Takk takk.Likes på alt!![]()
Ja, du må prøve ACA!Takk takk.Likes på alt!![]()
Kanskje amp camp som jeg fikk av deg kan passe med rør pre?
Eller blir det kanskje litt vel myk og behagelig lyd?
Har foresten ikke fått gjort så mye med amp camp enda,har hatt mannesyka kjempe lenge og ikke hatt så lyst å fikle i boden,men det kommer seg litt etter litt...
Nå står valge mellom fikse pioneer eller bygge![]()
Jo har det også,skal bestille deler til den snart...Har ikke du en slewmaster å bygge også?![]()
Mannesyka er fryktelig,men er heldigvis i så gammel som 37,5,har mange å til det enda,tror det er hele 2år faktisk.Ja, du må prøve ACA!Takk takk.Likes på alt!![]()
Har foresten ikke fått gjort så mye med amp camp enda,har hatt mannesyka kjempe lenge og ikke hatt så lyst å fikle i boden,men det kommer seg litt etter litt...
Jeg liker den!
Ser ikke noe i veien for å prøve med rørpre, men pass på at ACA har litt lav inngangsmotstand, 10kohm.
Vet ikke om det har noe å si, men kanskje tenke litt på det med tanke på rørprèen
Mannesyka er stygg, i hvertfall om du passerer 37,5! Da er en døden nær!!
Ser ut som det har gått bra!
Mvh
oks
Har ikke kommet så langt enda, ble sendt på jobb og når jeg kommer hjem begynner vel julestria. Regner med å få testet den på hovedanlegget i friperioden, men det blir neppe noe kabinett før over nyttår.Jo har det også,skal bestille deler til den snart...Har ikke du en slewmaster å bygge også?![]()
Har du fått montert din i kabinett og testet på hoved anlegg?
Tenkte feberMannesyka er fryktelig,men er heldigvis i så gammel som 37,5,har mange å til det enda,tror det er hele 2år faktisk.Ja, du må prøve ACA!Takk takk.Likes på alt!![]()
Jeg liker den!
Ser ikke noe i veien for å prøve med rørpre, men pass på at ACA har litt lav inngangsmotstand, 10kohm.
Vet ikke om det har noe å si, men kanskje tenke litt på det med tanke på rørprèen
Mvh
oks
Vet ikke hvordan den vil oppføre seg ved 10k last,men kan blir vel til å muligens til å sjekke etter hvert..
Hehe,misforstod litt eg,37.5 i feber er litt drøyt,er senge liggende for lenge siden med den tempen.Tenkte feberMannesyka er fryktelig,men er heldigvis i så gammel som 37,5,har mange å til det enda,tror det er hele 2år faktisk.Ja, du må prøve ACA!Jeg liker den!
Mvh
oks
Vet ikke hvordan den vil oppføre seg ved 10k last,men kan blir vel til å muligens til å sjekke etter hvert..
Mulig 10kohm er rikelig, men tenkte bare nevne det om det kan være en issue![]()
Kjekt å bygge ,men kjekt på jobb også,regner du legger ut litt info når du får gjort noe mer med forsterkeren.Har ikke kommet så langt enda, ble sendt på jobb og når jeg kommer hjem begynner vel julestria. Regner med å få testet den på hovedanlegget i friperioden, men det blir neppe noe kabinett før over nyttår.Jo har det også,skal bestille deler til den snart...Har ikke du en slewmaster å bygge også?![]()
Har du fått montert din i kabinett og testet på hoved anlegg?![]()
Klart jeg legger ut info.Kjekt å bygge ,men kjekt på jobb også,regner du legger ut litt info når du får gjort noe mer med forsterkeren.Har ikke kommet så langt enda, ble sendt på jobb og når jeg kommer hjem begynner vel julestria. Regner med å få testet den på hovedanlegget i friperioden, men det blir neppe noe kabinett før over nyttår.Jo har det også,skal bestille deler til den snart...Har ikke du en slewmaster å bygge også?![]()
Har du fått montert din i kabinett og testet på hoved anlegg?![]()
Ja viktig med infoKlart jeg legger ut info.Kjekt å bygge ,men kjekt på jobb også,regner du legger ut litt info når du får gjort noe mer med forsterkeren.Har ikke kommet så langt enda, ble sendt på jobb og når jeg kommer hjem begynner vel julestria. Regner med å få testet den på hovedanlegget i friperioden, men det blir neppe noe kabinett før over nyttår.![]()
Er litt i planleggingsfasen nå og vurderer om jeg skal bygge den inn i en alukoffert fra biltema eller bygge kabinett av plexiglass.
Vil ikke legge for mye ressurser i finish på denne, da jeg planlegger å bruke den som testkanin.![]()
Ja, der har jeg bommet littHusk noget af det vigtigste. Intet magnetisk nær signalvejen.
Det kan der rådes bod på. Det gjorde jeg tidligere på aftenen og det var et mirakel.Ja, der har jeg bommet littHusk noget af det vigtigste. Intet magnetisk nær signalvejen.![]()
Funksjon og sikkerhet er jo viktig,burde kanskje vurdert å begynne å kjøpe kabinett og slikt snart,er jo mye fine kabinetter og slikt å få kjøpt.Ser da ikke så værst ut! Viktigste er funksjon og at det er sikkert.
Den dagen du er 100% sikker på at du bygger noe som garantert blir stående kan du ta en SRM/ine og bygge maks nice!
Slik tenker jeg
Liksom ikke helt vits i å pynte med diamanter når en forsker![]()
Ja de har jo mye bra,er jo også en god del fine på ebay også.modushop er vel noe som er bra?![]()
Det står respekt av å lage chassis selv, det er ekte diy.Ja de har jo mye bra,er jo også en god del fine på ebay også.modushop er vel noe som er bra?![]()
Men er jo så gnien jeg at jeg banker/klipper ut kabinett av benkeplate/steikeplate til ungefrøkenkonemor![]()
HeiDet står respekt av å lage chassis selv, det er ekte diy.Ja de har jo mye bra,er jo også en god del fine på ebay også.modushop er vel noe som er bra?![]()
Men er jo så gnien jeg at jeg banker/klipper ut kabinett av benkeplate/steikeplate til ungefrøkenkonemor![]()
Hvem som helst kan kjøpe ett fancy kabinett og raske sammen noe.
Målt opp i tid, materiell og redskap, blir det fort rimeligere å kjøpe ferdig chassis, men skapergleden blir større når man har laget det selv. Dine kabinett ser veldig bra ut og gjør prosjektene dine ekstra interessant å følge med på, så jeg håper at du ikke faller for fristelsen til å ta snarveien via Kina![]()
Jeg har kjøpt noen "fancy kabinetter" fra Italia (som sikkert kjent), og driver å rasker sammen noe. (Jeg falt for fristelsen å ta snarveien via Italia). Og det var jammen a "piece of cake" og lage et par arbeidstegninger til kabinettene, tok vel bare ca. 5 min. ?? Lett som en plett !Hvem som helst kan kjøpe ett fancy kabinett og raske sammen noe.
Vennligst ikke legg ord i munnen på meg. Jeg siktet ikke til hverken deg eller SRM, men meg selv og andre som kjøper disse standard kabinettene med grå eller svart front og lar utsiden være urørt.Hei
Er så inn i haperæva uenig med deg i denne :
Jeg har kjøpt noen "fancy kabinetter" fra Italia (som sikkert kjent), og driver å rasker sammen noe. (Jeg falt for fristelsen å ta snarveien via Italia). Og det var jammen a "piece of cake" og lage et par arbeidstegninger til kabinettene, tok vel bare ca. 5 min. ?? Lett som en plett !Hvem som helst kan kjøpe ett fancy kabinett og raske sammen noe.
Nei, ta deg en bolle, dette synes jeg var ganske provoserende og veldig generaliserende!
Jeg driver visst ikke med ekte diy, så da vet jeg det.....
SRM stiller nok også i samme kategori som meg (han driver å jukser med et Kina kabinett, må vite), så vi er nok noen "wannabe's" diy'ere !
Dere for bare holde på gutter.......ekte diy'ere !
Johnny
Takker så mye,synes det er kjekt å lage de,men skal etterhvert få tak i litt mer alu og slikt + eventuelt en liten plate knekker,synes også det er veldig gøy med bruke gammelt skrot på nytt..Det står respekt av å lage chassis selv, det er ekte diy.Ja de har jo mye bra,er jo også en god del fine på ebay også.modushop er vel noe som er bra?![]()
Hvem som helst kan kjøpe ett fancy kabinett og raske sammen noe.
Målt opp i tid, materiell og redskap, blir det fort rimeligere å kjøpe ferdig chassis, men skapergleden blir større når man har laget det selv. Dine kabinett ser veldig bra ut og gjør prosjektene dine ekstra interessant å følge med på, så jeg håper at du ikke faller for fristelsen til å ta snarveien via Kina![]()
Tror ikke yngvejos mener du ikke driver med diy,alle har forskjellig tilnærming.Hei
Er så inn i haperæva uenig med deg i denne :
Nei, ta deg en bolle, dette synes jeg var ganske provoserende og veldig generaliserende!
Jeg driver visst ikke med ekte diy, så da vet jeg det.....
SRM stiller nok også i samme kategori som meg (han driver å jukser med et Kina kabinett, må vite), så vi er nok noen "wannabe's" diy'ere !
Dere for bare holde på gutter.......ekte diy'ere !
Johnny
Hva synes du? Jeg får delene mine på fredag og satser på å få min opp å gå da. Det er gjerne like greit at leveransen tar tid, siden jeg enda ikke har vent meg til anlegget i sin nåværende form etter at jeg kom hjem ifra jobb.Den virker
Helt enig.I alle miljø så finnes alle varianter av preferanser, ingen ting er enten eller.
Noen bygger for å lage støv og få fri fra kjerringa, andre bygger for å utfordre seg selv, noen liker å lodde og andre kan hate å kappe plater...det finnes de som vil designe sine egne kretser og så er det de som kun klarer å følge en oppskrift. DIY alt sammen
Viktigste er at man får utfolde seg der det gir mest igjen![]()
Vet ikke helt hva jeg synes enda,har bare prøvd bittelitt på test høyttalerene/forsterker,der høres det ganske bra ut,men fant ut at jeg hadde byttet om mellom inn og ut på pre ampen så da ble ledningene for korte fra input velgeren.Hva synes du? Jeg får delene mine på fredag og satser på å få min opp å gå da. Det er gjerne like greit at leveransen tar tid, siden jeg enda ikke har vent meg til anlegget i sin nåværende form etter at jeg kom hjem ifra jobb.Den virkerTo uker med musikk kun gjennom headset gjør noe med en.
![]()