Diskusjon rundt den nye Iphone til apple!

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Jeg er litt mobilfreak i tilegg til hifi! Og da jeg så på den nye Iphone fra Apple var jeg ikke i tvil! Denne SKAL jeg bare ha meg når den kommer i Juni en gang! http://www.apple.com/iphone/
Jeg anbefaler de som trykker på linken og se på foredraget som Apple CEO Steve Jobs kick-off Macworld Conference & Expo 2007 with a keynote address from San Francisco's Moscone West. Dette foredraget varer i ca litt over en time! Men jeg synes virkelig at det er vært en titt for de som er litt mobilfreaker. Den kommer heller ikke til og koste så veldig mye når den kommer til Norge. Kanskje rundt 7000-8000kr uten abonnemant. Den kommer til og koste ca: 600 dollar med abonnemant i USA for den største modellen med 8GB minne! Fra før av har jeg Nokia E61 som også er en såkalt smartphone. http://www.nokia.no/phones/e61/
men den blir byttet ut da, veldig fort når denne kommer til Norge! Fy som jeg gleder meg!! ;D ;)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Hva mener du med det? Hallo til deg også. Om det var sånn ment! Eller var det bare en gledes hallo til den fete mobilen? ;) ::)
Det er det eg pleier å si i telefonen.
Men telefonen ser bra ut den. kan vel passe å bytte ut min N-6280 når den kommer.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Gjesp! mobiltelefoner er kjedelig, overhypede og overprisede Apple mobiltelefonprodukter er enda mer kjedelig.
Mtp. Apples eminente kundeservice i relasjon til ipod så skal det bli festelig å se når returene kommer på iphone og Apple bare gir ett års garanti...
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Gjesp! mobiltelefoner er kjedelig, overhypede og overprisede Apple mobiltelefonprodukter er enda mer kjedelig.
Mtp. Apples eminente kundeservice i relasjon til ipod så skal det bli festelig å se når returene kommer på iphone og Apple bare gir ett års garanti...
Om jeg ikke tar helt feil, så tror jeg at det er to år på denne? Men skal ikke si noe helt sikkert! Men alle har forskjellige meninger om ting! Skal ikke nekte det...... ;)
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Det er det eg pleier å si i telefonen.
Men telefonen ser bra ut den. kan vel passe å bytte ut min N-6280 når den kommer.
ÅÅÅ! Skjønner. At jeg kunne misforstå det??? Beklager.... ;)
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Hva betyr det at man er mobilfreak?
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Hva betyr det at man er mobilfreak?
Jeg vil kunne si det at man er interessert i duppe dingser som f.eks i dette tilfelle mobiler! Man er opptatt av at den tingen du har skal ha masse forskjellige programmer, muligheter for masse forskjellige ting som du f.eks kan gjøre på pcen/macen din hjemme! Det er jo det smartphones er til. Et lite mobilt kontor som du kan ta med deg hvor som helst, og hele tiden være tilgjenlig på e-post, hifisentralen, avforum osv osv.... Håper du ble noe klokere av dette! Visst ikke, er det sikkert noen som har en bedre forklaring på det.......? Man kan jo kanskje si at en mobilfreak må ha det nyeste av produkter fordi det er best.......! ;) ;D
 
P

Parelius

Gjest
Sånn ut fra egen erfaring, så er jeg litt usikker på en telefon uten taster. Men det er kanskje bare en tilvenning? Det er dette med det taktile aspektet...

Ellers så den jo herlig ut.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.358
Antall liker
16.504
Sted
Østfold
Bør man ikke forvente 5 års reklamasjonsrett på en av markedets desidert dyreste telefoner da?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Denne skal du selvsagt ha Parelius. Og telefon-delen er nesten den minst interessante med den..men forretningsmodellen gjør det vanskelig å ignorere foreløpig desverre. Det er en lommemac for pokker! Med datakraft, gui av høy klasse, og enorme muligheter. I tillegg til at det må være dingsen over alle dingser :D Jeg gleder meg til å se hva utviklere kan lage til denne!

Og jeg må planlegge en forretningsreise til usa sånn ca juni :)

O.
Sånn ut fra egen erfaring, så er jeg litt usikker på en telefon uten taster. Men det er kanskje bare en tilvenning? Det er dette med det taktile aspektet...

Ellers så den jo herlig ut.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
516
Bør man ikke forvente 5 års reklamasjonsrett på en av markedets desidert dyreste telefoner da?
Tja. Hvem har en mobil i fem år???

Jeg har gått runden fra Nokia, Nokia + Palm til Handspring til Sony P900 til Treo 650. Snuste også på en HP-sak, men på den var telefongrensesnittet meningsløst håpløst.

Og endelig, endelig kommer iPhone med en telefon der alle funksjonene faktisk kan brukes! :D

Mail og internett på Treo brukes bare når jeg må. Og MP3-spilleren? Hvorfor skulle jeg gidde å bruke den? For ikke å snakke om kameraet da... Og likevel er livet med Treo 650 himmelvidt bedre enn med den P900-greia fra Sony. Makan til crap :(

Til jul blir det iPhone ;)
 
P

Parelius

Gjest
Denne skal du selvsagt ha Parelius. Og telefon-delen er nesten den minst interessante med den..men forretningsmodellen gjør det vanskelig å ignorere foreløpig desverre. Det er en lommemac for pokker! Med datakraft, gui av høy klasse, og enorme muligheter. I tillegg til at det må være dingsen over alle dingser :D Jeg gleder meg til å se hva utviklere kan lage til denne!

Og jeg må planlegge en forretningsreise til usa sånn ca juni :)

O.
Ser poenget, Dog. Og om det nå er slik at du skal krysse dammen, så har du kanskje en ekstra lomme som jeg kunne låne; bare for å få fraktet en til fjøslandet hvor jeg selv holder hus? Kanskje du da får innbydelse til malt og ATC (og rørDAC)...
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Hvis det er mulig for oss potetfolk å kjøpe disse uten å signere på en 2 års kontrakt med Cingular(ser dårlig ut foreløpig) så skal jeg med glede ofre en lomme for en god single malt og litt rørdaceri ;)

O.
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Bør man ikke forvente 5 års reklamasjonsrett på en av markedets desidert dyreste telefoner da?
Jo. Jeg tror det kan stemme, ettersom det er eple huset som skal selge det. (butikkene som bare selger macer osv)
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Hvis det er mulig for oss potetfolk å kjøpe disse uten å signere på en 2 års kontrakt med Cingular(ser dårlig ut foreløpig) så skal jeg med glede ofre en lomme for en god single malt og litt rørdaceri ;)

O.
Telefonen kommer til og bli solgt med de abonnement typene som vi har her i Norge. Det er den nødt til ettersom Cingular er et engelsk telefon nettverk som bare opererer med nettverk der...... ;)
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Denne skal du selvsagt ha Parelius. Og telefon-delen er nesten den minst interessante med den..men forretningsmodellen gjør det vanskelig å ignorere foreløpig desverre. Det er en lommemac for pokker! Med datakraft, gui av høy klasse, og enorme muligheter. I tillegg til at det må være dingsen over alle dingser :D Jeg gleder meg til å se hva utviklere kan lage til denne!

Og jeg må planlegge en forretningsreise til usa sånn ca juni :)

O.
Tror nok ikke du trenger og dra så lang for og få tak i denne! Den skal presenteres i hele Europa i juni! ;)
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Sånn ut fra egen erfaring, så er jeg litt usikker på en telefon uten taster. Men det er kanskje bare en tilvenning? Det er dette med det taktile aspektet...

Ellers så den jo herlig ut.
Tilvenningssak! ;) ;D Som er kjempe kult! Tenk og ikke trenge og bruke penn........ Ahhhhh! ;D
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.050
Antall liker
5.723
Sted
Holmestrand
Sånn ut fra egen erfaring, så er jeg litt usikker på en telefon uten taster. Men det er kanskje bare en tilvenning? Det er dette med det taktile aspektet...

Ellers så den jo herlig ut.
det taktile aspektet...???? hva betyr det egentlig?
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
det taktile aspektet...???? hva betyr det egentlig?
Kan tenke meg at det han mener med det er hvordan hele mobilen ser ut. Hovedsynspunktene du får av og bare se på utseende på mobilen..... :D ;)
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.188
Antall liker
6.936
Torget vurderinger
4
det taktile aspektet...???? hva betyr det egentlig?
Fellingen ved å ta på duppeditten...følelsen av tastene, eller mangelen av slike...den glatte overflaten...proporsjoene...hvordan den ligger i hånden...mao. den fysiske opplevelsen gjennom følesansen ved å berøre dingsen.
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Fellingen ved å ta på duppeditten...følelsen av tastene, eller mangelen av slike...den glatte overflaten...proporsjoene...hvordan den ligger i hånden...mao. den fysiske opplevelsen gjennom følesansen ved å berøre dingsen.
Omtrent det samme som jeg skrev..... ;) Bare formulert litt annerledes!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Tror ikke helt du skjønte den, jeg snakker om å kjøpe en til meg og Parelius når den lanseres i USA, dvs juni. :D

O.
Telefonen kommer til og bli solgt med de abonnement typene som vi har her i Norge. Det er den nødt til ettersom Cingular er et engelsk telefon nettverk som bare opererer med nettverk der......  ;)
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Tror ikke helt du skjønte den, jeg snakker om å kjøpe en til meg og Parelius når den lanseres i USA, dvs juni. :D

O.
Jeg mener ganske sikkert at dere ikke trenger og dra til USA for og få kjøpt denne mobilen i juni. På videoen av lanseringen sier grunnleggeren av Apple at den blir lansert i hele Europa i juni. Det vil jo si Norge også? ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Absolutt...har også lest det. Men litt fleiping med usa-tur er jo gøy likevel ;D
Så det blir nok ikke noe malt & ATC nei.

Og Sound_man, jeg så keynoten - de sier da virkelig Q4-lansering i Europa og 2008 i Japan...men det kan nok gå fortere. Eller senere...

O.
Kanskje noe å ta med i betraktningen, Dog?

http://www.itsvar.dk/jcs/news/11/1.aspx?id=2192
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Jeg har siklet etter iPhone i noen dager nå, men har egentlig mer eller mindre ombestemt meg. At man ikke kan kjøre tredjepartsapplikasjoner på den er nok til å holde meg borte.

Det blir nok heller en Qtopia Greenphone på meg, så kan jeg bruke den akkurat som jeg vil :)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Der kommer det til å skje ting! En ting er at Apple garderer seg ved å ville ha 100% kontroll over hva slags applikasjoner denne dingsen kan kjøre, en annen ting er hvor lenge det er mulig å ha den kontrollen ;)

Tipper det blir mye rart å få til den etterhvert som markedet og utviklerne modner!

O.
 
Topp Bunn