takker så mye.stilig byggetråd det du bygger gjør du skikkelig gjenomført også,kjekt å se..bygger du rør-ting også kroppen?
tenker at så lenge det er et bra kit eller en velutprøvd krets så er det ikke nødvendig med så veldig mye mer en et godt multimeter,synes du burde ta kjangsen og bygge..kunne tenkt meg og prøve å bygge en rimelig rør preamp jeg,men vet ikke helt om jeg tør da jeg ikke har måleutstyr for kalibrering og måling,kommer ikke så langt med ett vanlig multimeter. så er det jo ganske mange rare byggesett å få tak i,men ville bare hatt en enkel simpel pre med 3-4 innganger
må jo bare hoppe i det synes jeg,går det i dass så er det bare å fikse det som skulle bli ødelagt eller ikke virker..jeg må nok hoppe i det ja.litt kjekt å prøve også om det skulle gå i dass
vumeter er jo ybertøft uansettHar begynt og lage front til preampen,ble selfølgelig tre,pga hadde ingen alu plater uten riper.
Mangler av og på bryter og lys til kanalvelgeren.
Vurderer vumeter men blir kanskje litt 80 tals.
Tips til enkel rør pre: diytube.com • View topic - Budgie Preamplifier w/ Arduino - 6/23/14kunne tenkt meg og prøve å bygge en rimelig rør preamp jeg,men vet ikke helt om jeg tør da jeg ikke har måleutstyr for kalibrering og måling,kommer ikke så langt med ett vanlig multimeter. så er det jo ganske mange rare byggesett å få tak i,men ville bare hatt en enkel simpel pre med 3-4 innganger
takker for tips,kunne vert noe den der jaTips til enkel rør pre: diytube.com • View topic - Budgie Preamplifier w/ Arduino - 6/23/14kunne tenkt meg og prøve å bygge en rimelig rør preamp jeg,men vet ikke helt om jeg tør da jeg ikke har måleutstyr for kalibrering og måling,kommer ikke så langt med ett vanlig multimeter. så er det jo ganske mange rare byggesett å få tak i,men ville bare hatt en enkel simpel pre med 3-4 innganger
Bygget denne selv bare med et multimeter uten problem, faktisk min første rør sak og den spiller helt flott
Du finner lett tak i delene du trenger og det er flotte tegninger/beskrivelser, det eneste som kan være litt vanskelig om en ikke har gjort det før er selve programmering av arduino kontrolleren. Jeg har tutlet litt med dette og hadde ikke vanskligheter med dette.
Tror en skal lete litt for å finne en med såpass fin styring, kan bruke hvilken som helst ir fjernkontroll og sette den opp etter ønske. Jeg bruker en apple tv fjernkontroll på min.
Beklager om jeg går litt off-topic Kroppen, du bygger mye stilig
så jo ut som et flott bygg den preampen, kjekt med litt inspirasjon så off topic er ok...Tips til enkel rør pre: diytube.com • View topic - Budgie Preamplifier w/ Arduino - 6/23/14kunne tenkt meg og prøve å bygge en rimelig rør preamp jeg,men vet ikke helt om jeg tør da jeg ikke har måleutstyr for kalibrering og måling,kommer ikke så langt med ett vanlig multimeter. så er det jo ganske mange rare byggesett å få tak i,men ville bare hatt en enkel simpel pre med 3-4 innganger
Bygget denne selv bare med et multimeter uten problem, faktisk min første rør sak og den spiller helt flott
Du finner lett tak i delene du trenger og det er flotte tegninger/beskrivelser, det eneste som kan være litt vanskelig om en ikke har gjort det før er selve programmering av arduino kontrolleren. Jeg har tutlet litt med dette og hadde ikke vanskligheter med dette.
Tror en skal lete litt for å finne en med såpass fin styring, kan bruke hvilken som helst ir fjernkontroll og sette den opp etter ønske. Jeg bruker en apple tv fjernkontroll på min.
bruker det som jeg har liggende,er en del fra biltema/Wurth(vanlig myk kobber kabel)som blir tvinnet med batteridrill..Kroppen:
Hvor kjøper du kabler som du bruker mellom PSU og forsterker, tenker på de som går fra kondis bank og til forsterker modulene og ut til ht terminalen.
Vet liksom ikke helt hvor jeg kan skaffe slikt med forskjellige farger osv, tenker litt biltema men føler ikke det er greit nok.
Ja veldig kjekk pre, var hvertfall viktig for min del at en kunne ha remote, lcd display og mulighetene var en super bonus. En kan endre teks i displayet også om en vil det. Arduinoen gjør også at man har en oppvarming av røra før den kobler inn linje steget + gain, mute og bass boost om en ønsker det. super enkelt og røra er billige. 12B4.så jo ut som et flott bygg den preampen, kjekt med litt inspirasjon så off topic er ok...Tips til enkel rør pre: diytube.com • View topic - Budgie Preamplifier w/ Arduino - 6/23/14kunne tenkt meg og prøve å bygge en rimelig rør preamp jeg,men vet ikke helt om jeg tør da jeg ikke har måleutstyr for kalibrering og måling,kommer ikke så langt med ett vanlig multimeter. så er det jo ganske mange rare byggesett å få tak i,men ville bare hatt en enkel simpel pre med 3-4 innganger
hvilken effekt forsterker bruker du sammen med den?
Aha, tenkte meg mange brukte noe så enkelt.. Men jeg er litt på jakt etter solid core siden de ofte er enklere å få fine bøye og pynte litt er noe jeg kommerbruker det som jeg har liggende,er en del fra biltema/Wurth(vanlig myk kobber kabel)som blir tvinnet med batteridrill..Kroppen:
Hvor kjøper du kabler som du bruker mellom PSU og forsterker, tenker på de som går fra kondis bank og til forsterker modulene og ut til ht terminalen.
Vet liksom ikke helt hvor jeg kan skaffe slikt med forskjellige farger osv, tenker litt biltema men føler ikke det er greit nok.
Takk ,er velkommen du og om du trenger noeAha, ja nei jeg får henge opp skapene med elektronikk i og begynne å sortere litt tenker jeg. Du er hjertelig velkommen om du mangler noen deler
Takker for det må finne meg ny jobb først så kan jeg begynne å slappe av med hobbyen jobbet i nordsjøen og der som alle vet er det ganske labert nå får jeg finne noe i land igjen. Satser på at det fikser seg kjapt men neste prosjekt blir en f5 turbo v2. Gleder meg
hehe så faktisk ut som garasje gulvJøss, det bildet lurte meg skikkelig første gang jeg så på det.
Fikk inntrykk av at underlaget var et garasjegulv og at hver av kondensatorene var sånn ca. 30cm høye...
Pærene i bakgrunnen var det første som "avslørte" det, også ser man jo litt tenger og annet - men allikevel, hver gang jeg ser rett å selve banken så ser den gigantisk ut. Snodig ;-)