Diy Class D: Coldamp, Hypex osv...

U

utgatt19288

Gjest
Skal sies at jeg ikke har blitt helt Class D frelst ennå – har hatt mine betenkeligheter og kommentarer, men etter å ha tilbringet romjula på diyaudio.com og pinkfish.com virker det som mange er meget tilfredes etter å ha tweakt litt på f. eks. Hypex modulene.

Det er billige moduler og klart det er moro å bytte ut Op-amps med mer, og registrere forbedringer/forskjeler mellom LM4562 og AD8620 osv..

Tilsvarende med Coldamp som levers med SMPS. Det er lettere enn noen gang å få ferdigstillet en kjøre klar DIY forsterker.

Er det noen her som har hørt på modifiserte Hypex moduler eller Coldamp?

Eller er det bare ICE og Zap det går i? – virker som Bruno v/Hypex har en del kommentarer å gi til Zap konstruktørene..

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Skal sies at jeg ikke har blitt helt Class D frelst ennå – har hatt mine betenkeligheter og kommentarer, men etter å ha tilbringet romjula på diyaudio.com og pinkfish.com virker det som mange er meget tilfredes etter å ha tweakt litt på f. eks. Hypex modulene.

Det er billige moduler og klart det er moro å bytte ut Op-amps med mer, og registrere forbedringer/forskjeler mellom LM4562 og AD8620 osv..

Tilsvarende med Coldamp som levers med SMPS. Det er lettere enn noen gang å få ferdigstillet en kjøre klar DIY forsterker.

Er det noen her som har hørt på modifiserte Hypex moduler eller Coldamp?

Eller er det bare ICE og Zap det går i? – virker som Bruno v/Hypex har en del kommentarer å gi til Zap konstruktørene..
På DIY klasse-D markedet er det definitivt Hypex som er den markedsdominerende(i hvertfall på ryktebørsen) både innenlands og globalt.
I følge de klasse-D hektede DIYerne på DIYaudio.com er Coldamp og Hypex svært lik hverandre i lydsignatur. Det finnes mange moddetråder på Hypex-moduler på DIYaudio.com. Av Coldamp produkter er det vel kun SPS80 PSUen som er blitt moddet av en gal asiater på DIYaudio.com

PS. Du har forresten PM! ;)

S

Simplistic

Gjest
Jeg ville ikke trodd på noe jeg leste på diyaudio.com. ::)

Topp Bunn