Dirrelyd i spiller

U

utgatt60135

Gjest
Jeg har hele tiden hatt dirrelyd med enkelte plater i drivverket. Den er ganske høy i spor 1 og avtar i spor 2 og 3, derretter helt borte. Lyden er kun mekanisk og påvirker ikke lyden.

Problemet kommer alså bare ved enkelte plater og jeg husker ikke om det er alltid de samme men jeg har en misstanke om det.

Noen som vet hva det kommer av?
 
N

nb

Gjest
Ikke helt sentrert plate? CD har jo varierende spinnhastighet alt etter hvor på platen man er, så ikke helt urimelig at lyden avtar etter hvert som spinnhastigheten blir lavere.
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
Heisann lyngen

Mitt problem var slik:
Noe lignende der enkelte cd plater laget ulyd, men ikke kunne jeg si om dette var på samme sted på cd hver gang. musikken spilte i bakgrunnen.Etter mye finurlig tenking kom jeg frem til løsningen på mitt problem.Jeg leste en test hvor målingene med spikes under driv-verket ga bedre resultat.
Jeg skaffet det som måtte til.Men det var da problemet dukket opp.
Di ble fjernet og siden har den ikke hatt problemer .....

Mvh
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Kanskje opphenget til laseren har fått seg en liten skade i ene enden? Hvis det er de første sporene på alle platene.
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Spilleren din har sannsynligvis et DVD drev som roterer CD'en 4 ganger raskere en rent CD drev. Usentrerte CD'er vil da vibrere. Mest på spor 1 og mindre etterhvert man kommer ut i CD'en.

Løsningen for meg er å kopiere CD'en over på CD-R, og roen senker seg.

Gjelder ikke for min AudioResearch CD3mk2 som aldri vibrerer.

Samleren
 
U

utgatt60135

Gjest
Ja det er et ROM drev. Da har jeg skjønt det. Takk :)

Men kan spilleren ta skade av det?
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Tviler på at spilleren tar skade av det, det er i såfall senterlageret i drevet som blir belastet litt mer. Har aldri vært ute for at dette har røket.

Samleren
 
Topp Bunn