Ditt forhold til røyking

Korleis har du det med røyk?

• Eg røyker, og synes andre burde gjere det også.

Stemmer: 0 0.0%
  • Eg røyker, er forbanna på restriksjonane.

• Eg røyker, og aksepterar restriksjonane.

• Eg røyker fordi det er for krevjande å slutte.

• Eg røyker i protest mot formyderiet.

• Eg røyker, men vil gjerne motiverast til å slutte.

• Eg har slutta.

• Eg har aldri røykt fast.

• Totalt antall stemmer
    0

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.383
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
- Sannsynlegvis er gevinsten ved å leve sunt minst like stor i kraft av betre funksjonalitet, altså mindre behov for pleieplassar. Røyking fører iallfall til auka fellesutgifter i form av meir sjukdom og behandlingar.

Her bør vi halde oss til Mendel og Darwin. Kven som fører slekta vidare, ikkje kven som held det gåande lengst.

Alle alderspyramider er stabile, det kjem an på kva tidsperspektiv ein har.
Vår alderspyramide går i retning av å bli rektangelforma....jfr Huxley.

P

Parelius

Gjest
Ved siden av at røyking er deilig, så har det også visse gode bieffekter; masse folk som ellers ville ha flokket seg rundt en, holder seg nå på behørig avstand, og en kan nyte freden. Problematisk i så henseende er dog mine hjemtrakter, hvor ikke bare røykerne, men også "de andre" sitter ute og hutrer over ølglasset, men med stor sosial varme. Tro hvorfor de følger etter oss?

J

jekri

Gjest
Tro hvorfor de følger etter oss?
Fordi vi røykere er slike alletiders trivelige mennesker!!
Blide og fornøyde med en røyk og et glass øl, da er livet godt ;D

B

bamsemann

Gjest
Fordi vi røykere er slike alletiders trivelige mennesker!!
Blide og fornøyde med en røyk og et glass øl, da er livet godt ;D
Jeg kjenner mange trivelige mennesker som er røykere,tror ikke at røykere er dårligere enn andre.

Men dere "har" vært litt dårlige til å ta hensyn til de som ikke røyker, og det er vel for at de som ikke tåler røyk også skal kunne gå ut og ta en drink og ha det morro at røykeloven er en god ting.

Og tenk på alle som jobber i resturangbransjen, de trenger vel også et røykfritt arbeidsmiljø? :)

J

jekri

Gjest
Men dere "har" vært litt dårlige til å ta hensyn til de som ikke røyker, og det er vel for at de som ikke tåler røyk også skal kunne gå ut og ta en drink og ha det morro at røykeloven er en god ting.

Og tenk på alle som jobber i resturangbransjen, de trenger vel også et røykfritt arbeidsmiljø?  :)
Helt enig i begge punkt. Syntes det er deilig å sitte å spise i et røykfritt miljø og kose meg med vinen etterpå. Også i et røykfritt miljø :)

Axl

Medlem
Ble medlem
04.05.2005
Antall liker
0
Jeg har aldri røyka og kommer aldri til å prøve... Jeg har en oppfordring til dere som røyker fast (og har en alright inntekt): putt unna ei krone per røyk, og tell på slutten av en viss tidstrekning!

Axl

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
I utgangspunktet er jeg sterkt i mot overformynderiet, og sverget på at jeg aldri skulle slutte å røyke bare på pur f... , og for ikke å gi etter for Høybråtens demonisering av røykere. Men, jeg gav etter for diktaturet, og kroppen min er nå fri fra nikotinens makt.

Jeg har også irritert meg grenseløst over disse "tidligere røykerne " som hoster, harker og gnir seg i øynene som om det er første gang de er utsatt for sigarettrøyk (selv om jeg vet de har sugd i seg 20 om dagen)....men, igjen jeg er på vei til å bli en av disse hyklerske fanatikerne :-[

Så mitt forhold til røyk er vel i bunn og grunn: "Klarer man ikke frigjøre seg fra slaveriet, bør røyk nytes utendørs, også ved festlige anledninger"

Lin

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Antall liker
0
røyka en del men gikk over på snus for snart to år siden...nå sluttet med det også, bortsett fra en eksamens-sprekk som gikk over i går.

B

bamsemann

Gjest
I utgangspunktet er jeg sterkt i mot overformynderiet, og sverget på at jeg aldri skulle slutte å røyke bare på pur f... , og for ikke å gi etter for Høybråtens demonisering av røykere. Men, jeg gav etter for diktaturet, og kroppen min er nå fri fra nikotinens makt.

Jeg har også irritert meg grenseløst over disse "tidligere røykerne " som hoster, harker og gnir seg i øynene som om det er første gang de er utsatt for sigarettrøyk (selv om jeg vet de har sugd i seg 20 om dagen)....men, igjen jeg er på vei til å bli en av disse hyklerske fanatikerne :-[

Så mitt forhold til røyk er vel i bunn og grunn: "Klarer man ikke frigjøre seg fra slaveriet, bør røyk nytes utendørs, også ved festlige anledninger"

Lin
Vel talt Lin... :)

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
32.443
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Jeg har aldri røkt aktivt, kun ufrivillig passivt, kommer aldri til å starte aktivt

- kunne jo også vært der......

Og gratulerer til Lin som har sluttet; jenter som ente røykær smakær gøttære enn prim vøttø...... ;)

Mvh

Lagga

Topp Bunn