebanket en fire ganger så dyr CD-spiller. Jeg skrinla planene om å selge ut vinylen på et tidels sekund.
Og nå senest, da jeg fikk kabler (nei, i denne tråden er det ikke et fy-ord!) som for det første langt overgikk de jeg hadde, og til en mye hyggeligere pris. Jeg ser meg i alle fall ikke tilbake.
slipp en 907 på tåa til GismoHmm Sansui "leketøy"Da jeg som student i 1996 "investerte over evne" og bar med meg en meget tung sådan, fra den lokale HiFi sjappa i Hunndalen (Gjøvik), hjem på hybelen.
Da skjønte jeg at alt av tidligere forsterkere fra f.eks. Tandberg, Sansui og Pioneer var som "leketøy" å regne...
gismo
Vis vedlegget 170112
ve
Man må ikke ha subwoofer for å klare dyp bass. Subwoofer er noe man må ha når man har 5.1-anlegg og hører på 5.1-lyd. Dessuten kan jeg ikke tenke meg at de solgte Hifi i Førde, for i den byen er det bare om å gjøre å selge dyre ting. B&O gikk som hakka møkk før i tiden! 99% av innbyggerne lever i en rosablogg, og har man biler (Les: BMW) eldre enn 5 år er det veteranbil man kjører. Bodde der i to år, men de jeg ble kjent med var ikke "urinnvånere". Jeg var rett og slett ikke "pen nok". Men nok om den møkkabyen.. Jeg har et sett Dux DX-352 fra ca 1969 her. Trykkammer med 8" bass som går så dypt at en sub ville gått i skammekroken.Skjønte ingen ting.. De hadde IKKE sub.