Joda, det går i grunn bra, men den koser seg hjemme mens jeg er på ferie.
Frontplate
Nå skal dere høre.. Jeg målte opp kabinettet og bestilte meg plate. Platen er i seg selv veldig stilig, men det er to små feil.
1. Jeg fikk feil mål på de to bryterne jeg bestilte fra pX, så derfor må jeg vide ut to hull, det går fint og jeg skal ta det etter ferien.
2. Jeg tenkte ikke på at det var doble sidevegger på kabinettet, så jeg mangler et par mm i bredden.. Tabbe! Om noen har noen forslag så fyr løs. Jeg tenker jeg skal sette på noen endestykker av noe slag for å kompensere, så om noen har litt alu liggende så tar jeg gjerne imot et par biter..
Utover det er platen veldig fin, og jeg gleder meg til å få satt kabinettet endelig sammen.
Transformator
Hvordan tror dere det vil fungere å feste denne med limpistol? Blir den for varm?
Jeg er litt usikker på om jeg skal bolte denne fast pga vibrasjoner. Forslag taes imot med stor takk!
Oppgraderinger
Her har jeg dessverre ikke kommet så langt ennå. Jeg har et bytte i effektforsterker på gang, så etter det byttet når jeg har blitt "kjent" med lyden igjen skal jeg bytte ut de nevnte kondensatorene. Det er gøy å bytte og oppgradere, men jeg vil gjerne være sikker på at jeg i alle fall har noen forutsetninger for å høre hva som er den faktiske oppgraderingen. Går da fra en Adcom GFA5500 til en Meridian 557 som jeg tror vil passe ht bedre, i tillegg til at denne kan brokobles etterhvert om dette er ønskelig.
Bilder
Bilder kommer når er tilbake i Trondheim igjen. Må finne laderen til kameraet mitt, noe som viser seg å være litt vanskelig. Gudene må vite hvor den ligger, for jeg vet det ikke.. Mobil-bilder er pinglete, men jeg skal prøve å få lånt meg et kamera etterhvert for å ta litt bilder. Tenkte også at et par innmat-bilder av resten av anlegget vil være på sin plass.
Det kommer også noen bilder av et spennende prosjekt fra en kamerat. Han har bygget en cd-spiller fra bunn av, og designet digitalfilter og det meste selv. Mer info kommer!