El-retur
Hi-Fi freak
Skjønnte denJernmakk= nordnorsk for RUST!!
Har bodd mange år i nordnorge,skal sikkert opp til helgelands kysten i sommer.
Skjønnte denJernmakk= nordnorsk for RUST!!
Fint i Nord Norge,Skjønnte denJernmakk= nordnorsk for RUST!!
Hørtes ut som en fin ferie,skal sansynligvis innom noen av de plassene du nevner,håper på å få testet fiskestangen til sommeren.Fint i Nord Norge,Skjønnte denJernmakk= nordnorsk for RUST!!
måtte ta jubileumsrunde til NN i 2015 som et noe forsinket 20 års jubileum etter at jeg flyttet fra Bodø i 1992.
Kjørte hjemmefra og tok kombinert familiebesøk og campingferie med serdeles billig ferie i vårt kjære land.
Kort fortalt:
Lillestrøm - Bodø T-R
Langt fortalt:
-E6 opp Gudbrandsdalen via Lesja til Rennebu.
-E6 Rennebu - Stjørdal RV17 til Namdalseid (Lygnen vannet) 250km på 9t 45m (div besøk inkl tur på Rockheim)
-RV17 Namdalseid - Br.sund 223km på 10t 41m
-RV 17 Br.sund - Sandessjøen - via Hærøy -Seløy til Gåsvær (Laangt ut i havet og siste 10km uten bobil ) 123km på 7t 23m
-RV17 Gåsvær via Dønna til Sandessjøen (Ranafjorden syd) 97km på 4t 32m
-RV17 Sandessjøen - Furøy syd for Svartisen 150km på 8t
-RV17 Furøy via Svartisen og Saltraumen til Bodø 177km på 6t 7m
Retur via E6 med div avstikkere og familiebesøk til bla Sulis
Campet også hos venner som eier Krokstrand Camping og presterte igjen å "grine til oss" gratis camping
Krokstrand Camping som er en meget veldrevet camping er forøvrig til salgs
Turen annbefales for alle som liker Norge i sakte tempo,
Fantastisk flott natur og man må nesten ikke kjøre noe fortere om man ønsker å få med seg alt det Norge kan by på samt endringene i landskapet som sakte glir over i hverandre mens man beveger seg nordover.
Vis vedlegget 485579
Vis vedlegget 485580
Da er jo japan watt nesten værre en kinawatt,men personlig favoritt må jo være pmpo wattPå syttitallet var det noe vi refererte til som "Japanwatt".... det var stort sett RMS effekten x2, tillagt litt, og så x2 på nytt, fordi det var to kanaler....
En typisk 100watter var i beste fall 25Wsinus..
Usikker på SK389 men jeg har mye matchede SK170BL på lager,Har en stk b1 buffer pcb som jeg vurderer å prøve på pass aleph pga litt lav inngangs imp (10k),men syter med og bruke siste rest av sk170.
Noen som vet om sk389 kan brukes?
Blir mest sansynligvis brukt som ren buffer..
Som vanlig så blir alt satt av bare krem komponenter
Hadde 4 ganske like så ble til å bruke de,om du vil selge 1 par så vil jeg gjerne kjøpeUsikker på SK389 men jeg har mye matchede SK170BL på lager,Har en stk b1 buffer pcb som jeg vurderer å prøve på pass aleph pga litt lav inngangs imp (10k),men syter med og bruke siste rest av sk170.
Husker ikke hva som går til B1 bufferen (selv om jeg bygde min for et par år siden)
Du skal vel ha 2 x 4 stk?
å finne 4 like er ingen problem bare litt stress å finne 8 like....
Per
Toshiba,Hadde 4 ganske like så ble til å bruke de,om du vil selge 1 par så vil jeg gjerne kjøpeUsikker på SK389 men jeg har mye matchede SK170BL på lager,Har en stk b1 buffer pcb som jeg vurderer å prøve på pass aleph pga litt lav inngangs imp (10k),men syter med og bruke siste rest av sk170.
Husker ikke hva som går til B1 bufferen (selv om jeg bygde min for et par år siden)
Du skal vel ha 2 x 4 stk?
å finne 4 like er ingen problem bare litt stress å finne 8 like....
Per
Er det lsk eller toshiba?
Fått hørt litt på exposure forsterkeren,god fast bass men ellers litt kjedelig å lytte til.Har funnet ut at jeg har laget en jord sløyfe en plass på aleph mini forsterkeren,så det var jo kjempe iriterende..
Men fikk en exposure 3010 forsterker i innbytte i dag på noe greier så blir spennende og teste..
Vis vedlegget 489215
Fikk beskjed å ta det opp med posten når jeg spurte,men fikk han til slutt å sende strøm kabelen og 1stk feil rør tilPosten har sikkert bytta rør også, og postbudet har stjelt strømkabelen....
Høres ikke ut som selger er av de beste barn...
Hehe ja,men det tror jeg ikke er lovlig.Sikke et røvhul. Du burde offentliggøre hans navn.
Ja ledningene ligger litt i spenn under nr 8,synes egentlig forsterkeren ser ok ut innvendig,men nå har jeg ikke så mye greie på rør utstyr,skal være orginal norsk versjon,men ikke fått tid til å gå i gjennom alt enda,men ser at motstanden på pinne 8 ikke har samme verdi som står i skjema som jeg fant på nettet.Merkelig lodding på rørsoklene. Ser ut til at ledningene ligger dytta inn mot/over pinne åtte og ni, og en så som så lodding? Litt ruskete layout? Er det slik disse forsterkerne ser ut orginalt?
Er nordic versjon jeg har,men står scr 2.2uf koblingskondensatorer og 100k pot.Sitter vel Mundorf koblingskondensatorer i nordic versjonen. Hva sitter i din pre?
Høyere resistans på feedback resistor gir mer gain ut. Har du 100 eller 50K pot?
Satte først i 39k vintage carbon motstandere og alt virket fint foruten at jeg fikk mye sus i høyttalere,byttet til 47k metalfilm og 90% av støy forsvant,blir til å bestille 68k metallfilm.Ut i fra inngangs resistoren så er nok 68K riktig. Er jo bare til å prøve å se hva som spiller best. Metalfilm gir mindre støy.
Ja tror det har mye å si,fått prøvd den nå på atoll amp og klipsch rf7 mkii,fungerer overaskende bra.Støj det afhænger jo både af værdierne og hvilket sted de anvendes.