Balle Clorin
Æresmedlem
Nye køsystem . Var på sykehuset for å ta blodprøver idag. Der har de gått bortifra det gamle kølappsystem for blodprøver. Dere vet det som på apoteket - man trykker på en knapp får en lapp med nr og følger med på tavlen og går inn når ditt nr kommer opp.
Nå er det er nytt system . Alle må logge inn på en skjerm legge inn personnr og mobil nr, så da blir det en lang kø for dette siden det tar 2minutter for de som kan utføre 28 tastetrykk , verre er det at språket på automaten er på norsk hvilket betyr at 20% (i Oslo) av brukerne ikke kommer igang. Og siden flere heller ikke har norsk persjonnr er det umulig å få kø lapp…. Og da vokser køen enda mer.
Og kønummeret ikke ett nr men en kode OT84 og PVC73. . Så det gamle små tavlene med røde tall som var lett synlige da de var plassert flere steder,… er nå byttet med en 1mX1.5m tavle ved inngangsdøren … dermed klumper alle seg rundt den for å følge med …: å beregne din tur ut fra nr er nemlig ikke mulig lengre.
Det tok dag 45 minutter å betjene 2 kunder siden noen manglet språkkunnskaper og andre ikke hadde norsk personnr.. De stakkars ansatte måtte være automathjelpere og forlate coronasjekken ved inngangsdøren - dvs stenge inngangen-for å hjelpe.
Hva er galt med å fortsette med et system som virker bra???
Nå er det er nytt system . Alle må logge inn på en skjerm legge inn personnr og mobil nr, så da blir det en lang kø for dette siden det tar 2minutter for de som kan utføre 28 tastetrykk , verre er det at språket på automaten er på norsk hvilket betyr at 20% (i Oslo) av brukerne ikke kommer igang. Og siden flere heller ikke har norsk persjonnr er det umulig å få kø lapp…. Og da vokser køen enda mer.
Og kønummeret ikke ett nr men en kode OT84 og PVC73. . Så det gamle små tavlene med røde tall som var lett synlige da de var plassert flere steder,… er nå byttet med en 1mX1.5m tavle ved inngangsdøren … dermed klumper alle seg rundt den for å følge med …: å beregne din tur ut fra nr er nemlig ikke mulig lengre.
Det tok dag 45 minutter å betjene 2 kunder siden noen manglet språkkunnskaper og andre ikke hadde norsk personnr.. De stakkars ansatte måtte være automathjelpere og forlate coronasjekken ved inngangsdøren - dvs stenge inngangen-for å hjelpe.
Hva er galt med å fortsette med et system som virker bra???